А ви вже оформили передплату на 2019 рік?

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Математика шкільних приміщень. Гра для учнів 6 класу

В. П. Кравцова, м. Рівне


Мета: удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, текстові задачі, складати і розв’язувати рівняння, обчислювати об’єм прямокутного паралелепіпеда; розвивати логічне мислення, увагу, зосередженість, кмітливість учнів; виховувати згуртованість між однокласниками, дружбу зі старшокласниками, інтерес до вивчення математики.

 

Хід гри

І етап. Оргарганізаційний
 
Двом командам шестикласників видають маршрутні листи, у яких зазначені пункти розв’язування задач: шкільна їдальня, спортивна зала, бібліотека, актова зала, кабінет математики. Кожну групу дітей супроводжують старшокласники, які стежать за послідовністю виконання завдань згідно з маршрутом. У пунктах розв’язування задач учнів зустрічають теж старшокласники. Вони видають гравцям картки із завданнями, оцінюють виконання завдань, виставляють відповідні бали у маршрутні листи. (Максимальна оцінка за правильно розв’язану задачу — 5 балів.)
 
 
  • Маршрутний лист для першої команди
Пункт розв’язування задач Кількість балів
Задача 1 Задача 2 Задача 3
Шкільна їдальня      
Спортивна зала      
Бібліотека      
Актова зала      
Кабінет математики      
 
  • Маршрутний лист для другої команди
Пункт розв’язування задач Кількість балів
Задача 1 Задача 2 Задача 3
Спортивна зала      
Бібліотека      
Кабінет математики      
Шкільна їдальня      
Актова зала
     
 
 
ІІ етап. Розв’язування задач
 
  • Пункт «Шкільна їдальня»
Задача 1. Скільки салатів із трьох компонентів (шинка, гриби, сир) і майонезу можна приготувати, якщо в салаті, крім майонезу, може бути або один, або два, або три компоненти?
Відповідь. 7 салатів.
 
Задача 2. У шкільній їдальні для учнів зварили 10 л компоту. Скільком дітям його вистачить, якщо кожен із них випиває склянку напою об’ємом 200 мл?
Відповідь. 50 учням.
 
Задача 3. 400 г юшки посолили 10 г солі. Порівняйте з числом 2,5 % відсоткове відношення солі до утвореної суміші. 
Відповідь. Дорівнює 2,5 %.
 
  • Пункт «Спортивна зала»
Задача 1. Спортивна зала має форму прямокутного паралелепіпеда. Обчисліть об’єм спортивної зали, якщо її довжина дорівнює 20 м, ширина — 10 м, висота — 6 м.
Відповідь. 1200 м3.
 
 
Задача 2. Іван, Степан та Петро займаються одним із видів спорту: футболом, плаванням і баскетболом. Степан і баскетболіст пішли в кіно. Іван старший за футболіста, а баскетболіст ровесник одного з хлопців. Яким видом спорту займається кожний із них?
Відповідь. Іван займається плаванням, Степан — футболом, Петро — баскетболом.
 
 
Задача 3. Олег і Григорій взяли участь у змаганні з бігу. На фініші Олег випередив 20 учасників забігу, зокрема Григорія. Григорій фінішував після п’яти інших учасників забігу, ураховуючи Олега. Знайдіть кількість учасників змагання.
Відповідь. 22 учасники.
 
  • Пункт «Бібліотека»
Задача 1. Щоб пронумерувати сторінки книги, потрібно 225 цифр. Скільки сторінок у книзі?
Відповідь. 111 сторінок.
 
Задача 2. 98 книг поставили на три полиці. На першій полиці розмістили 23 книги. На першу і другу разом поставили на 13 книг більше, ніж на другу і третю разом. Скільки книг поставили на другу полицю і скільки — на третю?В
ідповідь. На другу полицю поставили 65 книг, на третю — 10 книг.
 
Задача 3. 25 % книжок шкільної бібліотеки становлять романи, а 19 — поезії. Скільки книжок у шкільній бібліотеці, якщо їх кількість більша за 18 000 і менша від 18 050?
Відповідь. 18 036 книжок.
 
  • Пункт «Актова зала»
 
Задача 1. У танцювальному колективі «Калина» 39 дівчат і 23 хлопці. Щотижня до колективу записується по 8 хлопців і по 6 дівчат. Через скільки тижнів кількість дівчат і кількість хлопців зрівняються?
Відповідь. Через 8 тижнів.
 
Задача 2. У школі відбулося талант-шоу. Із 30 учнів 6 класу семеро брали участь у конкурсі декламаторів віршів, десятеро — у конкурсі вокалістів, 11 учнів — у конкурсі танцюристів, четверо — в усіх трьох конкурсах. Скільки учнів 6 класу не брали участь у талант-шоу?
Відповідь. Шестеро учнів.
 
Задача 3. Минулого року в шкільному хорі хлопців було на 30 більше, ніж дівчат. Цього року кількість хористів зросла на 10 %: дівчат стало на 20 % більше, а хлопців — на 5 %. Скільки школярів у хорі цього року?
Відповідь. 99 школярів.
 
  • Пункт «Кабінет математики»
Задача 1. Скільки різних сум балів можна одержати, вистріливши двічі по мішені, зображеній на рисунку? Промах означає нуль балів.
Відповідь. 9 сум.
 
Задача 2. Квадрат ABCD і трикутник BFC розміщені так, як показано на рисунку. Чому дорівнює периметр фігури ABFCD, якщо сторона квадрата дорівнює 4 см, а периметри квадрата і трикутника рівні?
Відповідь. 24 см.
 
Задача 3. У кімнаті Володимира на стіні висить картина в стилі «модерн». Яка частина цієї картини світлого кольору?
Відповідь. 12 картини.
 
 
ІІІ етап. Підбиття підсумків
 
У кабінеті математики збираються учні обох команд і старшокласники, які допомагали проводити гру. Діти рахують суму балів та діляться враженнями. Відбувається визначення переможців і нагородження грамотами і призами.
Dounload PDF

Відгуки читачів