EdCamp — новий формат для творчого вчителя

В. І. Садкіна, головний редактор журналу «Педагогічна майстерня»


23 і 24 червня 2015 року в Україні (Харків) відбулася Перша національна (не)конференція EdCamp Ukraine, ініційована продюсерами освіти П@Ель (www.pael.pro) за менторської підтримки The EdCamp Foundation (www.edcamp.org), а також за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні та ще понад 40 партнерських організацій.
 
Серед партнерів EdCamp Ukraine – 2015 — платформа School Champion.
 
За дослідженнями The World’s Top 10 Most Innovative Companiesof 2015 in Education формат EdCamp є шостою у світовому рейтингу найінноваційніших освітніх організацій 2015 року.
 
EdCamp Ukraine будує спільноту відповідального вчительства, яке об’єднає кращих «агентів змін» у системі національної освіти. В Україні така унікальна подія відбулася вперше. Організатори сподіваються, що педагогічна (не)конференція стане затребуваною та регулярною.
 
У цьому прагненні — змінювати освітній простір України на кращий — нас підтримали Голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка, перша леді України Марина Порошенко, Міністерство освіти і науки України в особі заступника Міністра Павла Полянського, виконавчий директор The EdCamp Foundation Хедлі Фергюсон, голова Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України Галина Усатенко та всі небайдужі педагоги країни.
 
EdCamp Ukraine – 2015 — не тільки інноваційний, престижний і продуктивний захід, але й надзвичайна подія, згадка про участь в якій залишатиметься впродовж усього життя!
 
Понад 300 учасників — шкільні педагоги з різних регіонів, адміністратори освіти всіх рівнів, представники бібліотечного сектору, громадських організацій і бізнесу, школярі та їхні батьки, студентство педагогічних спеціальностей, волонтери — зібралися в Культурному центрі «Бейт Дан» у Харкові.
 
Спеціальними гостями заходу стали понад 50 національних і міжнародних експертів, серед яких Констанція Фортунато (США), Марк Тьюррел (Канада/Німеччина), Луїджі Кавалліто (Італія), Влада Хименко (Грузія), Олена Каплун (Швейцарія), Діма Зіцер (Ізраїль) та багато інших.
 
EdCamp Ukraine — це унікальна платформа професійного зростання для вчительства України. (Не) конференція проходила в новому форматі дискусійного заходу, в якому учасники самостійно визначали хід його роботи. EdCamp ґрунтується на принципах безоплатності, незалежності та вільної ініціативи. (Не)конференція підкоряється закону «про дві ноги», який заохочує учасників обирати лише ті сесії, які відповідають їхнім потребам.
 
Програму дводенної (не)конференції EdCamp Ukraine було визначено першого дня проведення: усі, хто брав участь, змогли стати спікерами! Захід передбачав п’ять тематичних напрямів із урахуванням актуальних трендів і потреб присутніх: обговорювалися сучасні технології в освіті, нові педагогічні формати й інструменти, роль науки в школі, ресурси бібліотеки для освіти, виклики національної освіти.
 
Усього за два дні відбулося 82 унікальні сесії, які декількома потоками проходили одночасно в 11 локаціях.
 
Під час EdCamp Ukraine – 2015 було передбачено проблемні та подіумні дискусії, практикуми, тренінги, персональний коучинг, зустрічі з дитячими письменниками та письменницями, освітній кінозал, інтерактивні зони від партнерських організацій, творчі майстер-класи та благодійні акції — педагоги подарували книги й іграшки дітям, які потребують особливої уваги. Також у найближчому майбутньому буде анонсовано конкурс грантів на проведення регіональних mini-EdCamp по всій Україні.
 
EdCamp Ukraine – 2015 — як це було: http://youtu.be/haJleaQK640
 
 
Принципи EdCamp
  • Демократичне місце зустрічі
Учителі збираються разом, щоб обговорити питання, які хвилюють їх найбільше.
  • Унікальна платформа професійного зростання
Відкритий обмін педагогічним досвідом, співпраця та вирішення спільних завдань за принципом «Give — Get» («Дай, якщо можеш — візьми, якщо хочеш»).
  • Спільнота кращих агентів змін
Ефективна модель для генерування змін в освіті на рівні окремо взятої школи, регіону та країни в цілому — разом ми сила!
Dounload PDF

Відгуки читачів