Пізнання внутрішнього світу обдарованої дитини (фрагмент тренінгу)

І. А. Бернада, методист Костопільського районного методичного кабінету, Рівненська обл.


За твердженням відомого психолога Л. Виготського, лише те навчання є якісним, яке передує розвиткові дитини, тобто спонукає дитину до життя, пробуджує до дії.
 
 
Чимало видатних педагогів пов’язують поняття «щастя» із творчістю. Якщо ви хочете щастя для дітей, то готуйте їх не для щастя, а для творчої діяльності. Ця думка знаходить підтвердження у багатьох наукових педагогічних, мистецьких і психологічних дослідженнях. Відомий учений, академік В. Енгельгард пише: «На моє тверде переконання, ніщо в житті та діяльності людини не є таким могутнім джерелом щастя, як творчість».
 
Завдання педагога — створити таке поле добра та любові, щоб кожна дитина довірливо ставилася до вчителя. Лише за таких умов відбувається реалізація природних нахилів і здібностей учнів. Дар розкривати чарівну квітку обдарованості школяра надане не кожному, а лише тому, хто справді любить дітей і вміє прокласти стежку до їхніх розуму та серця.
 
 
ВПРАВА «НАПОВНЕННЯ»
 
Мета: усвідомлення учасниками групи важливості саморозвитку, самовдосконалення та саморуху обдарованої дитини.
 
Матеріали: аркуш паперу А4, кольорові олівці, сіль, кольорова крейда, скляні пляшечки.
 
 
 
ХІД ВПРАВИ
 
І етап. Тренер ділить учасників на чотири групи, роздає папір, де зображено контур посудини та повідомляє інструкцію: «Замалюйте форму вигаданим візерунком». Також слід вказати, олівцями яких кольорів можна користуватися. Це потрібно для того, щоб під час виконання другого етапу вправи кольори крейди збігалися з кольорами олівців.
 
ІІ етап. Тренер роздає посудину (скляну пляшку) кожній команді, кольорову крейду та кухонну сіль.
 
Інструкція. Зафарбуйте сіль у потрібні вам кольори (згідно з малюнком) і спробуйте висипати ваш візерунок у посудині.
 
Рефлексія. Чи зуміли ви відтворити намальований візерунок у посудині? Що вам заважало досягти кращого результату? Які труднощі у вас виникали? Чи задоволені ви результатом? Чи узгоджені були дії всіх членів команди? Від чого залежав кінцевий результат? Чи правильно ви розрахували кількість солі, яку фарбували? Які емоції у вас викликало виконання цієї вправи?
 
Тренер робить висновки, проводить паралелі з розвитком обдарованої дитини: кольоровий вміст посудини символізує внутрішній світ обдарованої дитини.
Dounload PDF

Відгуки читачів