Допоможемо лісовим звірятам. Інтегрована діяльність дітей середнього дошкільного віку

Л. Б. Неупокоєва, вихователь, спеціаліст вищої категорії, ДНЗ (ясла-садок) № 72 «Струмочок», м. Черкаси


Мета: учити дітей визначати істотні ознаки свійських та диких тварин і птахів, граматично правильно будувати речення, узгоджувати прикметники з іменниками в роді, числі та відмінку; продовжувати вчити складати невеликі розповіді; закріпити вміння впорядковувати знайомі геометричні фігури за розміром і кольором; розвивати увагу, уяву, образне мислення, пам’ять, орієнтацію в просторі; виховувати любов до природи, товариські стосунки, взаємодопомогу.

Матеріали: іграшки диких тварин, зразки для викладання зображень звірів, геометричні фігури.

 

Хід заняття
 
Діти з вихователем зручно розміщуються на килимку.
 
 
Вихователь :
— Малята, ви любите казки? (Відповіді дітей.)
— Яка ваша улюблена казка? (Відповіді дітей.)
— Звідки беруться казки? Хто їх складає? (Відповіді дітей.)
— Що ми читаємо в групі, крім казок? (Вірші, загадки, оповідання)
— Як називають людину, яка пише вірші? (Поет)
— А як називають людину, яка пише казки? (Письменник, казкар)
 
 
У групу «залітає» Сорока (переодягнена дитина).
 
Сорока . Скре-ке-ке! Скре-ке-ке! Ой, біда!
 
Вихователь . Малята, хто це? (Сорока)
 
— Що трапилося? (Діти запитують.)
 
Сорока. Ой, дітки! У нашому чарівному лісі трапилася біда! Усі звірята посварились між собою. Ведмедик послав мене до вас по допомогу. Допоможете? (Так)
 
Вихователь. Звісно, Сороко, ми тобі допоможемо! Але перш ніж йти до лісу, ми маємо згадати правила поведінки в ньому. (Діти розповідають, як потрібно поводитися в лісі: не голосувати, не ламати дерев та кущів, не лякати птахів, не розпалювати багаття тощо.)
 
— Молодці, правила ми згадали, вирушаймо в дорогу!
 
Сорока «вилітає».
Нумо, друзі, посміхніться,
Веретеном покрутіться,
В чарівному лісі опиніться!
 
Діти виконують рухи.
 
 
Вихователь. Ось ми і в чарівному лісі. Що ви бачите довкола себе? (Відповіді дітей.)
 
— Які зміни трапились у лісі з настанням весни? (Відповіді дітей.)
— Хто це біля поваленого дерева? (Діти підходять, упізнають ведмедика.)
— Так, це ведмедик. Привітаймося! (Діти вітаються.)
 
Ведмедик. Малята, нарешті ви прийшли! Я на вас так чекав! У нашому лісі безлад! Такого у нас ще не було! Допоможіть!
 
Вихователь. Звісно, Ведмедику, ми всі допоможемо! Так, малята? (Так)
 
Діти прощаються з Ведмедиком, ідуть далі. Під кущиком, одвернувшись одне від одного, сидять Лисичка та Вовчик. Малята вітаються.
 
Вихователь. Ви чому такі сердиті? Що у вас трапилося?
 
Лисичка. Ми ніяк не можемо з’ясувати, які звірята зображені на нашій таблиці, чим вони різняться між собою. Навіть посварилися!
 
Вихователь. Допоможемо Вовчику та Лисичці? (Так)
 
Діти розглядають таблицю, на якій написано завдання.
1) Назвіть свійських тварин.
2) Назвіть диких тварин.
3) Назвіть хижих тварин.
4) Назвіть комах.
5) Хто з них бігає, літає, стрибає?
6) Хто має чотири лапи, дві лапи, крила?
 
Діти по черзі відповідають. Прощаються з Вовчиком та Лисичкою, мандрують далі.
 
Зустрічають Їжачка та Білочку, які сваряться між собою за знайдений грибочок. Діти підходять, вітаються.
 
Вихователь. Що у вас трапилося?
 
Їжачок. Ми з Білочкою знайшли грибок, та не знаємо, як його поділити.
 
Вихователь . Їжачку, Білочко, і ви, малята! Я вам пропоную переглянути один цікавий мультфільм. Може, він нам допоможе?
 
Діти сідають на стільчики і переглядають мультфільм «Солодкі яблука». Під час перегляду вихователь застосовує прийом «Стоп-кадр» та ставить запитання за змістом.
 
— Сподобався наш мультфільм? Поділімо ваш грибок навпіл (порівну).
— А вам, малята, я пропоную трішки відпочити!
 
 
Фізкультхвилинка
 
Хмарка сонечко закрила,
Срібні слізки обронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм!
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата,
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер по лісі знову!
 
— Малята, поки ми перебуваємо у чарівному лісі, скажіть...
— Сонечко яке? (Веселе)
— Дерева які? (Високі)
— Струмочок який? (Дзвінкий)
— Небо яке? (Синє, високе)
— Трава яка? (Зелена, м’яка)
 
Під кущиком сидять двоє зайчиків і про щось сперечаються. Діти наближаються, запитують, що сталося.
 
Зайчик. Малята, ми знайшли дивні картинки. Не знаємо, навіщо вони потрібні, тому сперечаємося.
 
Вихователь. Зайчата, ми вам допоможемо!
 
— За цими схемами можна скласти цікаву розповідь.
 
Діти об’єднуються у дві підгрупи. Одна підгрупа складає розповідь за схемою за темою «Літо», друга — за темою «На морі». Кожна дитина з підгрупи складає одне речення. Зайчики задоволені, дякують дітям.
 
— Молодці, малята! Завдяки вам звірята в лісі помирилися. На згадку про те, що ми були у них на гостині, пропоную подарувати звірятам їх зображення з геометричних фігур. Яке зображення ви викладатимете — обирайте самі!
 
 
Дидактична гра «Виклади зображення»
 
Малята прощаються з лісовими мешканцями та повертаються до дитячого садка.
 
Вихователь. Діти, вам сподобалось у чарівному лісі? (Так)
 
— Кого ми там зустріли? Як допомогли? (Відповіді дітей.)
— Хто з лісових мешканців вам найбільше запам’ятався? (Відповіді дітей.)
— Тепер ви знаєте, що потрібно жити дружно, допомагати одне одному, і тоді матимете багато друзів!
Dounload PDF

Відгуки читачів