Свято індіанців (для учнів 6-х класів)

Л. С. Баршак, Теплодарська ЗОШ, Одеська обл..


Завдання: 1) прищеплювати інтерес та повагу до культури та національних традицій індіанців; 2) розвивати спритність, швидкісно-силові якості, швидкість реакції; 3) виховувати взаємодопомогу, організованість, почуття колективізму.

Інвентар: малі м’ячі; гімнастичні мати, козли; трубки; горох; фішки; кеглі; обручі; «тунелі»; канат; медицинболи.

Учасники: команди у складі 6 хлопців і 4 дівчат.

 

 ХІД ЗАХОДУ

Спортивна зала прикрашений повітряними кульками та плакатами.
 
Старійшина. Доброго дня, шановні! Сьогодні, пройшовши густі джунглі та перешкоди, ми опинилися в прекрасному земному раї, на майданчику вашої школи.
 
Так було заповідано 1000 років тому нашими пращурами. Цього дня припиняли всі війни, а люди ходили на гостину одне до одного, щоб змагатися. Саме так племена «Могікани» та «Апачі» стали друзями! Бог заповів зберігати багатства нашої землі та природу. Розпочнемо наше свято!
 
Вожді шикують свої племена на лінії старту, кожне з яких демонструє девіз та емблему.
 
Старійшина. Воїни поспішають виявити свою влучність. Рада вирішила метати спис у птаха, який летить.
 
 
1-й КОНКУРС «ВЛУЧ У ЦІЛЬ!»
 
Від лінії кидка на відстані 5–6 м розташовано мішені (кеглі). За сигналом почергово воїни виходять до лінії кидка й виконують два кидки в ціль. Перемагає команда, яка влучила більшу кількість мішеней.
 
Старійшина. Настав час продемонструвати свої артистичні таланти. 
 
Учасники виконують танок індіанців.
 
 
2-й КОНКУРС «ЛАЗІННЯ З ПЕРЕШКОДАМИ»
 
Команди шикуються у колону по одному. На відстані 3 м від них — два гімнастичних козли, далі біля гімнастичної стінки — мати. За сигналом напрямні біжать до козла, перелазять через нього, добігають до гімнастичної стінки, залазять по ній, торкаючись верхньої рейки, потім опускаються (не зістрибуючи) вниз, удруге перелазять через козла та добігають до колони й передають естафету наступному гравцеві. Перемагає команда, яка фінішувала першою.
 
Старійшина. Хто не володіє зброєю, той не розуміє природу та загине у джунглях.
 
 
3-й КОНКУРС «СТРІЛЬБА З ДУХОВОЇ ЗБРОЇ»
 
Кожний гравець тричі стріляє горохом крізь трубку із відстані 3 м у мішень (розміром 20 × 20 см, у центрі мішені — коло). Перемагає команда, яка влучила більшу кількість разів.
 
 
4-й КОНКУРС «ХТО СИЛЬНІШЕ?»
 
Від кожної команди у конкурсі беруть участь по 5 хлопців, які згинають і розгинають руки в упорі лежачи від підлоги. Перемагає команда, яка набере найбільшу суму.
 
Старійшина. Воїни повинні швидко та непомітно підкрадатися до ворога. Погляньмо на
найбільш спритних воїнів кожного племені.
 
 
5-й КОНКУРС «ВПРАВНИЙ СЛІДОПИТ»
 
Перед командами на відстані 3 м на матах — 3 бар’єри, відстань між якими — 50 см, обруч на підставці та тунель.
 
За сигналом напрямний біжить до мату, лягає на живіт, пересувається по-пластунськи під бар’єрами, добігає до обруча, пролазить у нього, добігає до тунелю, повзе крізь тунель, оббігає фішку та бігом повертається до команди, передаючи естафету наступному гравцеві. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
 
6-й КОНКУРС «БІЙ КІННОТИ»
 
У конкурсі беруть участь по четверо учасників від кожного племені, які об’єднуються у пари (один — «кінь», другий — «вершник», який залазить першому на плечі). За сигналом учасники, стоячи у колі, попарно вступають у двобій із парами суперника, намагаючись виштовхнути за межі кола одне одного.
 
Перемагає команда, яка виштовхнула суперників більше разів.
 
 
7-й КОНКУРС «ДРУЖБА»
 
За сигналом напрямні біжать до фішки, оббігають її та повертаються назад, беруть за руку
другого гравця своєї команди й удвох повторюються попередні дії. Потім вони виконують те
саме, поки вся команда не виконає естафету. Перемагає команда, яка фінішує першою, не розірвавши руки.
 
 
8-й КОНКУРС «ПЕРЕТЯГУВАННЯ КАНАТУ»
 
У конкурсі беруть участь усі члени команд. За сигналом команди, тягнучи канат, намагаються перетягнути суперників на свій бік. Перемагає команда, якій це вдалося.
 
Старійшина. Ми перевірили учасників кожного племені на сміливість, витривалість, спритність, подивилися, які вони влучні та дружні. Тепер ми подивимося, як плем’я зможе захистити свої ритуальні знаки.
 
 
9-й КОНКУРС «ЗАХИСТИ ЗНАКІВ»
 
У грі беруть участь усі гравці. На лицьових лініях по всій довжині розташовано 10 ритуальних знаків (кеглів, фішок, м’ячів, іграшок та ін.). Учасники розташовуються на своїй половині майданчика.
 
Завдання: захопити якнайбільше ритуальних предметів суперника й перенести їх за свою лицьову лінію. Квацати можна суперників лише на своїй території, на чужому майданчику та за своєю лицьовою лінією квацати заборонено. Заборонено забігати за бічні лінії майданчика. Гравець, який порушив правила, має зупинитися й дочекатися допомоги (торкання) свого гравця. Якщо гравця заквацали, коли в нього був ритуальний знак, то він має повернути його суперникові (за свою лицьову лінію). Перемагає команда, яка зуміла впродовж певного часу перенести якнайбільше ритуальних знаків за свою лицьову лінію.
 
Старійшини підбивають підсумки змагань. Нагородження команд. Звучить музика, переможці проходять коло пошани. Команди виходять зі спортивної зали.
Dounload PDF

Відгуки читачів