Рекомендації вчителю щодо психологічно правильної побудови уроку

С. С. Кельнер, учитель біології вищої категорії, практичний психолог ЗОШ № 126, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.


1. Важливо знати, що добре запам’ятовується й засвоюється те, про що вчитель говорить на початку та наприкінці уроку.
 
2. Необхідно використовувати три типи сприйняття інформації:
а) зорове (з допомогою зору);
б) слухове (або аудіальне);
в) кінестетичне (з допомогою органів чуття).
 
3. Ефективним у навчанні є використання зорових опор (у молодших класах подача навчального матеріалу ґрунтується на наочно-образному сприйнятті; у старших класах треба частіше використовувати схеми, таблиці, опорні конспекти).
 
4. Вміле використання міміки й жестів. Не можна ходити по класу, розмахувати руками, переступати з ноги на ногу.
 
5. Дотримуватися закону уваги. (Увага учня тримається сімома блоками інформації. Наприклад, на уроці іноземної мови дитина спроможна запам’ятати й вивчити сім слів, коли на уроці змінюється сім видів діяльності.)
 
6. Часто повторювати матеріал із метою кращого засвоєння не завжди ефективно, оскільки інформація не сприймається та пропускається повз вуха; через це в учня виникає негативне ставлення до теми, а іноді й до вчителя.
 
7. Створення ситуації успіху: підбадьорювання, похвала, пестливе звертання.
 
8. Краще дитину називати на ім’я: це викликає в неї позитивні емоції, хороший настрій, звідси й бажання бути активним на уроці.
 
9. Надання психологічної та моральної підтримки під час відповідей учнів.
Dounload PDF

Відгуки читачів