Качка з каченятами. Інтегроване заняття для дітей середньої групи

Н. М. Сущенко, вихователь, ДНЗ № 6 «Теремок», м. Канів, Черкаська обл.


Мета: продовжити ознайомлення дітей з творчістю Т. Г. Шевченка, зокрема з поезією «Тече вода з-під явора...»; уточнити й розширити знання про птахів, їх види; допомагати освоювати конструктивну техніку ліплення; розвивати кругозір, посидючість, увагу, пам’ять, дрібну моторику рук; виховувати любов до природи та творів Т. Г. Шевченка.
 
Обладнання: зображення качки з каченятами; зразок готового виробу; технологічна карта виготовлення качечки; набір пластиліну; набори стек; серветка; дощечка.
 
 
Хід заняття
 
Виховател ь . Доброго дня, мої любі малята! Сьогодні у нас відбудеться незвичайне заняття. Адже сьогодні ми помандруємо до гаю.
 
— Що таке гай? (Відповіді дітей.)
— Так, молодці! Ось подивіться, до якого гаю ми сьогодні завітаємо! (Демонстрування фотографій гаю.)
 
 
Дидактична гра «Що бачиш на картинці?»
 
— Так, є і дерева, і травичка, і річечка. А хто плаває по річці? (Відповіді дітей)
— Молодці, справді, на цій картині зображено качку з каченятками. До якого вірша цей малюнок? Я вам допоможу. Цей малюнок — до вірша «Тече вода з-під явора». А хто написав цей вірш? (Т. Шевченко)
— Так, цей вірш написав Тарас Шевченко. Можливо, ви мені щось розкажете про нього? (Відповіді дітей.)
— Як приємно мені, що ви знаєте видатних письменників України.
— Зараз я хочу запропонувати вам пограти у гру.
 
 
Творча гра «Качка з каченятами»
 
Вихователь перед початком гри просить дітей, почувши у вірші слово «качечка», — імітувати качку; на слова «Хлюпощуться качаточка» — плескати себе по боках; на слова «Ловить ряску» — голівку опускати донизу, імітувати рухи; на слова «Ловить ряску», «розмовляє з дітками своїми» — повернутися одне до одного, кивати голівками і «розмовляти».
 
Тече вода із-за гаю
Та попід горою.
Хлюпощуться качаточка
Помеж осокою.
А качечка випливає
З качуром за ними,
Ловить ряску, розмовляє
З дітками своїми.
 
 
Мотивація
 
— Сьогодні на занятті я хочу запропонувати вам зліпити качку з каченятами. Діти, якого кольору нам потрібен пластилін? (Відповіді дітей.)
— Хто більший — качка чи каченятко? Що є у качки? (Голова, шия, тулуб, крила, хвіст, лапи) 
— Добре! До роботи!
 
 
Розминка для рук «М’ячик для качки»
 
Педагог роздає дітям кульки або просить виліпити їх із пластиліну (завбільшки з вишню). Малята викладають на столі або дощечці кульку й кожним пальчиком перекочують її від однієї долоньки до другої, крутять її за годинниковою стрілкою і навпаки, штовхають кожним пальчиком по черзі.
 
 
Практична робота
 
1. Поділіть навпіл жовтий брусок пластиліну. (З одного шматка ліпити качку, а іншого — каченят.)
 
2. Візьміть одну половину й скачайте з неї овалик, як яєчко.
(Ліпити пластичним способом з цілого шматка глини. Тулуб — овоїдна форма. Від загальної форми відтягнути глину для шиї та голови, потім відтягнути дзьоб. З іншого кінця утворити хвостик (рис. 1–3)).
 
3. Від загальної форми відтягніть пластилин для шиї та голови.
 
4. Потім відтягніть дзьоб.
 
5. З іншого кінця утворіть хвостик.
— Наша качечка має оченята. Зробімо їх!
 
6. Відщипніть від білого пластиліну два шматочки завбільшки з рисові зерна. Скачайте їх у кульки та приліпіть із боків голови на місці очей.
 
7. Щоб качка швидше побачила, хто саме її ство-
рив, зробіть їй чорні зіниці з маленьких шма-
точків пластиліну.
 
8. Стекою виділіть очі, крила, пір’я та ін.
 
 
Фізкультхвилинка «Качка»
 
Ми, жовтенькі каченята,
Всіх вітаєм: «Добрий день!»
(Нахили тулуба вперед.)
У воді кружляємо.
(Обертання навколо себе.)
Бризки піднімаємо.
(Оплески за спиною, над головою,
під кожною піднятою ногою.)
Розминаєм крила:
Раз-два, три-чотири — молодці!
(Стискання і розтискання пальців.)
 
— Молодці! Зліпімо каченяток! (Аналогічно, як ліпили качку)
 
 
Підсумок заняття
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 4316
 
Догори