Віртуальна учительська як засіб мережевої взаємодії адміністрації та вчителів

М. В. Савіна, заступник директора з НВР загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 2 м. Енергодара, Запорізька обл.

Засобом комунікації адміністрації та педагогів школи з питань організації навчально-виховного процесу було обрано сервіси Google. Рівень навченості педагогів у галузі ІКТ дозволив значну частину функцій реальної вчительської перенести у площину віртуальної.


Інформаційно-комунікаційні технології вже назавжди увійшли в життєдіяльність школи. Ефективне функціонування єдиного інформаційного освітнього простору потребує адміністрування, яке базується на системному використанні ІКТ-технологій. Інформаційні потоки, які функціонують у межах школи, є громіздкими, що іноді створює проблеми для оперативного ознайомлення та реагування.
 
В ЕЗОШ № 2 працює 91 педагог, навчається 1006 учнів і адміністрація школи стикається із проблемою своєчасного донесення інформації, її збирання, обробляння та зберігання з метою подальшого аналізу, використання в управлінні процесом. Заступник директора з НВР змушений щодня докладати максимум зусиль, щоб своєчасно проінформувати педагогів з певного питання організації навчально-виховного процесу. Саме ця проблема наштовхнула на ідею застосування хмарних технологій у роботі з внутрішніми інформаційними потоками в межах школи.
 
Сьогодні педагоги школи на 100 % охоплені навчанням у галузі ІКТ:
  • 34 педагогів пройшли навчання за програмою «Основи ІКТ. Партнерство у навчанні»;
  • 44 педагогів мають сертифікати «Intel. Навчання для майбутнього»;
  • 29 педагогів — сертифікати «Використання Веб 2.0-технологій» за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» з використанням ІКТ-технологій під час викладання навчальних предметів відповідно до Державного стандарту.
 
У школі наявні 48 персональних комп’ютерів, під’єднаних до мережі Інтернет, що дозволяє вчителям та адміністрації успішно здійснювати мережеву взаємодію.
 
Отже, у межах реалізації завдань щодо оптимізації мережевої взаємодії засобами сервісів Google під час обміну інформацією між адміністрацією ЗНЗ та вчителями було створено «Віртуальну учительську ЕЗОШ № 2» (http://kabinettiche.blogspot.com/).
 
Для організації роботи віртуальної учительської було використано такі сервіси:
  • Blogger-платформу, де зосереджено документи/інформацію, які пропонує адміністрація школи для ознайомлення чи прийняття до роботи вчителям;
  • Google-диск — місце створення/завантаження документів/інформації для вчителів? налаштування прав доступу? отримання посилання для розміщення документа на веб-ресурсі «Віртуальна учительська ЕЗОШ № 2».
 
Під час формування сторінок блогу використано гіперпосилання та переходи на веб-ресурси першоджерел інформації. Такий підхід дозволяє спростити пошук необхідної та достовірної інформації для вчителів.
 
Також необхідно було проаналізувати, які документи/ інформацію часто розміщують на дошці оголошень у школі для вчителів на паперових носіях і спробувати їх об’єднати за напрямами: накази та розпорядження? внутрішньошкільний контроль? програмне забезпечення НВП; ведення документації? графіки роботи кабінетів з НКК? звітність? юридична сторінка? сторінка профспілки; сторінка ЗНО, ДПА.
 
Доцільно також було продумати систему необхідних банерів: сайт школи, сайти управління освіти та НМЦ, сайт МОН України, сайт Запорізької ІСУО, портал «Мої знання», «Віртуальний методичний кабінет», що спрощує перехід на ресурси, які рекомендовано вчителям для використання у роботі.
 
Головна сторінка блогу виконує функцію стрічки новин, де розміщують оголошення для педагогів.
 
Адміністратор/автор «Віртуальної учительської ЕЗОШ № 2» призначив заступника директора з НВР, який опікується питаннями організації навчально-виховного процесу у школі. Він може надати право співавторства іншим заступникам директора з НВР і ВР для розміщення ними оголошень, інформації/документів для педагогів.
 
Дієвим цей веб-ресурс є ще й тому, що дозволяє не лише вчителям школи швидко знаходити потрібну інформацію; інформація стає доступною і для учнів, і для батьків, і для міських та регіональних органів інспектування, які здійснюють перевірку якості освіти.
 
Після того як було створено блог «Віртуальна учительська», настав час навчити педагогів використовувати ресурс у своїй повсякденній роботі. Для цього було організовано та проведено практичні заняття для педагогів школи, де розглядали структуру «Віртуальної учительської ЕЗОШ № 2» та правила роботи з ресурсом.
 
Отже, використання веб-ресурсу «Віртуальна учительська» дає можливість вчителю у зручний для нього час отримувати інформацію, мати доступ до основних нормативних документів, які регулюють навчально-виховний процес у школі та вчасно реагувати на подану інформацію. Зникає потреба в накопиченні матеріалів на паперових носіях, що дозволяє ще й економити ресурси школи.
   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 1400
 
Догори