Формування математичних уявлень дошкільників

Розробки цікавих занять та інтелектуальних розваг

Заняття з математики у старшій групі «В гості до неділі»

Мета: виховувати зосередженість, самостійність; розвивати логічне мислення, кмітливість; закріпити знання про дні тижня і геометричні фігури; повторити лічбу в межах 10; продовжувати розв’язувати задачі на додавання і віднімання.


 

Формування математичних уявлень дошкільників

Розробки цікавих занять та інтелектуальних розваг

Заняття з математики у старшій групі «В гості до неділі»

Мета: виховувати зосередженість, самостійність; розвивати логічне мислення, кмітливість; закріпити знання про дні тижня і геометричні фігури; повторити лічбу в межах 10; продовжувати розв’язувати задачі на додавання і віднімання.

Демонстраційний матеріал: макет іграшкового поїзду, ведмідь-машиніст, номери на вагонах, набір картин із геометричних фігур, макет лісової галявини, іграшкові звірі, макет плодових дерев, іграшковий молоток.

Роздатковий матеріал: набір геометричних фігур, набір цифр до 10, картинки звірів — білети.

Хід заняття

— Діти, чи знаєте ви, на чому люди подорожують? (На автобусі, машині, літаку, поїзді, кораблі)

— Ми з вами зараз вирушимо в подорож і поїдемо в гості до Неділі. А щоб сісти в поїзд, потрібно мати білети, на яких зазначені ваші місця. Ось підходьте і одержуйте білети. Але вони незвичайні. На цих білетах зображена різна кількість тварин. Скільки тварин на білеті — це і буде номер вашого місця. Тож рахуйте, шукайте і сідайте у поїзд. Машиніст вже зайняв своє місце.

Діти сідають до поїзда і з веселою піснею вирушають у подорож.

Наш поїзд рушає, вагони біжать,

А в поїзді нашім малята сидять.

Чу-чу-чу-чу-чу-чу.

А в поїзді нашім малята сидять.

Та от і зупинка, час нам вставать.

Ми підемо дружно завдання рішать.

— Ось і зупинка. Наш поїзд зупинився у місті. І ми підемо до картинної галереї.

Кого ви бачите на цих картинках?

Із чого створені ці картинки?

З яких геометричних фігур створена ось ця картинка, а ця?

Назвіть, скільки на цій картинці ?, а на цій — ?, а на цій — , а на цій — ?, а на цій — ?

— Добре, діти. А тепер ви станете художниками і створите ось із цих геометричних фігур свої картини.

Діти виконують завдання. Після цього сідають до вагонів і з піснею їдуть далі.

— Наступна зупинка — у лісі. (Діти по­трапляють на лісову галявину.)

— Подивіться уважно навкруги, кого ви тут бачите?

Хто сховався за пеньком і скільки їх? (З-за пенька видно вушка зайців — 6.) Діти пояснюють, що це зайчикові вушка, і їх там троє, бо кожний зайчик має по два вушка.

— Хто сидить на кущі калини? Чому ви так гадаєте? (Видно хвости горобців — 5.) Скільки там горобців? (5 горобців, бо кожен горобчик має по 1 хвосту.)

— Скільки за ялинкою звірів? (4 лапки лисички, а лисичка — одна, бо вона має 2 передні і 2 задні лапки.)

— Діти, давайте пограємо у гру «Дятел стука». (Вихователь стукає молотком, а діти, заплющивши очі, рахують і показують відповідну цифру.)

Фізкультхвилинка.

1–2 — Дерева. (Руки вгору)

3–4 — Птахи в лісі. (Помахали крилами)

5–6 — Пада лист. (Кружляють і присідають)

7–8 — Сірий зайчик-пострибайчик. (Стрибки)

9–10 — Це скінчилась гра.

Діти сідають до вагонів і їдуть далі.

— Наступна зупинка — «Плодовий сад». Подивіться, діти, які чудові фрукти достигли на цих деревах. Хто мені скаже, скільки дерев у саду? Яких дерев більше — яблуневих чи грушевих? На чому більше плодів і на скільки? Що потрібно зробити, щоб плодів яблук і слив стало порівну? А тепер розв’яжіть ось такі задачі.

Прилетіли 2 синички і сіли на яблуні, а 4 горобці — на груші. Скільки було птахів?

По дорозі їжак біг,

Ніс сім яблук на пиріг.

Три упало, покотилось.

Скільки яблук залишилось?

На вишні достигло 10 вишень. Прийшли Сашко і Мишко, зірвали ці вишні і поділили їх порівну. Скільки вишень у кожного хлопчика?

Діти сідають у вагони і вирушають далі.

— Ось і зупинка Неділі. Вже видно її хатинку. (Діти підходять до хатинки. Їх зустрічає Неділя. Всі діти вітаються.)

Неділя. Хто мені скаже, скільки у мене є братів і скільки сестер? Скільки всіх днів у тижні?

Неділя пропонує дітям допомогти їй доповнити вірш.

Вранці ми із добрим ділом

Привітали... (понеділок).

Ніченька минула скоро,

Трудовий іде... (вівторок).

Сирітка, вміла, молода,

Вже настала... (середа).

Йде четвертий день тепер,

Називається... (четвер).

Діло добре ладиться,

Як настане... (п’ятниця).

Дома скрізь кипить робота,

Коли настає... (субота).

А субота з хлібом й сіллю

Привела сестру... (неділю).

Ось і тижневі кінець,

Хто трудився — молодець!

Неділя. Всі ви, діти, гарно попрацювали, час і відпочити. Ось я хочу почастувати вас смачними фруктами та солодощами.

Діти пригощаються частуванням, яким їх пригостила Неділя.

Заняття з математики у старшій групі «Шукаємо скарб»

Мета: виховувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення, пам’ять; закріпити вміння рахувати в межах 10; утворювати одне число з двох; встановлювати співвідношення між суміжними числами; виявити вміння дітей розв’язувати задачі, на кілька одиниць зменшуючи чи збільшуючи число; продовжувати створення композицій із геометричних фігур; закріпити уявлення про час (добу, тиждень, місяць, рік).

Демонстраційний матеріал: цифри, задачі, ілюстрації, загадки, чарівна коробка з музичними інструментами, геометричні фігури.

Роздавальний матеріал: цифри від 1 до 10, картки з пропущеними суміжними цифрами, геометричні фігури, набірні полотна.

Хід заняття

Вихователь пропонує дітям продовжити подорож до країни Математики. Там на них чекають різні відкриття, дива і несподіванки. Адже країна Математика має багатого таємниць та скарбів. Ось сьогодні вони й пошукають ці скарби.

— Діти, ми потрапили у підземні лабіринт. (Всі діти присідають.) Із нього можна вийти лише тоді, коли ви полічите до 10 у будь-який спосіб та назвете його. (Діти встають і йдуть далі.)

— Діти, одну перешкоду ми здолали, але ось інша. У кожного з вас — цифри. За моїм сигналом ви повинні стати у дві колонки в порядку від 1 до 10, а потім — навпаки.

— Молодці, всі впоралися. Йдемо далі.

Звучить музика. Діти шукають скарб, коли музика тихішає — скарб далеко, а коли голоснішає — скарб близько.

— Ось і знайшли ми скарб! А для того, щоб відкрити його, потрібно виконати завдання. Зараз музичний керівник програє звуки, а ви повинні показати відповідне число, скільки ви почули звуків. Тоді чарівна коробка зі скарбом і відкриється. (Діти виконують завдання.)

Вихователь відкриває коробку, а в ній — завдання для кожної дитини: потрібно викласти пропущену цифру.

— А тепер — гра «Назвіть сусіда». (Діти повинні назвати сусідів числа, які показує вихователь.)

— А ось зовсім незвичайні завдання. Слухайте уважно і відповідайте.

Якщо курка стоїть на одній нозі, вона важить 2 кілограми. Скільки важить курка, якщо стане на дві ноги?

Ростуть 4 берези. На кожній — по 4 великих гілки, а на кожній великій гілці — по 4 малі гілки. На кожній малій гілці — по 4 яблука. Скільки яблук на дереві?

До ведмедика на галявину завітали гості — вовк, заєць, їжак, сом і лисиця. Скільки звірів прийшло до ведмедя? Скільки всіх звірів було на галявині?

Фізкультхвилинка

Права нога йде в ліву сторону.

Ліва нога йде в праву сторону.

Стали наші ноги разом

І пішли вперед.

Повернули вправо,

Повернули вліво і пішли назад.

— А ось — наступне завдання із чарівної коробки.

Нас сім братів, роками — однакові, а іменами — різні. (Дні тижня)

У році дідусь має чотири імені. (Весна, літо, осінь, зима)

Дванадцять братів, один за одним ходять. (Місяці)

Хто за рік чотири рази перевдягається? (Земля)

Гра «Хто знає, нехай далі називає».

Зима, а за нею що?

Весна, а за нею що?

Понеділок, а за ним?

Середа, а за нею?

Скільки днів у тижні?

Скільки місяців у році?

— А ось — останнє завдання зі скрині скарбів.

У кожного з вас є геометричні фігури. Викладіть із них будь-яку композицію, назвіть, скільки і яких геометричних фігур ви використали.

— Скарб ми з вами знайшли і стали багатшими на знання з математики. Ось і добігла кінця наша подорож!

Заняття з математики у старшій групі «Математичний ярмарок»

Мета: виховувати спостережливість; розвивати мислення та активність у дітей; закріпити порядкову, кількісну і зворотну лічбу в межах 10; вчити групувати геометричні фігури, помічати предмети, що схожі на дані фігури, в навколишньому середовищі; сприяти розвитку мислення, пам’яті, уваги; формувати інтерес до знань.

Хід заняття

Група має вигляд ярмарку. Дітей зустрічає господарка ярмарку.

Ах, ярмарок, а хто тебе не знав?

Ти, ярмарок, мій спокій відібрав.

Дарунки різноколірні і тут, і там, і скрізь.

Ходіть сюди, на ярмарок, купуйте веселіш!

Господарка. Щоб пройти у ворота на ярмарок, потрібно купити білет. Для того, щоб його купити, ви повинні назвати числа-сусіди того числа, що зазначене на вашому білеті. Тоді отримаєте цей білет і відвідуєте ярмарок.

Діти купують білет і йдуть на ярмарок. Біля столів їх зустрічають продавці.

1-й продавець. Купуйте ці смачні вироби, діти! (Діти підходять до продавця і хочуть купити печиво, цукерки, булки. Продавець пропонує їм купити ці вироби за формами і покласти біля кожної купки виробів відповідну геометричну фігуру, називаючи її. Продавець за це частує дітей солодощами.)

2-й продавець продає овочі і фрукти. Він пропонує дітям сказати, де більше овочів — зліва чи справа, і скільки є чого. На скільки овочів більше, наскільки фруктів менше? Що потрібно зробити, щоб їх стало порівну? Діти виконують завдання і одержують смачні яблука.

3-й продавець продає іграшки. Він пропонує дітям сказати, яка іграшка є найбільшою, яка — найменшою, які іграшки є однаковими? Яка машина довша, яка коротша, яка ширша, яка вужча? Діти виконують і це завдання, одержують за це красиві іграшки.

Гра «Подивіться і скажіть правильно».

Діти повинні швидко відповідати на запитання вихователя.

Хто знаходиться ліворуч від мене?

Хто — поруч зі мною?

Біля кого я стою?

Хто є позаду мене?

Хто — спереду від мене?

Хто — біля іграшок?

Діти підходять до 4-го продавця. Він торгує матрьошками і пропонує дітям порахувати матрьошок у зворотному порядку. Після цього пропонує дітям відвернутися і змінює матрьошок місцями, запитуючи:

— Матрьошка в червоній хустині знаходиться на якому місці?

— Де знаходиться матрьошка у синій хустині?

— В якій хустині стоїть матрьошка між 4 і 5?

Потім дає дітям картинки матрьошок і запитує, чим вони відрізняються одна від одної. (Діти повинні сказати, що вони різняться ґудзиками різних форм. Продавець дарує дітям матрьошки.)

На ярмарку з’являється Петрушка. Вихователь звертає увагу дітей на те, як ходить Петрушка і пропонує дітям послухати вірш В. Юрчинка «Місцями помінялися».

Без допомоги Петя сам

Вже взувся в черевики,

Та тільки мулько в них ногам,

Хоч ніжки і невеличкі.

Надворі з Петі малюки

Сміються до знеможе:

— Ви подивіться — навколо

У Петі ходять ноги.

Крізь сльози Петя одказав:

— Не винний в тім, що сталося,

Це, мабуть, ноги, коли спав,

Місцями помінялися.

Хто зможе нам відповісти:

Чому сміялися малюки?

— Діти, а ви всі правильно взуваєтеся, чи, мо­же, хтось у цій справі є товаришем Петрусеві?

— Тоді давайте пограємо у гру і визначимо, чи всі ви знаєте, де правий, а де — лівий бік. За моїм сигналом ви будете повертатися то праворуч, то ліворуч.

(Звучить музика, і діти виконують команди вихователя.)

Діти підходять до 5-го продавця, що торгує повітряними кульками. Продавець пропонує дітям розв’язати задачі для того, щоб одержати кульку.

Дві в руках, дві на ногах.

Не провалишся в снігах.

А пройдеш легко ти,

Тільки ляжуть два сліди.

(Лижі і палиці)

Назустріч мені бігли зайці:

Один — попереду двох,

Один — позаду,

Один — між двома.

Скільки було зайців?

В лісі — дуб, на нім білочки живуть.

Ось велику гілку обхопили чотири лапки.

Скільки на гілочці було білочок?

Паслися у лузі бик, два телятка, три корови.

Скільки всього дитинчат паслося в лузі?

— Молодці, діти, ви гарно відповідали і за це отримаєте ось ці красиві кольорові повітряні кульки.

— Завершується наша подорож математичним ярмарком. Ви купили на ньому багато цікавих і смачних речей, а тепер час піти погуляти.

 

Контрольне заняття з математики у старшій групі «До нас завітала казка»

Мета: з’ясувати знання дітей про величину і форму предметів, уміння лічити в межах 10 за допомогою різних аналізаторів (предмети, рухи, звуки); вчити орієнтуватися у часі та просторі; розвивати логічне мислення; виховувати бажання працювати самостійно.

Хід заняття

— Діти, ви любите казки? От і зараз до нас завітала казка, і до того ж, незвичайна, бо вона математична. У казковому царстві трапилася пригода. Баба послала діда до лісу по дрова. А він пішов, та й не дійшов, бо дорогою загубив...

Що ж загубив дід? (Рукавичку)

— Зажурився старий. Мерзнуть в нього руки, а ще рукавичка була чарівна. Сів він на пеньок, голову з журби похилив. Давайте допоможемо дідусеві зігрітися, гаразд?

Дидактична гра «Якщо знаєш, лічи далі» (порядкова лічба).

Дидактична гра «Назвіть сусіда» (визначення суміжних чисел).

Дидактична гра «Кого не стало» (пропущена цифра).

— Із нашою допомогою на галявині запалало вогнище. Залишимо дідуся грітися біля нього, а самі пошукаємо рукавичку і поспо­стерігаємо за її пригодами. А щоб дорога була доброю, виконаємо декілька завдань.

1) З яких геометричних фігур складається цей малюнок? (Малюнок — за вибором вихователя.)

2) Скільки на цьому малюнку геометричних фігур? Назвіть їх.

 

   

— А ось і те, що дід загубив. Натрапила на неї Мишка і стала проситися: «Впусти, рукавичко, мене погрітися». А рукавичка відказує: «Спочатку виконай моє завдання-бажання».

Гра «Коли це буває» (пори року).

Морозить листя,

Щипає носа.

Вітрами дує,

Мости будує.

Крига тріщить,

Весела пісня дзвенить.

Трави зеленіють,

Квіти радіють.

Ягоди зростають,

Червоним соком набираються.

Липа зацвітає

Колос достигає.

Овочі дарує,

Фруктами частує.

Вітрами дує,

Листя останнє

З дерев зриває.

— Ось і пустила рукавичка Мишку по­грітися. Аж тут Жабка скаче і теж проситься. А Мишка їй загадує свої задачі-жарти.

Назвіть три дні поспіль, не користуючись ані назвами днів тижня, ані числами. (Вчора, сьогодні, завтра)

Назвіть п’ять днів поспіль, не використовуючи числа і назви днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

В якої геометричної фігури немає ні початку, ні і кінця? (У круга)

— Ось вони живуть у рукавичці вже вдвох. Коли це стрибає Зайчик-побігайчик і теж просить пустити його погрітися. Мишка і Жабка дають завдання Зайчикові і просять його відповісти.

Що буде з вороною, коли їй мине сім років? (Настане восьмий)

Летіли горобець, ластівка, джміль і сорока.

Скільки всього летіло птахів? (3)

— От і Зайчик із ними живе в рукавичці.

Проводиться фізкульт-хвилинка. (Діти відтворюють рухи зайчика, жабки, мишки)

— Доки ми з вами відпочивали, підбігла Лисичка-сестричка і теж проситься: «Пустіть і мене погрітися». Звірі порадилися і попросили її теж виконати завдання.

Дидактична гра «Викладіть зайців» (за допомогою слухового аналізатора).

Лисичка повинна почастувати зайців морк­винками.

Вона повинна визначити, чого більше — зайців чи морквинок, а чого менше — і на скільки.

— Ось і Лисичку впустили в рукавичку. Аж тут де не візьмись — Вовк іде і теж до рукавички. Звірі і йому пропонують виконати завдання «Навпаки» (назвати слова протилежного значення).

Верхній — нижній;

ліворуч — праворуч;

угорі — внизу;

сьогодні — завтра;

зима — літо;

день — ніч.

Після цього, коли Вовк теж уліз у рукавичку, проводиться гра «Де дзвенить дзвіночок».

Одному з дітей зав’язують очі і пропонують сказати, де дзвонили: спереду, ззаду, ліворуч, праворуч.

Коли гра завершилася, з’являється Ведмідь, іде до рукавички, теж просить впустити і його. І йому діти дають завдання.

Зі скількох частин складається доба?

Розгляньте картинки і скажіть, яка це частина доби?

— Ось і Ведмідь теж вже гріється в рукавичці. Тепло звірятам у рукавичці. Але дід зігрівся біля вогнища і послав свого песика шукати рукавичку. Песик знайшов її. Полічив він звірят і побачив, що їх аж семеро, а він — один. Як загавкає! Вискочили всі звірі та й розбіглися в різні сторони. Взяв він рукавичку і відніс дідові.

Заняття-розвага у старшій групі «Математична олімпіада»

Мета: виховувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення; закріпити знання дітей про цифри, геометричні фігури, пори року, дні тижня; вдосконалювати вміння рахувати за допомогою різних аналізаторів, розв’язувати арифметичні задачі, орієнтуватися в просторі.

Матеріал: дрібні іграшки, дві корзини, набір цифр від 1 до 10, геометричні фігури, загадки про пори року, емблеми для команд, картинки для орієнтування в просторі.

Хід заняття

— Діти, сьогодні в нас буде незвичайне заняття-змагання. Ми будемо змагатися не в силі і спритності, а у винахідливості та у знаннях із математики.

У нас є дві команди: «Кубик» та «Рубик».

Команди вітають одна одну. Виходять капітани команди для першого випробовування. На олімпіаді також присутні члени журі, які визначають та оцінюють відповіді команд, щоб обрати переможця.

Капітанам зав’язують очі і дають по кошику. На підлозі розсипані іграшки. Капітанам потрібно їх зібрати (хто більше) і полічити, скільки вони зібрали іграшок.

Завдання для команд. Яка команда швидше збудує натуральний ряд чисел? Із кожної команди запрошується дівчинка. Ці дівчатка повинні з геометричних фігур викласти відповідь на загадку «Під гору бігом, з гори кувирком». (Заєць)

— Тепер із кожної команди вийдуть по хлопчику. Вони також повинні з геометричних фігур викласти відповідь на загадку: «Засвітила, полетіла, хвіст вогняний залишила». (Ракета)

Після кожного туру журі підбиває під­сумки.

— А тепер почергово будемо викликати учасників команд.

Перше завдання буде виконувати команда «Рубик».

Пограємо з вами в гру «Покажіть фігуру». Я буду називати площинні та об’ємні фігури. Ви повинні на площинні притискати руки до тулуба, а на об’ємні — піднімати вгору.

Також це завдання виконує і команда «Кубик».

Наступні завдання для команд — загадки, які загадуються почергово для кожної ко­манди.

Тане сніжок, зеленіє лужок,

День прибуває, коли це буває? (Навесні)

Сонце пече, липа цвіте,

Збіжжя дозріває, коли це буває? (Влітку)

Сніг на полях, лід на річках,

Віхола гуляє, коли це буває? (Взимку)

Голі поля, мокне земля,

Дощ поливає, коли це буває? (Восени)

— Наступне завдання — для команди «Кубик».

Назвіть пори року.

— Завдання — для команди «Рубик».

Назвати частини доби.

Гра «Коли знаєш, лічи далі».

— Наступне завдання для команд — почергово розв’язати задачі.

Посадив ведмідь у лісочку 3 берези і 1 дубочок. Скільки дерев посадив ведмідь у лісі?

У двох братів була сестричка. Скільки дітей було в сім’ї?

Діти пасли гусей, 4 було білих, а 1 — сірий. Скільки було гусей?

У селі паслось 8 козенят. 3 козенятка побігли до річки. Скільки залишилось козенят?

— І на завершення нашого заняття — завдання капітанам. (Кожному капітанові дати по картинці і запропонувати відповісти, що знаходиться біля дерева, що — під деревом, що — над деревом, хто на дереві, хто справа, а хто — зліва.)

Журі підбиває підсумок заняття-змагання. Всіх дітей за активну участь нагородити призами, а переможцеві вручити особливу нагороду.

Математична розвага «Що? Де? Коли?»

Мета: виховувати уважність, кмітливість; розвивати позитивні емоції; закріпити і по­глибити знання дітей із грамоти і математики; закріпити знання геометричних фігур, склад числа з двох меншин, лічбу від 1 до 10, дні тижня, час, простір; продовжувати закріплювати знання про вивчені букви, склади; вміти читати слова, речення.

Матеріали: конверти із завданнями, рулетки, фішки, годинники, призи.

Хід розваги

Діти сідають командами (по 6–8 чоловік). У центрі — стіл із рулеткою, за яким сидить ведучий-вихователь. Біля рулетки — конверти із завданнями.

— Увага! Увага! Увага! Наші мікрофони встановлені в дитячому садку № 1 міста Нова Ушиця. Сьогодні тут відбудеться захоплююча гра членів клубу «Що? Де? Коли?» Зустрічаються гравці старших груп. Запитання та завдання для них надіслали казкові герої. Діти уважно вислуховують правила гри по черзі крутять рулетку, дістають завдання. Право на відповідь отримує та команда, яка першою піднімає фішку або прапорець. Яка команда порушує правила гри, та здобуває штрафний бал.

Звучить звуковий сигнал. Гра почи­нається.

Завдання 1 (від Івасика-Телесика)

Він просить гравців розв’язати ось таку задачу: «У двох кошиках — яблука. В одному кошику 5 яблук, у другому — 4 яблука. Що потрібно зробити, щоб в обох кошиках яблук стало порівну?»

Завдання 2 (від Червоної Шапочки)

Вона пропонує гравцям прочитати слова на листівці. (За вибором вихователя)

Завдання 3 (від Кота у чоботях)

Він просить відгадати загадки.

Що іде, не рухаючись із місця? (Час)

Що за штука, що день і ніч стука? (Годинник)

Звечора вмирає, вранці оживає. (День)

Чорна корова весь світ поборола. (Ніч)

Одне рядно сім баб тягне. (Тиждень)

Сім братів віком рівні, іменинами різні. (Дні тижня)

Завдання 4 (від Незнайка)

Він просить допомогти знайти у слові букву, яку він загубив.

Р_К, М_К, С_НИ, Л_С, М_М_, Р_КЕТ_.

Завдання 5 (від Білосніжки)

Вона запитує, з яких геометричних фігур збудований її будиночок? Чого в ньому не вистачає? Яка це фігура? Домалюйте її.

Завдання 6 (від Мальвіни)

Вона пропонує прочитати ось ці склади, які читав Буратіно.

МА, МУ, МО, МЕ, КІ, КИ, КЮ, НО, НІ, НЯ.

Завдання 7 (від Солом’яного бичка)

Він запитує, у кого із звірів, яких він привів до діда,— найдовший хвіст, найбільші вуха, а у кого — короткий хвіст, у кого — найширші вуха?

Завдання 8 (від Дюймовочки)

Вона просить відгадати її загадки. Відгадає їх той, хто добре вміє рахувати.

Ось дідусь розв’язав свій мішок широкий,

І зайчатка поскакали у всі боки.

Троє зникли у бузку,

Двоє — у калині.

Скільки зайчиків приніс

Нам дідусь в торбині?

П’ять берізок і три клена

Змалювала вмить Олена.

І спитала: «Скільки в мене

Тут усіх дерев зелених?» —

Та сказать ніяк не може.

Хто ж Оленці допоможе?

Завдання 9 (від Колобка)

Він просить розповісти, хто на цьому малюнку знаходиться на дереві? Хто біля дерева праворуч? Хто ліворуч? Хто перед деревом? Хто позаду дерева?

— Ось і добігла кінця наша гра.

Варіанти музичних пауз

1) Лялька Мальвіна (дівчинка) запрошує дітей потанцювати разом із нею. Вона просить усіх дивитися на неї і повторювати за нею всі рухи під музику.

2) Під музику діти виконують рухи, ніби імітуючи рухи звірів (зайчика, ведмедя, лисички, жабки).

3) Гра «Іде дід, несе міх».

Наприкінці гри звернути увагу на команду, яка перемогла.

 

Література

1. Энциклопедический словарь юного математика.— М.: Педагогика, 1985.

2. Математична? хрестоматія.— К.: Радянська школа, 1977.

3. Нікітін Б. П.Сходинки творчості або розвивальні ігри.

4. Крутій К., Маковецька Н.Скарбничка ігор.— Запоріжжя, 2000.

5. Альтхауз Д., Дум Є.Колір, форма, кількість.

6.       Палітра педагога.— 1998.— № 3.

Відгуки читачів