Весняний кораблик. Інтегроване заняття для дітей середньої групи

Н. М. Сущенко, вихователь, ДНЗ № 6 «Теремок», м. Канів, Черкаська обл.


Мета: продовжити ознайомлення дітей з творчістю Т. Г. Шевченка; розширювати й поглиблювати знання про транспорт, морські професії та атрибути моряків; продовжувати ознайомлювати із геометричними фігурами; формувати вміння розкачувати пластилін качалкою; формувати інтерес до процесу й результату ліплення; розвивати естетичний смак; здатність до осмисленого спостерігання, вивчення предмета ліплення й аналізу його особливостей; виховувати любов до поетичних і художніх творів Т. Г. Шевченка; відповідальність і допитливість.
 
Обладнання: картинки із зображеннями кораблів, людей морських професій і професійних атрибутів моряків; зразок готового виробу; технологічна карта виготовлення кораблика; набір пластиліну; набори стек; серветка; дощечка; качалка; зубочистка або сірник; аркуш паперу; шаблон прямокутника і шаблон трикутника.
 
 
Хід заняття
 
Вихователь .
Діти, послухайте вірш.
Вітер з гаєм розмовляє,
Шепче з осокою.
Пливе човен по Дунаю
Один за водою.
Пливе човен, води повен.
Ніхто не спиняє,
Кому спинить — рибалоньки
На світі немає.
Поплив човен в синє море,
А воно заграло.
 
— Про що йдеться у вірші? (Відповіді дітей.)
— Куди пливе човен? (Відповіді дітей.)
— Хто написав цей вірш? (Відповіді дітей.)
— Так, молодці! Цей вірш написав Тарас Григорович Шевченко. Він був видатним поетом, художником нашого краю. Я хочу вам продемонструвати репродукцію картини Шевченка «Шхуни біля форту Кос-Арал». (Демонстрування картини.)
 
  • Бесіда за картиною
— Що зображено на картині?
— На що схожі човни?
— Ось так виглядали човни в минулому. У наш час вони мають інший вигляд. (Демонстрування кораблів нашого часу.)
 
  • Дидактична гра «Хто пливе на кораблі»
Педагог розповідає дітям про морські професії, демонструє зображення капітана, матроса, юнги, кока, штурмана, боцмана, механіка й називає їхні професійні атрибути.
 
  • Дидактична гра «Що кому належить?»
Вихователь демонструє картинки із зображеннями атрибутів і запитує, кому вони належать (наприклад: каструля — кокові; штурвал — капітанові; безкозирка — матросові; свисток — боцманові; гайковий ключ — механікові).
 
  • Мотивація діяльності
Вихователь розповідає «корабельну історію», а діти в паузах самостійно вставляють потрібні слова.
 
Вихователь . Швидкісний корабель зібрався в далеке плавання. За штурвалом стояв хвацький... (капітан). Палубу мили молоді... (матроси). Смачно пахло з камбуза, де готував обід червонощокий... (кок). Раптом пролунав свисток і команда: «Всім нагору!» Це старий... (боцман) побачив за бортом пораненого дельфіна. «Стоп машина!» — вигукнув... (капітан). У машинному відділенні наказ виконав головний... (механік), і машина зупинилася. Пораненого дельфіна витяг... (водолаз) і оглянув корабельний... (лікар). Згодом, коли... (дельфін) одужав, уся команда зібралася на палубі, щоб випустити його... (в море). Довго ще вдячна істота проводжала... (корабель) із добрими людьми.
 
— Діти, а чи хотіли б ви мати такий самий корабель? Коли виростете, ви зможете стати кораблебудівниками або моряками. Зараз ми можемо виготовити маленький весняний кораблик і відпустити його плавати весняними струмками.
 
  • Розминка для рук «Качалочка»
Педагог просить дітей узяти качалки й повторювати за ним дії:
  • «розкачувати тісто»;
  • розкручувати качалку дзиґою;
  • тримати качалку вказівними пальцями обох рук;
  • тримати качалку середніми пальцями обох рук;
  • тримати качалку безіменними пальцями обох рук;
  • качати качалку ребрами долонь;
  • качати качалку зовнішнім боком долонь.
 
  • Практична робота
Інструктаж
  1. Скачайте ковбаску зі шматка коричневого пластиліну завбільшки з волоський горіх.
  2. Покладіть готову ковбаску на дошку й прокачайте качалкою*. (*Примітка: щоб плескач легко знімався, підкладіть під ковбаску аркуш паперу).
  3. Прикладіть шаблон прямокутника до плескача й відітніть зайве. Утворився пластиліновий прямокутник.
  4. З’єднайте дві короткі сторони прямокутника куточок до куточка. Утворилася основа кораблика.
  5. Від пластиліну жовтого кольору відщипніть три горошини, розплющте їх і приліпіть до основи кораблика віконця-ілюмінатори.
  6. Аналогічно зробіть плескач із синього пластиліну розміром із лісовий горіх.
  7. Відщипніть від жовтого шматка пластиліну три «рисових зернятка» й скачайте їх у джгутики.
  8. На плескачик із синього пластиліну приліпіть три жовтих джгутики та качайте по них качалкою.
  9. Прикладіть шаблон трикутника до плескача й відітніть зайве. Утворилося трикутне вітрило.
  10. Візьміть сірник або зубочистку й прикріпіть з одного боку вітрило, а з іншого — основу кораблика.
 
  • Виставка та обговорення робіт
Конкурс на найкращого кораблебудівника.
 
  • Фізкультхвилинка
Надимаючи вітрила,
(Діти набирають у легені повітря й повільно випускають.)
Морем наш кораблик мчав.
(Імітація плавання.)
А за ним сопів щосили
(Біг на місці.)
Кількатонний пароплав.
(Нахили тулуба ліворуч-праворуч.)
Пливе поважно пароплав
(Імітація плавання.)
Туди, де він ще не бував.
(Нахили тулуба вперед-назад.)
Морські долає милі,
(Стрибки на обох ногах.)
Перемагає хвилі.
(Відновлення дихання.)
 
 
Підсумок заняття
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 1469
 
Догори