Особливості впровадження інтернет-технологій на уроках контролю

С. О. Луговська, директор Рівнянської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 2 Новоукраїнської районної ради Кіровоградської обл.

У статті обґрунтовано доцільність використання інтернет-технологій на уроках контролю та корекції знань, що базуються на використанні Google форм.


«Урокам контролю та корекції знань, умінь і навичок учнів із зарубіжної літератури — сучасне, інформаційно-комп’ютерне оформлення»,— така провідна ідея мого виступу.
 
Нікого не треба переконувати у важливості уроків контролю. Це підведення підсумків, визначення труднощів і прогалин у засвоєнні певного розділу, корекція знань. Тому в завданнях для тематичної контрольної роботи хочеться не тільки охопити весь матеріал, перевірити рівень його засвоєння, а й включити різноманітні види діяльності, які допоможуть школярам у майбутньому. Практикую виконання онлайнових контрольних робіт. Для цього на аккаунті Google Chrome у сервісах обираю форми і створюю контрольні роботи. Заздалегідь пропоную учням на шкільному сайті перейти за вказаним посиланням, яке розміщую в стислому повідомленні. Більшість учнів залюбки виконує їх.
 
 
Визначимо переваги он-лайнових контрольних робіт.
1. Учні працюють у зручний для них час, у комфортній обстановці.
2. Для того щоб виконати роботу, потрібно володіти певними комп’ютерними навичками, таким чином, втілюємо довічний освітній принцип — використання міжпредметних зв’язків:
  • створювати власний аккаунт у зазначеному браузері;
  • володіти навичками набору українською та англійською мовами;
  • працювати з клавіатурою;
  • залучати учнів до наповнення шкільного сайту, адже посилання розміщую на ньому; учні, виконавши роботу, переглядають інші матеріали, залишають коментарі, заповнюють анкети;
  • учити працювати з інтернет-ресурсами;
  • учити працювати з он-лайновими формами.
3. Усі учні можуть виконати таку контрольну роботу, а на уроці — тільки присутні. Учні, які відсутні через хворобу, працюють удома.
4. Зекономлений час відвожу для аналізу художніх творів.
5. Деякі завдання можна зробити обов’язковими, тоді учні не зможуть відправити роботу.
6. Учні після відправлення мають змогу порівняти свої відповіді з відповідями однокласників.
 
 
У той же час використання цієї технології має певні недоліки.
1. Не всі учні мають персональні комп’ютери, доступ до Інтернету, тоді виникає потреба виконувати роботу в комп’ютерному класі на уроці зарубіжної літератури чи після уроків.
2. Відсутня можливість створювати великі творчі роботи, лише мінітвори.
 
Що потрібно врахувати вчителю?
1. Пам’ятати, що Google під рукою, а він знає все!
2. Завдання добирати не стільки репродуктивного характеру, скільки творчо-пошукового.
3. Завдань «на знання» має бути небагато.
4. Тестові завдання намагаюся підбирати з ефектом новизни, щоб учні відчули потребу знайти потрібну інформацію в гуглі. Наприклад, перевіряючи знання учнів 10 класу з розділу «Традиції та новаторські зрушення в поезії середини – ІІ половини ХІХ ст.», десятикласникам пропоную дати відповідь, кому з перелічених авторів належить художнє відкриття «бездієслівні вірші». Учні не вивчали творчості А. Фета, тому виникає потреба самостійно дослідити це питання. Семикласникам пропоную знайти четверте зайве, обґрунтувати свою думку, або відповісти на запитання, яка тема об’єднує вивчені твори, або схарактеризувати композицію вказаного твору.
 
Контрольні роботи розміщую на своєму гугл-диску в папках. Для аналітичної роботи — це справжня знахідка, адже результати сервісом порівнюються, підраховуються, систематизуються за допомогою діаграм різних видів. Для цього потрібно натиснути «Створити форму», «Показати підсумки відповідей». Учитель відразу бачить, на які теми потрібно звернути увагу, з якими учнями попрацювати більше. Такі контрольні роботи візуально простіше перевіряти.
 
 
Що занепокоїло мене?
1. Багато учнів не дотримуються режиму дня, контрольні роботи виконані вночі.
2. Низький рівень комп’ютерної грамотності.
3. Частина учнів не вміють створювати аккаунти.
4. Деякі повільно набирають текст.
5. Не всі вміють працювати з формами.
 
І насамкінець хочу висловити вдячність Буртовому Сергію Вікторовичу, Чалій Марині Станіславівні за отримані знання, ідеї, навички, необхідні для створення он-лайнових контрольних робіт.
Dounload PDF

Відгуки читачів