Хто візьме гору: дівчата чи хлопці? Математична розважальна гра для старшокласників

О. О. Аюкіна, м. П’ятихатки, Дніпропетровська обл.


Правила гри

1. Грають команда хлопців проти команди дівчат. Уболівальники сидять окремо: дівчата і хлопці. Упродовж гри вони підтримують свою команду оплесками, допомагають отримати додаткові бали.
 
2. Виграш у кожному конкурсі приносить команді 1 бал. Якщо в якомусь із конкурсів отримано рівну кількість балів, то 1 бал здобуде команда, учасник якої переможе у конкурсі «Дивоглядки». (Обирають по одному учаснику із команди, за сигналом вони дивляться один одному в очі, не мигаючи. Учасник, який мигне очима перший, програє).
 
3. Після кожного конкурсу команда, яка програла, може отримати додатковий бал, якщо дасть правильну відповідь на бонусне запитання.
 
4. Бонусні запитання складені за результатами опитування старшокласників, проведеного напередодні, щодо ставлення учнів до математики або вивчення окремих тем із математики. Відповіді команди дають у відсотках, причому допускається похибка у 10 %.
 
 
Хід заходу
 
Раунд 1. Один із двох
 
Запитання хлопцям. Як ви думаєте, яку з тем (за результатом опитування) дівчата вважають складнішою: теорема Піфагора чи квадратні рівняння?
 
Запитання дівчатам. Як ви думаєте, який зі способів розв’язання квадратних рівнянь (за результатом опитування) хлопці вважають простішим: із використанням теореми Вієта чи формули дискримінанта?
 
  • Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців вважають, що вони знають математику краще за дівчат?
 
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат вважають, що геометрія складніша за алгебру?
 
 
Раунд 2. Музичний
 
Команди обирають одного гравця, якому треба буде послухати пісню і показати її своїй команді. У пісні обов’язково зустрічається число, але його показувати не можна. Час на відгадування — 3 хвилини.
 
Завдання 1. Пісня «Ой у полі три дубки».
Завдання 2. Пісня «Два кольори».
 
  • Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців вважають, що математика потрібна їм у майбутньому?
 
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат вважають, що математика — це наука для чоловіків?
 
 
Раунд 3. Склади слово
 
На одяг гравців прикріплені аркуші, на яких написані літери. Гравцям потрібно з цих літер скласти слова, що є відповідями на поставлені запитання. Відповідь зараховують, якщо гравці вишикувалися в ряд, і слово читається правильно.
 
Завдання 1
Літери: К, Д, Р, Т, У, А, Г, И.
1. Частина площини, обмежена колом. (Круг)
2. Вони бувають суміжними, вертикальними, відповідними. (Кути)
3. Частина кола. (Дуга)
4. Він допоможе, якщо не розв’язується задача. (Друг)
5. Що об’єднує хронологічну таблицю з історії з математикою? (Дати)
6. Буває, що коли виконують домашнє завдання, то до математики вони не доходять. (Руки)
 
 
Завдання 2
Літери: Т, О, І, К, Л, Р, О, Д.
1. Воно є у людини, у фізиці його занурюють у воду, а в математиці воно є фігурою у просторі. (Тіло)
2. У задачах із математики його ділять на частини, а у фізиці через нього йде струм. (Дріт)
3. Фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки. (Коло)
4. Пора року, коли можна відпочити від математики. (Літо)
5. Про виконання домашнього завдання з математики говорять приказкою: «Зробив … — гуляй сміливо». (Діло)
6. Як можна назвати одним словом трьох учнів, які розв’язують задачі біля дошки? (Тріо)
 
  • Бонусні запитання

Для дівчат. Скільки відсотків хлопців помилилися, обчислюючи значення виразу: 2+2*2?

Для хлопців. Скільки відсотків дівчат правильно обчислили значення виразу: 62?

 

Раунд 4. Хто я?

Обирають одного учасника команди. За його спиною показують геометричне тіло, яке команда бачить, а він — ні. Учасник повинен відгадати назву цього тіла. Він може ставити запитання, на які команда відповідає тільки «Так» або «Ні». Час на відгадування — 3 хвилини.
 
Завдання 1. Призма.
Завдання 2. Тетраедр.
 
  • Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців у магазині перевіряють, чи правильно їм дали решту?
 
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат не користуються калькуляторами?
 
 
Раунд 5. Чоловік чи жінка
 
Усім учасникам команди по черзі ставлять запитання. Гравцям потрібно визначити, якого роду відповідь на запитання: чоловічого чи жіночого. Саму відповідь називати не потрібно.
 
Завдання 1
1. Чотирикутник, сторони якого попарно паралельні. (Чоловічий)
2. Півдобуток діагоналей ромба. (Жіночий)
3. Твердження, яке не потребує доведення. (Жіночий)
4. Розділ математики, що вивчає рівняння. (Жіночий)
5. Добуток, що складається з однакових множників. (Чоловічий)
6. Число, що перетворює рівняння на правильну рівність. (Чоловічий)
7. Числовий множник, що стоїть перед буквеним виразом. (Чоловічий)
8. Графік квадратичної функції. (Жіночий)
9. Добуток чисел, змінних та степенів змінних. (Чоловічий)
10. Частина прямої, що лежить по один бік від деякої точки цієї прямої разом із цією точкою. (Чоловічий)
11. 1/180 частина розгорнутого кута. (Чоловічий)
12. Відрізок, що сполучає вершини трикутника. (Жіночий)
13. Незалежна змінна у функції. (Чоловічий)
14. Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні. (Жіночий)
15. Те, що відрізок перетворює на вектор. (Чоловічий)
16. Відношення протилежного катета до прилеглого у прямокутному трикутнику. (Чоловічий)
17. Сота частина числа. (Чоловічий)
18. Вимірюється у квадратних метрах. (Жіночий)
19. Фігура, що складається з ланок. (Жіночий)
20. Прилад для вимірювання кутів. (Чоловічий)
 
 
Завдання 2
1. Сума одночленів. (Чоловічий)
2. Графік оберненої пропорційності. (Жіночий)
3. Відрізок, що сполучає дві точки кола. (Жіночий)
4. Частина прямої, що обмежена двома точками. (Чоловічий)
5. Сума довжин усіх сторін многокутника. (Чоловічий)
6. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони. (Жіночий)
7. Твердження, істинність якого встановлюють доведенням. (Жіночий)
8. Замкнена ламана із трьох ланок. (Чоловічий)
9. Частина площини, обмежена двома променями зі спільним початком. (Чоловічий)
10. Сторона прямокутного трикутника, протилежна гострому куту. (Чоловічий)
11. Розділ математики, у якому вивчають властивості фігур. (Жіночий)
12. Частина площини, обмежена колом. (Чоловічий)
13. Спільне, що можна винести за дужки у виразі. (Чоловічий)
14. Відрізок, що сполучає протилежні вершини чотирикутника. (Жіночий)
15. Напрямлений відрізок. (Чоловічий)
16. Рівність двох відношень. (Жіночий)
17. 1/60 частина градуса. (Жіночий)
18. Прилад для проведення прямих. (Жіночий)
19. Добуток довжини, ширини і висоти прямокутного паралелепіпеда. (Чоловічий)
20. У записі an число a. (Жіночий)
 
  • Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців, обираючи дівчину, не зважатимуть на її оцінки у школі?
 
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат, обираючи хлопця, зважатимуть на його оцінки у школі?
 
 
Раунд 6. Обмін ролями
 
Хлопцям потрібно розв’язати задачу зі сфери діяльності жінок, а дівчатам — зі сфери діяльності чоловіків. Цифри, із яких складається число, здобуте у відповіді, потрібно додати. Число, що отримали, показує кількість дій, які треба буде потім виконати хлопцям і дівчатам. Причому хлопці виконуватимуть жіночу роботу, а дівчата — чоловічу.
 
Задача хлопцям. Оксана Іванівна мала за певний час надрукувати 180 сторінок. Проте вона виконала цю роботу на 3 години раніше строку, оскільки друкувала щогодини на 3 сторінки більше, ніж планувала. Скільки сторінок вона друкувала щогодини? (12 сторінок)
 
Задача дівчатам. Трактористи Петро і Назар, працюючи разом, зорали поле за 12 год. За скільки годин може зорати це поле Петро, працюючи самостійно, якщо він може це зробити на 7 год швидше, ніж Назар? (21 год)
 
Практична частина. Дівчатам потрібно забити три цвяхи, а хлопцям пришити три ґудзики. Час виконання — 3 хвилини.
 
 
Конкурс уболівальників
 
Бал отримає та команда, уболівальники якої дадуть більше правильних відповідей на запитання.
 
1. Український педагог і математик, що працював над темою «Квадратні рівняння», на одне прізвище з видатним російським композитором. (М. А. Чайковський)
2. Французький математик, за фахом — юрист. Установив залежність між коренями і коефіцієнтами квадратних рівнянь. (Ф. Вієт)
3. Іменем цього французького математика названа система координат. (Р. Декарт)
4. Відомий український математик, на постаменті пам’ятника якому викарбувані слова: «Моя любов — Україна і математика». (М. П. Кравчук)
5. Російський учений, що створив свою геометрію. (М. Лобачевський)
6. Давньогрецький філософ і математик, який зі своїми учнями досліджував властивості чисел, геометричних фігур і небесних світил. Його теорема має близько ста доведень. (Піфагор)
7. У цього давньогрецького вченого цар запитав, чи немає в геометрії коротшого шляху, ніж той, що він пропонує у своїх книжках. На це вчений відповів: «Ні, у математиці навіть для царів немає інших шляхів!..» (Евклід)
8. Цей давньогрецький учений був одним із перших творців геометрії. Він довів теореми про рівність вертикальних кутів, про рівність кутів при основі рівнобедреного трикутника, про вписаний кут, який спирається на діаметр кола. Користуючись астролябією, передбачив сонячне затемнення у 585 р. до н. е. (Фалес)
 
  • Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців вважають, що тих, хто добре знає математику, у магазині не можливо обрахувати?
 
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат вважають, що тих, хто добре знає математику, у магазині не можливо обрахувати?
 
 
Раунд 7. Усі в ряд
 
Потрібно вишикувати в ряд учасників команди-суперниці за спаданням кількості 10 балів із математики, отриманих у цьому семестрі. У кого «десяток» найбільше, той має стояти на першому місці, і так далі. Виграє в цьому конкурсі команда, яка правильно поставила найбільшу кількість учасників.
 
 
Раунд 8. Супергра
 
Учасникам обох команд треба розв’язати якомога більше задач, які написані на аркушах і заховані між сторінками в купі книжок. Час на виконання завдання — 5 хвилин. Бали тієї команди, яка впродовж цього часу правильно розв’яже найбільшу кількість задач, збільшуються вдвічі.
 
 
Підбиття підсумків гри
 
Нагородження переможців, вітання всіх учасників гри і вболівальників.
Dounload PDF

Відгуки читачів