Тиждень трудового навчання. Найкращі сценарії. 5–11 класи

Одне з найважливіших завдань школи — залучення дітей до трудової діяльності, виховання працелюбності та вміння долати труднощі. Трудове виховання закладає основу майбутнього життя дитини. Навчання, опанування професією,турбота про близьких, подружнє життя — усе це вимагатиме працелюбності та трудових навичок. Але любов до праці не виникає на порожньому місці, її потрібно виховувати з дитинства.


Одне з найважливіших завдань школи — залучення дітей до трудової діяльності, виховання працелюбності та вміння долати труднощі. Трудове виховання закладає основу майбутнього життя дитини. Навчання, опанування професією,турбота про близьких, подружнє життя — усе це вимагатиме працелюбності та трудових навичок. Але любов до праці не виникає на порожньому місці, її потрібно виховувати з дитинства.
 
Як привчити дитину до праці? Як навчити її отримувати радість від суспільно значущої справи і виховати повагу до людей праці? Як методично грамотно спланувати і провести цікаві масштабні заходи та залучити до них кожну дитину? Як створити емоційно сприятливу атмосферу навчання? Як пробудити цікавість до предмета «Технології» і розкрити творчий потенціал учнів?
 
Відповіді на ці запитання ви знайдете в нашій книзі «Тиждень трудового навчання. Найкращі сценарії. 5–11 класи». Вона створена зусиллями педагогів-практиків України з метою наукового, інформативного та психолого-педагогічного вдосконалення навчально-виховної роботи з трудового навчання. 
 
Перший розділ збірки розкриває теоретико-методичні аспекти щодо організації та проведення тижня трудового навчання. Визначено мету, завдання, форми і напрямки позаурочної роботи, розглянуто принципи й етапи проведення тижня трудового навчання.
 
Особливу увагу приділено таким традиційним формам діяльності учнів, як випуск стіннівок та розв’язування кросвордів.
 
У другому розділі розміщені матеріали щодо організації та планування заходів, запропоновано варіанти планів проведення тижня, визначено зміст його етапів.
 
У третьому розділі ви знайдете різноманітні за формою, змістом і метою оригінальні розгорнуті конспекти і сценарії пізнавально-розважальних заходів для учнів з урахуванням вікових особливостей.
 
До уваги читачів:
  • конкурси, ігри, вікторини;
  • святкові ярмарки;
  • виховні позакласні заходи;
  • колективні виховні проекти;
  • майстер-класи;
  • родинні свята;
  • вистави та інсценізації.
 
Четвертий розділ збірки — «Поетична скринька» — пропонує читачам вірші та руханки, які можуть бути використані як під час уроків, так і в позакласних заходах.
 
Сподіваємося, що матеріали збірки стануть у пригоді вчителям трудового навчання і технологій. Ознайомлення з надбанням творчих педагогів України, які мають бажання й потребу продукувати власний досвід колегам, забезпечить вашу професійну компетентність та сприятиме більшій ефективності навчального процесу. Висловлюємо щиру вдячність за надані матеріли всім педагогам, які щедро діляться своїм досвідом із колегами, пишаємося широкою географією авторського колективу збірки. Бажаємо вам подальшого професійного зростання, невпинної жаги творчості, нових знахідок у навчальному процесі. Дякуємо за співпрацю!
 
Автори збірки
  • Барановська Лариса Сергіївна, учитель трудового навчання I категорії, старший учитель ЗОШ № 6, м. Новоград Волинський, Житомирська обл.
  • Васильєва Олена Вікторівна, учитель трудового навчання, практичний психолог, спеціаліст, Родинська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 35, м. Красноармійськ, Донецька обл.
  • Воїтелєва Галина Олександрівна, кандидат пед. наук, доцент кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім. Олександра Довженка, м. Глухів.
  • Гаврилюк Галина Михайлівна, завідувач науковометодичної лабораторії трудового навчання, креслення та основ безпеки життєдіяльності, викладач кафедри теорії і методики викладання природничо-математичних та технологічних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради.
  • Гаврилюк Олександр Миколайович, учитель технологій I категорії Великомочульської ЗОШ I–III ступенів, автор понад 30 наукових праць, Теплицький р- н, Вінницька обл.
  • Деркачова Людмила Григорівна, учитель обслуговуючої праці вищої категорії, учитель- методист НВК «ДНЗ ЗОШ I–III cт. № 56–гімназія», м. Херсон.
  • Дмитрієва Олена Володимирівна, учитель обслуговуючої праці вищої категорії, учитель- методист Комуноленінської СЗОШ, с. Новоолександрівка, Дніпропетровська обл.
  • Захарченко Юлія Володимирівна, учитель трудового виховання ЗОШ № 18, сел. Троїцько Харцизьк, Донецька обл.
  • Зубкова Ірина Борисівна, учитель обслуговуючої праці I категорії ЗОШ I–III ст. № 1, м. П’ятихатки, Дніпропетровська обл.
  • Колосунова Тетяна Іллівна, учитель трудового навчання вищої категорії, старший учитель, Калинівська ЗОШ І–ІІІ ступенів №2 — гімназія, Вінницька обл.
  • Крамаренко Дмитро Миколайович, учитель трудового навчання вищої категорії, старший учитель Бердянської багатопрофільної гімназії № 2, Запорізька обл.
  • Лабуз Олена Анатоліївна, учитель трудового навчання I категорії, спеціалізована школа I–III ступе-нів № 29, м. Суми.
  • Максим’юк Василь Васильович, учитель трудового навчання Отинійської ЗОШ І–ІІІ ст., Коломийський р-н, Івано Франківська обл.
  • Мацвей Юлія Олександрівна, учитель трудового навчання, Костянтинівська ЗОШ I–III cт. № 15, Донецька обл.
  • Медведєва Людмила Леонідівна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель -методист, ЗОШ І–ІІІ ступенів № 64, м. Харків.
  • Мішина Марина Анатоліївна, учитель обслуговуючої праці вищої категорії, учитель- методист гімназії № 20, м. Херсон.
  • Муравська Тетяна Іванівна, учитель трудового навчання, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, Широкобалківська ЗОШ І–ІІІ ступенів, Херсонська область, Білозерський район.
  • Павловська Неля Іванівна, учитель трудового навчання, старший учитель, спеціаліст вищої категорії, Білозерська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 1 ім. О. Я. Печерського Білозерської районної ради Херсонської обл.
  • Паламарчук Микола Костянтинович, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель-методист Ушомирської гімназії Коростенського району Житомирської обл.
  • Пелагейченко Микола Леонідович, кандидат пед. наук, доцент кафедри теорії та методики технологічної та професійної освіти Бердянського державного педагогічного університету, Запорізька обл.
  • Петришин Олег Мирославвоич, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель -методист, керівник гуртка «Різьблення по дереву», ЗОШ І–ІІ ст., с. Осташівців, Зборівський р -н, Тернопільська обл.
  • Проноза Олена Валентинівна, викладач іноземних мов Судномеханічного технікуму Керченського державного морського технологічного університету.
  • Роставецький Василь Вікторович, учитель трудового навчання I категорії Баштанської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 2, Миколаївська обл.
  • Рубець Ірина Ярославівна, учитель трудового навчання та світової літератури вищої категорії, НВК «Лановецька ЗОШ І–ІІІ ступенів № 2 гімназія», Лановецький р -н, Тернопільська обл.
  • Ткачук Валентина Василівна, учитель трудового навчання першої категорії, Колодненська ЗОШ І–ІІІ ступенів Колодненської сільської ради Збаразького району Тернопільської області.
  • Хавкун Ангеліна Вячеславівна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель- методист, ЗОШ І–ІІІ ступенів № 128, м. Харків.
  • Хатько Лілія Іванівна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель- методист Бердянської багатопрофільної гімназії № 2, Запорізька обл.
  • Шушкевич Алла Федорівна, учитель трудового навчання, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учительметодист, майстер народної ляльки, ЗОШ № 11, м. Тернопіль. Учасниця і фіналістка І і ІІ Все українських конкурсів народної ляльки, учасниця виставок народної ляльки в Українському центрі народної культури «Музей Івана Гончара» м. Київ, конкурсу «ETHNO’лялька» в рамках фестивалю «Ляльковий світ» у Львівському Палаці Мистецтв і Державному музеї іграшки м. Київ (автор модуля «Технологія виготовлення української народної ляльки-оберега»).
 
Dounload PDF

Відгуки читачів