Практична робота «Обробка багатошарових зображень, створення колажів»

Н. В. Граб, О. М. Граб, м. Золотоноша, Черкаська обл.


Тема. Практична робота «Обробка багатошарових зображень, створення колажів». Коректування тону, керування кольоровим балансом, яскравістю, балансом, насиченістю і відтінками кольору, ретушування, усунення дефектів, освітлення й затемнення фрагментів, підвищення різкості.

Мета: ознайомлення учнів із коректуванням тону, керуванням кольоровим балансом, яскравістю, балансом, насиченістю і відтінками кольору, ретушуванням, усуненням дефектів, освітленням і затемненням фрагментів, підвищенням різкості; формування вмінь використовувати маски і канали, створювати колажі, працювати із шарами зображення в середовищі растрового графічного редактора Adobe Photoshop CS3(CS4); розвиток умінь працювати в Adobe Photoshop CS3(CS4); виховання зацікавленості предметом.

Тип уроку: формування умінь та навичок.
 
 
ХІД УРОКУ
 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
 
 
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
 
Бесіда
1. Які способи виділення області довільної форми вам відомі?
2. Як виділити області з урахуванням яскравості пікселів?
3. Як виділити у режимі швидкої маски?
4. Які операції можна виконувати з виділеними областями?
5. Як можна трансформувати зображення?
6. Як створити новий шар?
7. Як задати стиль об’єкта?
8. Як задати змішування шарів зображення?
9. Які формати малюнків вам відомі?
 
 
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
 
План вивчення теми
1. Коректування тоном, кольоровим балансом, яскравістю.
2. Керування насиченістю і відтінками кольору.
3. Усунення дефектів, ретушування.
4. Освітлення й затемнення фрагментів.
5. Підвищення різкості.
 
 
IV. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
 
Виконання практичної роботи
 
Завдання до практичної роботи: «Обробка багатошарових зображень, створення колажів»
 
1. Завантажте Adobe Photoshop CS5.
 
2. Відкрийте рисунок «Ліс». Він буде фоном вашого колажу.
 
3. Відкрийте фото «Леді», виділіть за допомогою швидкого виділення фон, далі виконайте інверсію виділеної області, після того як Леді виділена, уточніть край, виставте параметри, як на рисунку нижче. Скопіюйте Леді і вставте на фон Ліс.
 
4. Застосуйте до Леді вільну трансформацію, утримуючи клавішу Shift, збільшіть до відповідного розміру.
 
5. Навколо Леді залишиться білий обідок, щоб його прибрати, необхідно зайти в пункт меню Шари → Обробка шарів → прибрати білу кайму.
 
6. У волоссі Леді та навколо неї залишився білий колір. Візьміть інструмент гумка, виставте такі параметри і, змінюючи розмір гумки, витріть білі фрагменти.
 
7. Відкрийте фото «Ворон», виділіть за допомогою швидкого виділення фон, далі виконайте інверсію виділеної області, після того як Ворон виділений, скопіюйте його і вставте на фон ліс та розмістіть як на зразку. Але Ворон не один, вставте ще одного і застосуйте пункт меню Редагування → Трансформування → Відобразити по вертикалі та розмістіть другого Ворона як на зразку.
 
8. Створюємо місяць та місячне сяйво. Для цього виберіть фон «Ліс» і застосуйте фільтр пункт меню Фільтр → Рендерінг → Блік та виставте параметри, як показано нижче (яскравість можна виставити 70 %). Потім виставте фоновий колір білий, візьміть пензель і виставте параметри 
 
Далі кілька разів клікніть в центрі блиску, формуючи силует місяця, як на зразку.
 
9. Текст «Mystery» створюємо інструментом Горизонтальний текст. Виставте параметри, як показано нижче, і перемістіть на відповідне місце.
 
10. Потім потрібно задати зовнішнє сяйво та обідок тексту, виставивши параметри, як на рисунках.
 
11. Залишилося створити туман. Для цього потрібно створити новий шар. Пункт меню Шари → Новий → Шар. Потім виставте фон білий, візьміть інструмент пензель і виставте параметри.
 
Далі намалюйте щось подібне до рисунку нижче. Потім у вікні шарів виставте Непрозорість шару 40 %.
 
12. Якщо Леді чомусь у нас на тумані, а повинна бути за туманом, у вікні шарів перемістіть шар із Леді, як показано на рисунку нижче.
 
Збережіть рисунок у форматі jpg і виставте на заставку робочого столу.
 
 
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
 
Інтерактивна вправа «Незавершені речення» 
 
Учні по черзі завершують речення: «Матеріал сьогоднішнього уроку я зможу використати…», «Сьогодні я дізнався…»
 
 
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 
Вивчити теоретичний матеріал. Виготовити власний колаж.
Dounload PDF

Відгуки читачів