Рельєф України. 8 клас

Рельєф України. 8 клас

Мета:
  • узагальнити та систематизувати знання учнів про рельєф України, встановити взаємозв’язки між геологічною, тектонічною будовою та рельєфом;
  • розвивати практичні вміння працювати з картами;
  • виховувати любов до рідного краю, екологічну свідомість, любов до природи.

Мета:
  • узагальнити та систематизувати знання учнів про рельєф України, встановити взаємозв’язки між геологічною, тектонічною будовою та рельєфом;
  • розвивати практичні вміння працювати з картами;
  • виховувати любов до рідного краю, екологічну свідомість, любов до природи.
 
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
 
Форма проведення: урок-подорож.
 
Обладнання: комп’ютери, атласи, інструктивні картки, слайди, відеофільми, фізична карта України.
 
 
ХІД УРОКУ
 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
 
Учитель. Доброго дня усім присутнім!
 
Діти, посміхніться вчителеві, один одному. Гарний настрій і володіння собою допоможуть вам бути активними на уроці. Не бійтеся помилитися, продемонструвати свої знання, уміння та навички. Усім зичу доброго настрою та творчої праці.
 
Оскільки урок географії проходить у комп’ютерному класі, хочу стисло нагадати вам правила поведінки та ТБ у кабінеті:
  • не заходимо до програм, якими наразі не користуємось;
  • бережливо ставимось до обладнання.
 
Наш урок проходитиме у вигляді уявної подорожі мальовничими краєвидами України. Пройдемося гірськими стежками Карпат та Кримських гір, ще раз побачимо неозорість рівнинних степів та хвилястість височин нашої неньки-України.
 
 
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
 
  • Бесіда
????Що таке рельєф?
Які основні форми рельєфу ви знаєте?
Які тектонічні структури лежать в основі рельєфу України?
Що можна сказати про рельєф України, розглянувши фізичну карту?
Яким кольором на фізичних картах зображують низовини? височини? гори?
Які є гори за висотою?
У якій частині держави розташовані Українські Карпати, Кримські гори?
Чому в гірських районах України немає льодовиків?
Які форми рельєфу переважають у нашій місцевості?
 
 
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
 
  • Самостійна робота
Інструктивна картка № 1
1. Увійдіть у програму.
2. Виведіть на екран фізичну карту України.
3. Знайдіть на карті основні форми рельєфу України.
4. Виведіть на екран текстову частину і знайдіть необхідну інформацію про низовини, височини та гори (короткі відповіді із демонструванням слайдів)
 
  • Прийом «Картографічна лабораторія»
Завдання. На «німій» карті прикріпіть наз ви форм рельєфу.
 
  • Самостійна робота
Інструктивна картка № 2 (слайд-карта Львівщини)
1. Увійдіть у програму.
2. Виведіть на екран фізичну карту Львівщини.
3. Визначте, які форми рельєфу є на території Львівської області.
4. Знайдіть найвищу вершину області.
 
  • Бесіда
Що таке геоморфологія?
????Які чинники впливають на формування форм рельєфу?
 
  • ????Робота в парах
Завдання. За допомогою карт атласу визначте відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу. Роботу оформіть у вигляді таблиці.
 
  • ????Хвилинка релаксації
Прийом «Угадай об’єкт»
 
1. Найвищі точки цієї височини українці здавна називали могилами. На ній розміщені рукотворні гори — терикони. (Донецька височина)
 
2. Одна з частин цієї височини, Мізоцький кряж, за надзвичайну красу та живописність дістала назву «Української Швейцарії». (Волинська височина)
 
3. На фізичній карті України можна простежити, як Дніпро вже поблизу Києва намагається обійти височину, змінюючи напрям на південний схід. (Придніпровська височина)
 
4. Низовина має найбільш плоский рельєф та загальний схил на південь. (Причорноморська низовина)
 
5. «На моїй вершині ще й досі зберігаються руїни стародавніх фортець. Я є невід’ємним символом Південного Криму, глибоко врізаюсь у море, перетворившись на звіра». (Ведмідьора або Аюдаг)
 
6. «Я гордо височію в гірському масиві Чорногора. Поряд зі мною мої не такі високі сестри на тлі смерекових і букових лісів». (Г. Говерла)
 
 
  • Самостійна робота
Інструктивна картка № 3
1. Увійдіть у програму.
2. Виведіть на екран тести для самоперевірки.
3. Позначте правильні відповіді.
 
Тест
1) Наука, яка вивчає розміщення та походження форм рельєфу:
а) екологія;
б) геоморфологія;
в) геологія.
 
2) У рельєфі території України переважають:
а) гори; б) рівнини.
 
3) Серед рівнин на території України за площею переважають:
а) низовини; б) височини.
 
4) Найвища відмітка рівнинної території України:
а) г. Роман-Кош;
б) г. Камула;
в) г. Берда.
 
5) Найвищі точки Донецького кряжа та Приазовської височини:
а) могили;
б) піки;
в) полонини.
 
6) Найбільш плоским рельєфом серед низовин України виділяється:
а) Закарпатська;
б) Причорноморська;
в) Придніпровська.
 
7) Найвища відмітка на території України:
а) г. Берда;
б) г. Роман-Кош;
в) г. Говерла.
 
8) Гірські форми рельєфу на території України розташовані:
а) у північній та східній частинах;
б) у східній та південній;
в) у південній та західній.
 
9) Найвища точка України розташована:
а) у Кримських горах;
б) у Карпатах;
в) на Подільській височині.
 
10) Найбільш активні сейсмічні зони розташовані в районі:
а) Дніпровсько-Донецької западини;
б) гірських систем Карпат та Криму;
в) Українського щита.
 
  • Прийом «Географічні помилки»
Завдання. Підкреслити помилки в тексті.
 
Рельєф України досить різноманітний. На рівнинній території України, що є частиною Далекосхідної рівнини, чергуються височини і низовини. На її південному заході здіймаються гірські пасма Кримських гір, а на крайньому півдні височіють пасма Карпат, 70 % площі України займають височини, 25 % — низовини і тільки 5 % — гори.
 
Найвищою точкою всієї України є гора Берда. На півночі розташована Приазовська височина. На південь від Поліської низовини вздовж лівого берега Дніпра простяглася Хотинська височина. На півдні України розташована Придніпровська височина. Найвищою точкою рівнинної території України є гора Могила-Мечетна. 
 
На сході України розташована Закарпатська низовина. На територію України заходить північно-східними відрогами Середньосибірська височина.
 
  • Прийом «Екологічне ґроно»
Завдання. Запропонувати заходи щодо покращення екологічного стану Карпат.
 
 
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
 
  • Прийом «Роблю висновок»
Завдання. Дати оцінку рельєфу України для розвитку господарства.
 
Позитивні ознаки: у цілому рельєф рівнинний, сприятливий для розвитку господарства. На рівнинах зручно проводити житлове будівництво, прокладати шляхи.
 
Негативні ознаки:
  • на височинах позначається вплив текучих вод, вітрової ерозії;
  • низовинний рельєф у районі Полісся зумовлює заболочення цієї території, яка стає непридатною для господарства ???? Виставлення оцінок
 
 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 
Підготувати творчу роботу «Моя подорож мальовничими Карпатами».
Dounload PDF

Відгуки читачів