Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Весняний кораблик. Інтегроване заняття для дітей середньої групи

Н. М. Сущенко, вихователь, ДНЗ № 6 «Теремок», м. Канів, Черкаська обл.


Мета: продовжити ознайомлення дітей з творчістю Т. Г. Шевченка; розширювати й поглиблювати знання про транспорт, морські професії та атрибути моряків; продовжувати ознайомлювати із геометричними фігурами; формувати вміння розкачувати пластилін качалкою; формувати інтерес до процесу й результату ліплення; розвивати естетичний смак; здатність до осмисленого спостерігання, вивчення предмета ліплення й аналізу його особливостей; виховувати любов до поетичних і художніх творів Т. Г. Шевченка; відповідальність і допитливість.
 
Обладнання: картинки із зображеннями кораблів, людей морських професій і професійних атрибутів моряків; зразок готового виробу; технологічна карта виготовлення кораблика; набір пластиліну; набори стек; серветка; дощечка; качалка; зубочистка або сірник; аркуш паперу; шаблон прямокутника і шаблон трикутника.
 
 
Хід заняття
 
Вихователь .
Діти, послухайте вірш.
Вітер з гаєм розмовляє,
Шепче з осокою.
Пливе човен по Дунаю
Один за водою.
Пливе човен, води повен.
Ніхто не спиняє,
Кому спинить — рибалоньки
На світі немає.
Поплив човен в синє море,
А воно заграло.
 
— Про що йдеться у вірші? (Відповіді дітей.)
— Куди пливе човен? (Відповіді дітей.)
— Хто написав цей вірш? (Відповіді дітей.)
— Так, молодці! Цей вірш написав Тарас Григорович Шевченко. Він був видатним поетом, художником нашого краю. Я хочу вам продемонструвати репродукцію картини Шевченка «Шхуни біля форту Кос-Арал». (Демонстрування картини.)
 
  • Бесіда за картиною
— Що зображено на картині?
— На що схожі човни?
— Ось так виглядали човни в минулому. У наш час вони мають інший вигляд. (Демонстрування кораблів нашого часу.)
 
  • Дидактична гра «Хто пливе на кораблі»
Педагог розповідає дітям про морські професії, демонструє зображення капітана, матроса, юнги, кока, штурмана, боцмана, механіка й називає їхні професійні атрибути.
 
  • Дидактична гра «Що кому належить?»
Вихователь демонструє картинки із зображеннями атрибутів і запитує, кому вони належать (наприклад: каструля — кокові; штурвал — капітанові; безкозирка — матросові; свисток — боцманові; гайковий ключ — механікові).
 
  • Мотивація діяльності
Вихователь розповідає «корабельну історію», а діти в паузах самостійно вставляють потрібні слова.
 
Вихователь . Швидкісний корабель зібрався в далеке плавання. За штурвалом стояв хвацький... (капітан). Палубу мили молоді... (матроси). Смачно пахло з камбуза, де готував обід червонощокий... (кок). Раптом пролунав свисток і команда: «Всім нагору!» Це старий... (боцман) побачив за бортом пораненого дельфіна. «Стоп машина!» — вигукнув... (капітан). У машинному відділенні наказ виконав головний... (механік), і машина зупинилася. Пораненого дельфіна витяг... (водолаз) і оглянув корабельний... (лікар). Згодом, коли... (дельфін) одужав, уся команда зібралася на палубі, щоб випустити його... (в море). Довго ще вдячна істота проводжала... (корабель) із добрими людьми.
 
— Діти, а чи хотіли б ви мати такий самий корабель? Коли виростете, ви зможете стати кораблебудівниками або моряками. Зараз ми можемо виготовити маленький весняний кораблик і відпустити його плавати весняними струмками.
 
  • Розминка для рук «Качалочка»
Педагог просить дітей узяти качалки й повторювати за ним дії:
  • «розкачувати тісто»;
  • розкручувати качалку дзиґою;
  • тримати качалку вказівними пальцями обох рук;
  • тримати качалку середніми пальцями обох рук;
  • тримати качалку безіменними пальцями обох рук;
  • качати качалку ребрами долонь;
  • качати качалку зовнішнім боком долонь.
 
  • Практична робота
Інструктаж
  1. Скачайте ковбаску зі шматка коричневого пластиліну завбільшки з волоський горіх.
  2. Покладіть готову ковбаску на дошку й прокачайте качалкою*. (*Примітка: щоб плескач легко знімався, підкладіть під ковбаску аркуш паперу).
  3. Прикладіть шаблон прямокутника до плескача й відітніть зайве. Утворився пластиліновий прямокутник.
  4. З’єднайте дві короткі сторони прямокутника куточок до куточка. Утворилася основа кораблика.
  5. Від пластиліну жовтого кольору відщипніть три горошини, розплющте їх і приліпіть до основи кораблика віконця-ілюмінатори.
  6. Аналогічно зробіть плескач із синього пластиліну розміром із лісовий горіх.
  7. Відщипніть від жовтого шматка пластиліну три «рисових зернятка» й скачайте їх у джгутики.
  8. На плескачик із синього пластиліну приліпіть три жовтих джгутики та качайте по них качалкою.
  9. Прикладіть шаблон трикутника до плескача й відітніть зайве. Утворилося трикутне вітрило.
  10. Візьміть сірник або зубочистку й прикріпіть з одного боку вітрило, а з іншого — основу кораблика.
 
  • Виставка та обговорення робіт
Конкурс на найкращого кораблебудівника.
 
  • Фізкультхвилинка
Надимаючи вітрила,
(Діти набирають у легені повітря й повільно випускають.)
Морем наш кораблик мчав.
(Імітація плавання.)
А за ним сопів щосили
(Біг на місці.)
Кількатонний пароплав.
(Нахили тулуба ліворуч-праворуч.)
Пливе поважно пароплав
(Імітація плавання.)
Туди, де він ще не бував.
(Нахили тулуба вперед-назад.)
Морські долає милі,
(Стрибки на обох ногах.)
Перемагає хвилі.
(Відновлення дихання.)
 
 
Підсумок заняття
Dounload PDF

Відгуки читачів