Заспівай мені, мамо! Брейн-ринг за участю батьків

В. С. Дмитрієва, вихователь, спеціаліст ІІ категорії, ДНЗ № 8, м. Чернівці


Хід заходу
 
Вихователь . Шановні батьки та педагоги, щиро раді бачити вас на нашому брейн-рингу, присвяченому малим фольклорним жанрам. Такі жанри вихователі використовують щодня у спілкуванні з малюками. Вони досить цікаві та доступні для дітей за змістом.
 
Фольклор — це духовна літературна спадщина нашого народу, що передавалась із покоління в покоління. Це — загадки, колискові, забавлянки, мирилки, потішки, казки, народні ігри. Щоб дізнатися, чи прищеплюють нашим дітям любов до рідного слова матусі, ми разом зібрались у нашій залі. У нас є дві команди, які змагатимуться між собою, — це мами дітей І та ІІ молодших груп. Кожна команда має назву, а щоб дізнатися її, необхідно відгадати загадки.
 
Загадка 1 (відгадує команда І молодшої групи)
Над садком літає,
З квіточок мед збирає.
Малесенька трудівниця,
Їй на місці не сидиться. (Бджілка)
 
Загадка 2 (відгадує команда ІІ молодшої групи)
Я смачненький і кругленький,
По доріжці котився,
Із зайчиком зустрівся. (Колобок)
 
Вихователь. Отже, у нас є дві команди: команда «Бджілка» та «Колобок». Наші змагання оцінюватимуться за 5-бальною системою, а оцінюватиме журі. (Вихователь оголошує склад журі.)
 
— Отже, команди названі, склад журі оголошено, розпочинаємо!
 
— Хто з вас, любі матусі, може похвалитися, що вміє співати колискові? І нагодоване маля, і чистеньке, а щось не спить — це просто ваше дитя хоче з вами погратися! Хоче, щоб ви його розважили і не іграшкою чи цяцькою, а добрим лагідним словом.
 
Першою представлятиме свою колискову команда «Бджілка».
 
Мама із 1-ї команди співає колискову «Ой ходила...».
 
— Право представити свою колискову отримує команда «Колобок».
 
Мама із 2-ї команди співає колискову «Котику сіренький».
 
— Український народ має багато забавлянок. Їх вистачить на весь час, поки ваша дитина підросте. Я сама в дитинстві дуже любила слухати їх і своїх дітей привчила до них. Ось, наприклад, одна з них: «Квасолька, горошок, кукурудза, пшеничка, а це — старий бобище — фуррр за плотище!».
 
Сподіваюсь, що вам також знайомі забавлянки. Спочатку ми послухаємо забавлянку команди «Колобок».
 
Мама (представниця команди «Колобок»)
Ой чук, чук, чук,
Наловив дід щук,
А бабуся пліточок —
Годувати діточок,
А бабуся карасиків —
Годувати Тарасиків,
А бабуся окунців —
Годувати молодців.
 
Вихователь. Дуже цікава забавлянка! А тепер послухаємо команду «Бджілка».
 
Мама (представниця команди «Бджілка»)
Дибки, дибки!
Ходить котик по лавочці,
Водить кішку за лапочки:
Диб, диб, диб!
 
Виховател ь . Цікава! Молодець, мама!
Настав час підбити підсумки двох конкурсів: конкурси колискових та забавлянок. Слово — голові журі. (Виступ голови журі.)
— Наступний етап!
 
Весна настане незабаром, ми стомилися від снігу та холоду. А так хочеться тепла і сонечка, веселого подиху весни, пахощів весняних квітів, щебету пташок. З давніх-давен наш народ звертався до явищ природи, наприклад: «Весно, весно, що ти нам принесла?». Запрошуємо учасників команд згадати заклички. Першою послухаємо команду «Бджілка».
 
Представниця команди «Бджілка»
Пташок викликаю
З теплого краю.
Летіть, соловейки,
На нашу земельку!
Спішіть, ластівоньки,
Пасти корівоньки!
 
Представниця команди «Колобок»
Іди, іди, дощику,—
Зварю тобі борщику
В полив’яній горщику.
Мені — каша, тобі — борщ,
Щоб ішов рясний дощ.
 
Вихователь. Наступний крок — потішки: щоб заспокоїти неспокійне маля, ми його втішаємо, читаючи потішку — коротку пісню жартівливого характеру, що супроводжується діями: «Не плач, Андрійку, — дам тобі копійку!».
 
Потішки читає представниця команди «Колобок».
 
Потішки читає представниця команди  «Бджілка».
 
Підбиття підсумків двох конкурсів.
 
— Наступне завдання — конкурс капітанів. Капітан команди має організувати команду для народної гри. Першою пограється в народну гру «З хустинкою» команда «Колобок».
 
Далі гратимуться «Бджілки» у народну гру «Панас».
 
Проведення ігор.
— З давніх-давен і дорослі, і діти люблять слухати казки. Казки бувають про тварин, людей та чарівні. Які казки ви знаєте і читаєте своїм малюкам? Пропоную пригадати та назвати казки команді «Бджілка».
 
Виступ мами з команди «Бджілка».
 
— Слово надаємо команді «Колобок».
 
Виступ мами з команди «Колобок».
 
— Наступний етап нашого конкурсу: я зачитаю уривок із казки, а вам необхідно сказати, з якої саме він казки.
 
  • «Вовк питає у Лисички:
— Звідки ти взяла рибки?
— А ти піди до річки, опусти хвіст в ополонку...». («Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат»)
  • «Покликала собачка кішку...». («Ріпка»)
  • «Питається лисичка в діда:
— Діду, навіщо ти гостриш ніж?
— Це щоб з тебе зробити для баби комірець». («Солом’яний бичок»)
  • «Котику, порятуй мене, несе мене лиса за темнії ліса...». («Котик та півник»)
Підбиття підсумків 3-го конкурсу.
 
— Наступне завдання: я прочитаю характеристику казкових героїв, а вам необхідно здогадатися, хто це.
  • Хитра, руда, красива, пухнаста. (Лисиця)
  • Маленький, сіренький, швидкий, полохливий, вухатий. (Заєць)
  • Великий, волохатий, клишоногий, дужий. (Ведмідь)
  • Маленький, кругленький, колючий, проворний. (Їжак)
 
— У наших гравців було домашнє завдання: знайти цікаву книгу для дітей молодшого віку та розповісти про її зміст.
 
Звучить музика. Команди розповідають про книги.
Підбиття підсумків останнього конкурсу.
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 7657
 
Догори