Презентація творчих проектів. 9 клас

В. Є. Адамчук, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель-методист Миколаївської ЗОШ І–ІІ ст., Млинівський р-н, Рівненська обл.


Цільова група: учні 9 класу.

Тривалість: 90 хв.

Мета:

- презентувати творчі учнівські проекти;

- навчати учнів елементарних знань сучасного бізнесу, валютних операцій;

- формувати комунікативні здібності під час роботи в групі;

- розвивати ініціативність, лідерські якості;

- сприяти формуванню активної життєвої позиції.

 

Операційні цілі (завдання): після закінчення уроку учень:
  • знає:
    • послідовність виконання творчого проекту;
    • етапи виконання;
  • розуміє:
    • значимість виконаного проекту;
  • уміє:
    • створювати презентацію творчого проекту;
    • представити проектований продукт;
  • може:
    • самостійно чи в групі виконувати проект;
    • прогнозувати майбутні результати;
    • створювати презентацію готового продукту;
    • відстоювати свою позицію (чи навпаки).
 
Методи й техніки: пізнавальна гра, робота в групах.
 
Обладнання: вироби учнів, «шкільна валюта».
 
Допоміжні матеріали:
  • готують учні: малюнки (логотипи фірм), внутрішня валюта команд;
  • готує учитель: див. матеріали додатків 1–3.
 
 
Підготовка до гри
Учитель пояснює, що під час гри кожен учень зможе презентувати свій виготовлений виріб та дати оцінку своїй праці.
 
Учитель запропонує учням:
 
1. Придумати, затвердити та надрукувати валюту. «Шкільна валюта» — назва валюти, яку учні виготовили для аукціону. Може бути будь-яка за вибором учнів. Учні самі мають придумати назву та виготовити валюту до гри. Наприклад «Бали», «Зайчики», «Сніжинки», «Бакси» чи ін.
 
2. Запросити в консультанти професійних банкірів, менеджерів, економістів (батьків).
 
3. Підібрати ряд оглядових запитань зі «словника бізнесмена».
 
4. Сформувати команди (групи) (залежно від кількості виготовлених творчих проектів).
 
 
Випереджальне завдання для учасників груп:
1. Підготувати назву фірми, яку представляєте.
2. Підібрати гасло, під яким працюєте.
3. Розробити логотип фірми (малюнок).
4. Придумати внутрішню валюту.
5. Вибрати директора, менеджера, бухгалтера та інших посадових осіб у команді.
6. Підготувати захист творчого проекту чи свого виробу так, щоб переконати банк дати кредит.
7. Провести рекламу проектованого виробу.
 
 
ХІД УРОКУ
 
I. ВСТУПНА ЧАСТИНА
  • Привітання.
  • Перевірка присутності членів команд, готовності до роботи.
Учитель повідомляє учням мету уроку — «Презентація творчих учнівських проектів». 
 
Пояснює учням, за яким планом буде йти гра.
 
План гри
1. Презентація фірми.
2. Розминка.
3. Брокерський конкурс.
4. Конкурс директорів та менеджерів (етикет ділового спілкування).
5. Захист творчих проектів.
6. Реклама фірми (свого виробу, продукції).
7. Виставка-аукціон.
8. Підсумок.
 
Учитель повідомляє учням, що темою пізнавальної гри буде презентація проекту у вигляді аукціону, тобто виріб, який зробили учні своїми руками буде презентуватися, оцінюватися і купуватися.
 
 
II. ХІД ГРИ
 
1. Презентація фірми
Кожна з команд у довільній формі представляє свою фірму (назву, гасло, логотип, посадові обов’язки членів команди, свою валюту та її співвідношення зі «шкільною валютою», євро та доларом).
 
 
2. Розминка
Для перевірки теоретичних знань учнів учитель пропонує метод розминки гри «Клуб веселих і кмітливих».
 
Правила розминки
Команди здійснюють перегони (наприклад, під час захисту виробу, оздобленого орнаментом геометричної різьби, по черзі називають азбучні елементи геометричної різьби, що є на виробах).
 
Учні знаходять азбучні елементи геометричного орнаменту на своїх виробах і запрошують «бізнесменів» сусідньої команди назвати їх (у підготовці користуються допоміжним матеріалом, див. додаток 1).
 
За кращу розминку — 500–1000 (валютних одиниць).
 
 
3. Брокерський конкурс
Для спілкування на біржі брокери користуються мовою жестів. Жестами показують акції, в якій кількості, за яку ціну вони купують і продають. Для розвитку комунікативних та жестикулярних здібностей учитель пропонує учням відгадати фразу, «сказану» жестами.
 
Команди відгадують фразу, яку каже мовою жестів свій брокер.
 
Наприклад: «Хочеш кататись, люби і санчата возити», «Без труда нема плода», «Діло майстра хвалить».
 
За правильну відповідь команда отримує 500–1000 (валютних одиниць «шкільної валюти»).
 
 
4. Конкурс директорів та менеджерів (етикет ділового спілкування) 
 
«Мікрофон»
  • Шановні бізнесмени, як ви вважаєте, яка різниця між діловою людиною й неділовою?
  • Що ми маємо на увазі, коли говоримо «ділова
людина»?
(Можлива відповідь учнів: ділова людина вміє гарно спілкуватися з іншими.)
 
 
Етикет ділового й простого людського спілкування:
1. Стисло і чітко висловлювати свою думку.
2. Уміти вислухати співрозмовника.
3. Говорити правильною літературною мовою.
 
Учитель роздає учням для ознайомлення додаток 2 «Мова хорошої розмови», пропонує членам команд чотири ситуації, у яких будуть використані форми ділового спілкування, та роздає картки:
1. Зустріч і знайомство на вулиці.
2. Телефонна розмова.
3. Діловий прийом у кабінеті.
4. Вітання колег.
 
Учитель з’ясовує в дітей, що вони визначили для себе найголовнішим, пропонує їм розіграти одну із ситуацій.
 
 
5. Захист творчих проектів
— Шановні панове підприємці! Відомо, що банк — основа будь-якої господарської діяльності. Не варто сьогодні говорити про те, що за все, що ви купуєте, потрібно платити. Якщо у вас стільки грошей, що не вміщаються в гаманець чи портфель, то варто гроші довірити банку. Кожна з компаній, яка займається розробкою проектів і виробів для покращення добробуту людей, розвитку науково-технічного прогресу, має свою мрію: утілити в життя свій небачено цікавий і потрібний проект. А як ви переконаєте банк у неповторності й важливості вашого проекту, чи погодиться банкір дати вам кредит, ми зараз побачимо.
 
Захист проходить на сцені чи біля дошки. Банкір може ставити запитання, фірма (команда) відповідає. Кредит отримає лише одна фірма (команда), усі вироби оцінюють.
 
 
6. Реклама фірми
Учитель пропонує учасникам гри прорекламувати
свій проектований виріб.
 
— Про це ми чуємо кожного дня, кожної години ми можемо побачити рекламу на телебаченні, в Інтернеті. Рекламні щити встановлені скрізь: у вітринах магазинів, на стінах будинків, у тролейбусах... Ми живемо у світі реклами. Престиж і рейтинг фірми чи підприємства певною мірою залежить від якості реклами. Проте кажуть, що хороший товар реклами не потребує. Сьогодні в залі присутні представники відомих підприємств, які справді не потребують реклами, їх знають, цінують їхню продукцію і купують як у нашій державі, так і за кордоном. На конкурсі вам потрібно прорекламувати свої проектовані вироби. За кращу рекламу ви отримаєте 300–500 валютних одиниць.
 
 
7. Виставка-аукціон
Учитель повідомляє дітям, що вони заробили за гру певну суму грошей.
 
— Зараз ми дізнаємося, хто швидше впорається із завданням підрахунку коштів. (Бухгалтери фірм отримують конверти із заробленими грошима, підраховують їх).
 
— Кажуть, що для того, аби гроші приносили прибуток, потрібно їх у щось вкласти. Вважають, що найвигідніше робити капіталовкладення в освіту та шедеври світової культури. Чи це не так? На ці запитання нам дадуть відповіді представники фірм після аукціону.
 
Учитель пояснює учням правила аукціону.
 
— Правила аукціону знають усі. На лот висувають стартову ціну, яку отримали команди під час захисту творчого проекту (виробу). Гравці поступово її підвищують. Як тільки підвищення вартості лоту припиняється, він вважається проданим. Якщо на лот нема попиту, то він знімається з продажу.
 
 
8. Підсумок
Після аукціону підбивають підсумки й нагороджують переможців (тих, чиї вироби продались найдорожче, хто отримав найбільше грошей). Учитель пропонує учням дати відповіді на запитання про їхнє враження від уроку, використовуючи роздрукований для кожного учня додаток 3.
 
 
III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 
Як зробити ваш виріб кращим, щоб реалізувати та отримати дохід?
 
 
ДОДАТОК 2
 
Мова хорошої розмови
 
Відмовся навідріз від:
  • мови «Ти» (є такий…);
  • оцінок;
  • конструкцій, які містять «не» (не хочу на тебе тиснути);
  • конструкцій, які містять «але» (…, так але…);
  • надмірних узагальнень (усі, завжди, ніколи, узагалі);
  • номінування, безособової мови (прийнято, не робиться…);
  • демонстрування рації (не маєш рації, чи я тобі не говорив?);
  • примусу (ти мусиш).
 
 
Використовуй:
  • мову «Я» (на мою думку, я переконаний…);
  • чіткість намірів (мені потрібно, я очікую, що…);
  • магію «і» (я це розумію і тим більше…);
  • посилання на конкретні події — поведінку;
  • «активну» мову (я зробив, підготуємо тощо);
  • перефразування (розумію, що на твою думку…);
  • мову користі (щоб… пропоную зробити…).
 
Dounload PDF

Відгуки читачів