Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Віртуальна учительська як засіб мережевої взаємодії адміністрації та вчителів

М. В. Савіна, заступник директора з НВР загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 2 м. Енергодара, Запорізька обл.

Засобом комунікації адміністрації та педагогів школи з питань організації навчально-виховного процесу було обрано сервіси Google. Рівень навченості педагогів у галузі ІКТ дозволив значну частину функцій реальної вчительської перенести у площину віртуальної.


Інформаційно-комунікаційні технології вже назавжди увійшли в життєдіяльність школи. Ефективне функціонування єдиного інформаційного освітнього простору потребує адміністрування, яке базується на системному використанні ІКТ-технологій. Інформаційні потоки, які функціонують у межах школи, є громіздкими, що іноді створює проблеми для оперативного ознайомлення та реагування.
 
В ЕЗОШ № 2 працює 91 педагог, навчається 1006 учнів і адміністрація школи стикається із проблемою своєчасного донесення інформації, її збирання, обробляння та зберігання з метою подальшого аналізу, використання в управлінні процесом. Заступник директора з НВР змушений щодня докладати максимум зусиль, щоб своєчасно проінформувати педагогів з певного питання організації навчально-виховного процесу. Саме ця проблема наштовхнула на ідею застосування хмарних технологій у роботі з внутрішніми інформаційними потоками в межах школи.
 
Сьогодні педагоги школи на 100 % охоплені навчанням у галузі ІКТ:
  • 34 педагогів пройшли навчання за програмою «Основи ІКТ. Партнерство у навчанні»;
  • 44 педагогів мають сертифікати «Intel. Навчання для майбутнього»;
  • 29 педагогів — сертифікати «Використання Веб 2.0-технологій» за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» з використанням ІКТ-технологій під час викладання навчальних предметів відповідно до Державного стандарту.
 
У школі наявні 48 персональних комп’ютерів, під’єднаних до мережі Інтернет, що дозволяє вчителям та адміністрації успішно здійснювати мережеву взаємодію.
 
Отже, у межах реалізації завдань щодо оптимізації мережевої взаємодії засобами сервісів Google під час обміну інформацією між адміністрацією ЗНЗ та вчителями було створено «Віртуальну учительську ЕЗОШ № 2» (http://kabinettiche.blogspot.com/).
 
Для організації роботи віртуальної учительської було використано такі сервіси:
  • Blogger-платформу, де зосереджено документи/інформацію, які пропонує адміністрація школи для ознайомлення чи прийняття до роботи вчителям;
  • Google-диск — місце створення/завантаження документів/інформації для вчителів? налаштування прав доступу? отримання посилання для розміщення документа на веб-ресурсі «Віртуальна учительська ЕЗОШ № 2».
 
Під час формування сторінок блогу використано гіперпосилання та переходи на веб-ресурси першоджерел інформації. Такий підхід дозволяє спростити пошук необхідної та достовірної інформації для вчителів.
 
Також необхідно було проаналізувати, які документи/ інформацію часто розміщують на дошці оголошень у школі для вчителів на паперових носіях і спробувати їх об’єднати за напрямами: накази та розпорядження? внутрішньошкільний контроль? програмне забезпечення НВП; ведення документації? графіки роботи кабінетів з НКК? звітність? юридична сторінка? сторінка профспілки; сторінка ЗНО, ДПА.
 
Доцільно також було продумати систему необхідних банерів: сайт школи, сайти управління освіти та НМЦ, сайт МОН України, сайт Запорізької ІСУО, портал «Мої знання», «Віртуальний методичний кабінет», що спрощує перехід на ресурси, які рекомендовано вчителям для використання у роботі.
 
Головна сторінка блогу виконує функцію стрічки новин, де розміщують оголошення для педагогів.
 
Адміністратор/автор «Віртуальної учительської ЕЗОШ № 2» призначив заступника директора з НВР, який опікується питаннями організації навчально-виховного процесу у школі. Він може надати право співавторства іншим заступникам директора з НВР і ВР для розміщення ними оголошень, інформації/документів для педагогів.
 
Дієвим цей веб-ресурс є ще й тому, що дозволяє не лише вчителям школи швидко знаходити потрібну інформацію; інформація стає доступною і для учнів, і для батьків, і для міських та регіональних органів інспектування, які здійснюють перевірку якості освіти.
 
Після того як було створено блог «Віртуальна учительська», настав час навчити педагогів використовувати ресурс у своїй повсякденній роботі. Для цього було організовано та проведено практичні заняття для педагогів школи, де розглядали структуру «Віртуальної учительської ЕЗОШ № 2» та правила роботи з ресурсом.
 
Отже, використання веб-ресурсу «Віртуальна учительська» дає можливість вчителю у зручний для нього час отримувати інформацію, мати доступ до основних нормативних документів, які регулюють навчально-виховний процес у школі та вчасно реагувати на подану інформацію. Зникає потреба в накопиченні матеріалів на паперових носіях, що дозволяє ще й економити ресурси школи.
Dounload PDF

Відгуки читачів