Іспанія та Реконкіста. Всесвітня історія. 7 клас

Рубленко В. М., ЗОШ № 19, м. Маріуполь, Донецька обл.


Очікувані результати
 
Після цього уроку учні зможуть:
  • називати хронологічні рамки Реконкісти, дату утворення об’єднаного королівства Іспанія;
  • показувати на карті територіальні зміни в Іспанії під час Реконкісти;
  • ??називати етапи утворення Іспанської держави;
  • ??характеризувати та оцінювати діяльність Фердинанда та Ізабелли;
  • ??застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни «Реконкіста», «кортеси».
 
Тип уроку: комбінований.
 
Обладнання: підручник, роздавальні картки, історичний атлас, ілюстративний матеріал.
 
 
Хід уроку
 
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
 
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
 
 
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
 
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
 
(Див. картку 1)
 
Інтерактивна вправа «Коло ідей»
  • Середньовічна Італія.
 
 
IІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 
Проблемні питання
1. Чи справедливо середньовічну Іспанію вважали мусульманською країною?
2. Чи можна вважати завоювання Іспанії арабами окупацією?
 
 
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
 
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • ??Економічний і соціальний розвиток Іспанії.
Робота з таблицею
  • Опрацювавши відповідний матріал підручника, скласти текстову таблицю «Реконкіста».
 
Критерії для порівняння Характеристика
Назва  
Причини  
Територія  
Дата, коли відбувалася подія  
Хід  
Результат  
Наслідки  
Історичне значення  
Робота в парах
  • Скласти по три запитання і три відповіді за темою «Утворення Іспанського королівства».
Робота з підручником
(Учні самостійно опрацьовують за текстом підручника питання «Внутрішня та зовнішня політика Ізабелли І та Фердинанда ІІ».)
 
Рольова гра у формі прес-конференції
 
Учасники гри: королева Ізабелла І, король Фердинанд ІІ, представники кортеса — дворяни, духовенство і городяни.
 
(Представники кортеса мають по черзі ставити запитання королям щодо внутрішньої та зовнішньої політики, а ті, у свою чергу, мають давати характеристику цього питання.)
 
 
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ
 
Інтерактивна вправа «Прес»
(Див. картку 2)
 
 
Картка 1
 
Закінчить речення.
 
1. Головними ознаками внутрішньої політики Оттона І було … .
2. Головними ознаками зовнішньої політики Оттона І були … .
3. Причинами політико-релігійного конфлікту в Священній Римській імперії були … .
4. Політико-релігійний конфлікт у Священній Римській імперії — це … .
5. Наслідком політико-релігійного конфлікту у Священній Римській імперії стало … .
6. Фрідріх І Барбаросса правив протягом … .
7. У внутрішній політиці Фрідріх І Барбаросса провів … .
8. Головними ознаками зовнішньої політики Фрідріха І Барбаросси було … .
9. Генріх VІ правив протягом … .
10. У внутрішній політиці Генріх VІ провів … .
11. У зовнішній політиці Генріх VІ досяг … .
12. Фрідріх ІІ правив протягом … .
13. Головними ознаками внутрішньої політики Фрідріха ІІ були … .
14. Результатом зовнішньої політики Фрідріха ІІ було … .
15. Конрад ІV правив протягом … .
16. У внутрішній політиці Конрад ІV провів … .
17. У зовнішній політиці Конрад ІV проводив політику … .
18. Політика німецького наступу на Схід передбачала … .
19. Рейнський, Швабський і Швейцарський союзи — це … .
20. Карл ІV Люксембург правив протягом … .
21. Під час свого правління Карл ІV Люксембург у внутрішній політиці проводив … .
22. Головною складовою зовнішньої політики Карла ІV Люксембурга було … .
23. Фрідріх ІІІ Габсбург правив протягом … .
24. Внутрішня політика Фрідріха ІІІ Габсбурга була спрямована … .
25. Зовнішня політика Фрідріха ІІІ Габсбурга була спрямована на … .
 
 
Картка 2
 
Дайте відповідь на запитання.
 
1. Хто завоював середньовічну Іспанію?
2. Коли араби завоювали Іспанію?
3. Що було основою економічного розвитку середньовічної Іспанії?
4. Назвіть характерні ознаки соціального розвитку середньовічної Іспанії.
5. Що таке Реконкіста?
6. Назвіть хронологічні рамки Реконкісти.
7. Розкрийте причини Реконкісти.
8. Де відбувалася Реконкіста?
9. Хто брав участь у Реконкісті?
10. Розкажіть про хід Реконкісти.
11. Чим закінчилася Реконкіста?
12. У чому полягало історичне значення Реконкісти?
13. Як утворилось королівство Іспанія?
14. Визначте складові ознаки внутрішньої та зовнішньої політики іспанських правителів Ізабелли І та Фердинанда ІІ.
 
 
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
 
Рефлексія
1. Я не засвоїв…
2. Я навчився…
3. Мені треба попрацювати над…
4. Я не зрозумів…
5. Мені захотілося…
 
 
Реконкіста дістала яскраве відображення в іспанській літературі (у героїчному епосі про Сіда, романсеро й інших пам’ятках). Особлива роль Кастилії в Реконкісті позначилася на формуванні національної іспанської мови, в основу якої ліг діалект, що поширювався на звільнених територіях.
 
 
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 
1. Опрацювати зміст відповідного параграфа підручника та історичного атласу.
2. Виконати відповідні завдання по контурній карті.
Dounload PDF

Відгуки читачів