Математика шкільних приміщень. Гра для учнів 6 класу

В. П. Кравцова, м. Рівне


Мета: удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, текстові задачі, складати і розв’язувати рівняння, обчислювати об’єм прямокутного паралелепіпеда; розвивати логічне мислення, увагу, зосередженість, кмітливість учнів; виховувати згуртованість між однокласниками, дружбу зі старшокласниками, інтерес до вивчення математики.

 

Хід гри

І етап. Оргарганізаційний
 
Двом командам шестикласників видають маршрутні листи, у яких зазначені пункти розв’язування задач: шкільна їдальня, спортивна зала, бібліотека, актова зала, кабінет математики. Кожну групу дітей супроводжують старшокласники, які стежать за послідовністю виконання завдань згідно з маршрутом. У пунктах розв’язування задач учнів зустрічають теж старшокласники. Вони видають гравцям картки із завданнями, оцінюють виконання завдань, виставляють відповідні бали у маршрутні листи. (Максимальна оцінка за правильно розв’язану задачу — 5 балів.)
 
 
  • Маршрутний лист для першої команди
Пункт розв’язування задач Кількість балів
Задача 1 Задача 2 Задача 3
Шкільна їдальня      
Спортивна зала      
Бібліотека      
Актова зала      
Кабінет математики      
 
  • Маршрутний лист для другої команди
Пункт розв’язування задач Кількість балів
Задача 1 Задача 2 Задача 3
Спортивна зала      
Бібліотека      
Кабінет математики      
Шкільна їдальня      
Актова зала
     
 
 
ІІ етап. Розв’язування задач
 
  • Пункт «Шкільна їдальня»
Задача 1. Скільки салатів із трьох компонентів (шинка, гриби, сир) і майонезу можна приготувати, якщо в салаті, крім майонезу, може бути або один, або два, або три компоненти?
Відповідь. 7 салатів.
 
Задача 2. У шкільній їдальні для учнів зварили 10 л компоту. Скільком дітям його вистачить, якщо кожен із них випиває склянку напою об’ємом 200 мл?
Відповідь. 50 учням.
 
Задача 3. 400 г юшки посолили 10 г солі. Порівняйте з числом 2,5 % відсоткове відношення солі до утвореної суміші. 
Відповідь. Дорівнює 2,5 %.
 
  • Пункт «Спортивна зала»
Задача 1. Спортивна зала має форму прямокутного паралелепіпеда. Обчисліть об’єм спортивної зали, якщо її довжина дорівнює 20 м, ширина — 10 м, висота — 6 м.
Відповідь. 1200 м3.
 
 
Задача 2. Іван, Степан та Петро займаються одним із видів спорту: футболом, плаванням і баскетболом. Степан і баскетболіст пішли в кіно. Іван старший за футболіста, а баскетболіст ровесник одного з хлопців. Яким видом спорту займається кожний із них?
Відповідь. Іван займається плаванням, Степан — футболом, Петро — баскетболом.
 
 
Задача 3. Олег і Григорій взяли участь у змаганні з бігу. На фініші Олег випередив 20 учасників забігу, зокрема Григорія. Григорій фінішував після п’яти інших учасників забігу, ураховуючи Олега. Знайдіть кількість учасників змагання.
Відповідь. 22 учасники.
 
  • Пункт «Бібліотека»
Задача 1. Щоб пронумерувати сторінки книги, потрібно 225 цифр. Скільки сторінок у книзі?
Відповідь. 111 сторінок.
 
Задача 2. 98 книг поставили на три полиці. На першій полиці розмістили 23 книги. На першу і другу разом поставили на 13 книг більше, ніж на другу і третю разом. Скільки книг поставили на другу полицю і скільки — на третю?В
ідповідь. На другу полицю поставили 65 книг, на третю — 10 книг.
 
Задача 3. 25 % книжок шкільної бібліотеки становлять романи, а 19 — поезії. Скільки книжок у шкільній бібліотеці, якщо їх кількість більша за 18 000 і менша від 18 050?
Відповідь. 18 036 книжок.
 
  • Пункт «Актова зала»
 
Задача 1. У танцювальному колективі «Калина» 39 дівчат і 23 хлопці. Щотижня до колективу записується по 8 хлопців і по 6 дівчат. Через скільки тижнів кількість дівчат і кількість хлопців зрівняються?
Відповідь. Через 8 тижнів.
 
Задача 2. У школі відбулося талант-шоу. Із 30 учнів 6 класу семеро брали участь у конкурсі декламаторів віршів, десятеро — у конкурсі вокалістів, 11 учнів — у конкурсі танцюристів, четверо — в усіх трьох конкурсах. Скільки учнів 6 класу не брали участь у талант-шоу?
Відповідь. Шестеро учнів.
 
Задача 3. Минулого року в шкільному хорі хлопців було на 30 більше, ніж дівчат. Цього року кількість хористів зросла на 10 %: дівчат стало на 20 % більше, а хлопців — на 5 %. Скільки школярів у хорі цього року?
Відповідь. 99 школярів.
 
  • Пункт «Кабінет математики»
Задача 1. Скільки різних сум балів можна одержати, вистріливши двічі по мішені, зображеній на рисунку? Промах означає нуль балів.
Відповідь. 9 сум.
 
Задача 2. Квадрат ABCD і трикутник BFC розміщені так, як показано на рисунку. Чому дорівнює периметр фігури ABFCD, якщо сторона квадрата дорівнює 4 см, а периметри квадрата і трикутника рівні?
Відповідь. 24 см.
 
Задача 3. У кімнаті Володимира на стіні висить картина в стилі «модерн». Яка частина цієї картини світлого кольору?
Відповідь. 12 картини.
 
 
ІІІ етап. Підбиття підсумків
 
У кабінеті математики збираються учні обох команд і старшокласники, які допомагали проводити гру. Діти рахують суму балів та діляться враженнями. Відбувається визначення переможців і нагородження грамотами і призами.
Dounload PDF

Відгуки читачів