На гостину до повітряної кульки

Заняття дослідницько-пізнавального спрямування у середній групі

О. В. Манько, вихователь, Любарський ДНЗ, Житомирська обл.


Програмовий зміст: розвивати творчість, уяву дітей засобами музики та художнього слова; підтримувати практичні дослідницькі вміння; закріпити знання про поводження в груповій кімнаті з метою забезпечення чистоти приміщення; учити самостійно висловлювати свою думку, робити припущення і висновки; дати уявлення про те, що повітря є навколо нас, ним дихають люди, воно прозоре, легке, невидиме, рухається й утворює вітер; вітер буває різної сили (слабкий, помірний, сильний); виховувати пізнавальний інтерес до довкілля, бажання дбати про чистоту у приміщенні, піклуватися про своє здоров’я.

Матеріали: дві повітряні кульки (весела і сумна); ширма для лялькового театру; порожні баночки з водою (за кількістю дітей); поліетиленовий пакет; стаканчики з водою; трубочки (за кількістю дітей); мильні кульки (на кожну дитину); ілюстрації про вітер; загадки про природні явища; гра на дихання «Здмухни хмаринку із сонечка»; аудіозапис «Завірюха».

 

Попередня робота: спостереження за вітром, сонцем у природі; бесіди про необхідність підтримання чистоти в приміщенні; читання оповідань, казок, віршів; вивчення загадок про природні явища (сонце, вітер, хмаринку, сніжинку); розглядання ілюстрацій про вітер.
 
 
Хід заняття
 
Повітряна кулька з’являється з-за куліс театру.
 
Повітряна кулька. Добрий ранок, діти!
 
Вихователь. Хто завітав до нас у гості? Як змогла кулька без ніжок потрапити до нас у групу? (Припущення дітей.) Так, вона надута, легенька і змогла до нас прилетіти. Що міститься всередині кульки? Чим вона наповнена? (Відповіді дітей.) Так, звісно, повітрям. А де ще є повітря? (Міркування дітей.) Перевірмо це на дослідах!
 
Дослід 1. Чи є повітря у предметах, що нас оточують, наприклад, у камінчиках? (Припущення: так, у камінчику є повітря.) — Попробуймо перевірити!
 
Діти підходять до столів, на яких стоять баночки з водою, кладуть у баночку камінчик і спостерігають, що буде. На камінчиках з’являються кульки.
 
Висновок: у камінчиках міститься повітря.
 
Діти спостерігають, що повітря прозоре.
 
Дослід 2. Повітря є в нашому організмі.
 
Діти беруть стаканчики з водою і соломинкою. Вихователь пропонує їм подути в соломинку. Що з’явилося? Чому з’являються бульбашки? (Припущення дітей.)
 
Висновок: у нашому організмі також є повітря.
 
Діти переконуються, що воно легке, так як бульбашки піднімаються на поверхню води.
 
— Зараз я вам покажу дослід на собі: як у наш організм потрапляє повітря. Я затамовую подих. Далі крізь ніс починаю вдихати. Усередині мене ніби з’явилася повітряна куля. Діти, спробуйте самі на своєму організмі провести такий дослід разом зі мною. (Діти за вихователем роблять вдих.) А де поділася кулька, що утворилася під час вдиху? (Ми її видихнули.) Тепер ви знаєте, як до нашого організму потрапляє повітря. Яке повітря нам корисно вдихати? Що ми робимо, щоб повітря було свіжим та чистим? (Відповіді дітей.) Так, наш помічник вихователя, (ім’я, по батькові), витирає пил, миє підлогу. А ми миємо іграшки, кімнатні рослини. Крім того, щоб повітря було свіжим, ми провітрюємо групу.
 
 
Валеохвилинка «Тренуємо легені»
 
Віконце ми відкрили,
Повітря запросили
До нашої кімнати
У гості завітати.
Всі руки піднімемо
Та глибоко вдихнемо.
Раз-два, раз-два, дружніше
Легені тренувати.
 
— Діти, ви любите свою групу, дбаєте про неї? Перевірмо! Якщо ми робимо так, як про це сказано, тоді ми кажемо: «Так, це я, це група моя». Коли ж навпаки ми так не робимо, тоді говоритимемо: «Ні, це не я, це група не моя».
 
Проводиться гра
 
— Хто про чистоту не дбає, в групу взутим забігає?
— Хто з вас у групі стрибає і пилюку піднімає?
— Віник хто в руках тримає, бруд з кімнати вимітає?
— Хто віконце відчинив і повітря запросив?
— Діти, повітряна кулька стала сумною. Що сталося? Чому ти засумувала? Хіба тобі з нами не цікаво?
— Діти, а тепер трішечки розвеселимо нашу повітряну кульку! Загадаймо їй загадки. (Діти загадують загадки про вітер, сонце, хмарку, повітря.) Поки ми звеселялися, вітер подув і...
 
 
Сонечко і хмаринка
(Казка)
 
Жило-було Сонечко. Воно було привітним і ласкавим. Одного чудового дня, коли Сонечко весело всім посміхалось з неба, торкаючись своїми промінчиками наших обличь, деревця, землі, на нього напала темна Хмара. Усе стало сумним і похмурим. Побачив Вітер, що на землі лихо. Він прилетів та так подув, що Хмара злякалась і втекла в темний ліс спати. Сонечко подякувало Вітру, усміхнулось і знову засяяло.
 
— Діточки, мабуть, ви також хочете допомогти сонечку, так як вітерець? На столиках хмаринка заховала сонечко. Як нам йому допомогти? (Діти відповідають.) Як подув вітер? (Діти імітують, як дує вітер.) Потрібно крізь носик вдихнути повітря, а потім видихнути його крізь ротик.
 
 
Дихальна гімнастика «Здмухни хмаринку із сонечка»
 
— Що ми вдихали і видихали, щоб утворити вітер? (Повітря) Це означає, що вітер — це рух повітря. Він має швидкість і напрямок.
 
Дитина розповідає вірш про вітер.
 
У небі вітер кучерявий
Колише темную блакить
І на землі гойдає трави,
То затиха, то знов шумить.
 
— Чому так кажуть? Яким може бути вітер? Послухайте аудіозапис «Завірюха». Що ви уявили? (Відповіді дітей.) Уявімо, що ви маленькі сніжинки. (Знову звучить музика завірюхи, діти імітують сніжинок.) Поки ми відпочивали, повітряна кулька щось для нас підготувала. Вона багато літала і багато бачила.
 
Розглядання ілюстрацій, де зображено вітер.
 
 
Дидактична гра «Корисний — шкідливий»
 
Повітряна к улька . Діти, вам було цікаво зі мною та моїми друзями — Сонечком і Вітром? (Відповіді дітей.) Що ви зможете розповісти своїм близьким про мене, про те, що нас оточує? (Відповіді дітей.) Що таке вітер? (Відповіді дітей.) А тепер для вас сюрприз — мильні бульбашки. Ви навчилися правильно вдихати і видихати повітря, тому можете зробити багато-багато мильних бульбашок.
 
 
Гра «Надуй багато мильних бульбашок»
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 8771
 
Догори