The ABC Party

І. В. Сулімова, Дніпропетровська обл.


Мета: повторити літери англійського алфавіту; активізувати навички усної мови; розвивати увагу, логічне мислення, навички аудіювання й монологічного мовлення; виховувати зібраність, самовладання, комунікативність (уміння працювати в команді).

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація, картки з літерами, програвач, таблиці, хатинка, костюми для казки, сертифікати.

 

Хід заходу
 
1 Teacher. Good morning my dear! Take your seats!
Do you notice that today we have a special lesson?
  • (слайд 1) Do you know who this is?
  • Yes. This is explorer Dasha!
  • She has prepared some interesting tasks for you!
  • She has missed the best friend. Her little monkey.
Let’s find him!
  • (слайд 2) Look at “The Magic Map!”
  • There are the stations where the monkey was.
We must go there and find the Dasha’s monkey!
  • How are you?
Children. I’m not sad.
  • I’m not so-so.
  • I’m not tired.
  • I’m not ok.
  • I’m not hungry.
  • I’m not thirsty.
  • I’m FINE!!!
 
2 Teachеr. Look! It’s the station “Magic Things”.
  • (таблиця 1) There are many pictures at this station! And strange letters!
  • Do you know these letters?
  • We need to revise the ABC!
(Кожен учень виходить до дошки і розповідає віршик про свою букву.) (додаток 1)
 
Teacher. Very good! And now we can do this task! We’ll do it! Let’s sing a song! (слайд 3, 4)
 
 
3 Teacher. (слайд 5) Oh! Look! It is the station “Something wrong”.
  • (таблиця 2) What wonderful pictures!
  • They all missed their endings. Let’s help them!
  • Dasha wants to play! You know the ABC, do you?
  • I’ll divide you into two groups. The first group
will write capital letters and the second group will write small letters.
 
(Діти на дошці по черзі пишуть маленькі та великі літери алфавіту. Переможе та команда, яка першою правильно напише весь алфавіт.)
 
 
4 Teacher. We have reached the third station: “What’s your name?” (cлайд 6)
  • (таблиця 3) We have revised the ABC and appeared in the country of the names.
  • But they are all in the wrong order. Let’s help them! You need to write the names in the ABC order.
  • You are very clever pupils! Let’s sing a song! (слайд 7, 8)
 
 
5 Teacher. The next station is “Funny rhymes!” (слайд 9) Look at this rhymes and try to guess the ending! (слайди 10 –14)
 
Teacher. I’m very proud of you! Dasha says, that you’ve prepared a fairy-tale “A Small Wooden House” for our guests?! Is it true? It’s time to show the fairy-tale! (таблиця 4)
 
 
6 Teacher. We have almost reached the last station “What’s this?” (слайд 15) Look at this pictures. Name them, then write! (таблиця 5)
 
 
7 Teacher. Who is this? (слайд 16) It’s a monkey! We’ve done it! You are very clever pupils! The monkey has some presents for you! (Вручення дипломів.)
 
Teacher. Stand up my dear! Let’s say good-bye to our guests and each other!
 
Children. Good-bye, good-bye!
See you soon, don’t cry!
Dounload PDF

Відгуки читачів