Заспівай мені, мамо! Брейн-ринг за участю батьків

В. С. Дмитрієва, вихователь, спеціаліст ІІ категорії, ДНЗ № 8, м. Чернівці


Хід заходу
 
Вихователь . Шановні батьки та педагоги, щиро раді бачити вас на нашому брейн-рингу, присвяченому малим фольклорним жанрам. Такі жанри вихователі використовують щодня у спілкуванні з малюками. Вони досить цікаві та доступні для дітей за змістом.
 
Фольклор — це духовна літературна спадщина нашого народу, що передавалась із покоління в покоління. Це — загадки, колискові, забавлянки, мирилки, потішки, казки, народні ігри. Щоб дізнатися, чи прищеплюють нашим дітям любов до рідного слова матусі, ми разом зібрались у нашій залі. У нас є дві команди, які змагатимуться між собою, — це мами дітей І та ІІ молодших груп. Кожна команда має назву, а щоб дізнатися її, необхідно відгадати загадки.
 
Загадка 1 (відгадує команда І молодшої групи)
Над садком літає,
З квіточок мед збирає.
Малесенька трудівниця,
Їй на місці не сидиться. (Бджілка)
 
Загадка 2 (відгадує команда ІІ молодшої групи)
Я смачненький і кругленький,
По доріжці котився,
Із зайчиком зустрівся. (Колобок)
 
Вихователь. Отже, у нас є дві команди: команда «Бджілка» та «Колобок». Наші змагання оцінюватимуться за 5-бальною системою, а оцінюватиме журі. (Вихователь оголошує склад журі.)
 
— Отже, команди названі, склад журі оголошено, розпочинаємо!
 
— Хто з вас, любі матусі, може похвалитися, що вміє співати колискові? І нагодоване маля, і чистеньке, а щось не спить — це просто ваше дитя хоче з вами погратися! Хоче, щоб ви його розважили і не іграшкою чи цяцькою, а добрим лагідним словом.
 
Першою представлятиме свою колискову команда «Бджілка».
 
Мама із 1-ї команди співає колискову «Ой ходила...».
 
— Право представити свою колискову отримує команда «Колобок».
 
Мама із 2-ї команди співає колискову «Котику сіренький».
 
— Український народ має багато забавлянок. Їх вистачить на весь час, поки ваша дитина підросте. Я сама в дитинстві дуже любила слухати їх і своїх дітей привчила до них. Ось, наприклад, одна з них: «Квасолька, горошок, кукурудза, пшеничка, а це — старий бобище — фуррр за плотище!».
 
Сподіваюсь, що вам також знайомі забавлянки. Спочатку ми послухаємо забавлянку команди «Колобок».
 
Мама (представниця команди «Колобок»)
Ой чук, чук, чук,
Наловив дід щук,
А бабуся пліточок —
Годувати діточок,
А бабуся карасиків —
Годувати Тарасиків,
А бабуся окунців —
Годувати молодців.
 
Вихователь. Дуже цікава забавлянка! А тепер послухаємо команду «Бджілка».
 
Мама (представниця команди «Бджілка»)
Дибки, дибки!
Ходить котик по лавочці,
Водить кішку за лапочки:
Диб, диб, диб!
 
Виховател ь . Цікава! Молодець, мама!
Настав час підбити підсумки двох конкурсів: конкурси колискових та забавлянок. Слово — голові журі. (Виступ голови журі.)
— Наступний етап!
 
Весна настане незабаром, ми стомилися від снігу та холоду. А так хочеться тепла і сонечка, веселого подиху весни, пахощів весняних квітів, щебету пташок. З давніх-давен наш народ звертався до явищ природи, наприклад: «Весно, весно, що ти нам принесла?». Запрошуємо учасників команд згадати заклички. Першою послухаємо команду «Бджілка».
 
Представниця команди «Бджілка»
Пташок викликаю
З теплого краю.
Летіть, соловейки,
На нашу земельку!
Спішіть, ластівоньки,
Пасти корівоньки!
 
Представниця команди «Колобок»
Іди, іди, дощику,—
Зварю тобі борщику
В полив’яній горщику.
Мені — каша, тобі — борщ,
Щоб ішов рясний дощ.
 
Вихователь. Наступний крок — потішки: щоб заспокоїти неспокійне маля, ми його втішаємо, читаючи потішку — коротку пісню жартівливого характеру, що супроводжується діями: «Не плач, Андрійку, — дам тобі копійку!».
 
Потішки читає представниця команди «Колобок».
 
Потішки читає представниця команди  «Бджілка».
 
Підбиття підсумків двох конкурсів.
 
— Наступне завдання — конкурс капітанів. Капітан команди має організувати команду для народної гри. Першою пограється в народну гру «З хустинкою» команда «Колобок».
 
Далі гратимуться «Бджілки» у народну гру «Панас».
 
Проведення ігор.
— З давніх-давен і дорослі, і діти люблять слухати казки. Казки бувають про тварин, людей та чарівні. Які казки ви знаєте і читаєте своїм малюкам? Пропоную пригадати та назвати казки команді «Бджілка».
 
Виступ мами з команди «Бджілка».
 
— Слово надаємо команді «Колобок».
 
Виступ мами з команди «Колобок».
 
— Наступний етап нашого конкурсу: я зачитаю уривок із казки, а вам необхідно сказати, з якої саме він казки.
 
  • «Вовк питає у Лисички:
— Звідки ти взяла рибки?
— А ти піди до річки, опусти хвіст в ополонку...». («Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат»)
  • «Покликала собачка кішку...». («Ріпка»)
  • «Питається лисичка в діда:
— Діду, навіщо ти гостриш ніж?
— Це щоб з тебе зробити для баби комірець». («Солом’яний бичок»)
  • «Котику, порятуй мене, несе мене лиса за темнії ліса...». («Котик та півник»)
Підбиття підсумків 3-го конкурсу.
 
— Наступне завдання: я прочитаю характеристику казкових героїв, а вам необхідно здогадатися, хто це.
  • Хитра, руда, красива, пухнаста. (Лисиця)
  • Маленький, сіренький, швидкий, полохливий, вухатий. (Заєць)
  • Великий, волохатий, клишоногий, дужий. (Ведмідь)
  • Маленький, кругленький, колючий, проворний. (Їжак)
 
— У наших гравців було домашнє завдання: знайти цікаву книгу для дітей молодшого віку та розповісти про її зміст.
 
Звучить музика. Команди розповідають про книги.
Підбиття підсумків останнього конкурсу.
Dounload PDF

Відгуки читачів