Тканини рослин. 10 клас

К. В. П’ятецька, учитель біології вищої категорії, учитель-методист КЗО Синельниківська ЗОШ № 5, Дніпропетровська обл.


Цілі уроку: поглибити знання учнів про будову та функції рослинних тканин; навчати учнів методом дослідження пояснювати зв’язок будови та функцій як основний закон природи, самостійно та творчо мислити й уміти застосовувати знання на практиці.
 
Обладнання та матеріали: мультимедійна установка, мультимедійна презентація*, диски зі слайдами, зразки зрізів дерев’янистих стебел, бурштин.
 
Базові поняття й терміни: вищі рослини, тканини, епідерма, меристема, ксилема, флоема, асиміляційна тканина, секреція, екскреція, молочники, латекс, нектарники.
 
Концепція уроку: показати, що вищі рослини мають тканинну будову, що будова тканин залежить від функцій; довести єдність рослинного організму, який є біологічною системою; навчити розпізнавати типи рослинних тканин.
 
Тип уроку: комбінований.
 
 
Структура уроку
 
І. Організаційний етап
 
  1. Оголошення теми й завдань уроку
  2. Повторення правил поводження з комп’ютерною технікою
 
 
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності (запитання на екрані)
 
 
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
 
Робота в групах. Захист учнями презентацій
 
 
IV. Узагальнення. Систематизація й контроль знань і вмінь учнів
 
1. Фронтальна бесіда
  • Назвіть тип тканини й поясніть зв’язок її будови та функцій (зображення тканини — на екрані).
2. Самостійна робота (запитання на екрані)
 
1) Вкажіть якими тканинами стебла пересуваються мінеральні речовини:
а) судинами ксилеми;
б) ситоподібними трубками флоеми;
в) міжклітинниками паренхіми.
 
2) Вкажіть якими тканинами стебла пересуваються органічні речовини:
а) судинами ксилеми;
б) ситоподібними трубками флоеми;
в) міжклітинниками паренхіми.
 
3) Вуглеводи кореня транспортують тканини:
а) мертві судини ксилеми;
б) живі ситоподібні трубки флоеми;
в) паренхімні клітини первинної кори.
 
4) Усі типи тканин у рослинному організмі розвиваються з тканини:
а) покривної; б) провідної;
в) механічної; г) твірної.
 
5) Тканини рослин, які складаються з відмерлих клітин:
а) покривні; б) провідні ксилеми;
в) механічні; г) твірні.
 
6) У листку є:
а) кора; б) епідерма;
в) судини; г) механічна тканина.
 
7) До складу меристем входять клітини:
а) живі; б) відмерлі.
 
8) У флоемі рух речовин:
а) висхідний; б) низхідний;
в) відсутній.
 
9) У ксилемі рух речовин:
а) висхідний; б) низхідний;
в) відсутній.
 
10) Назвіть тканину, що забезпечує ріст кореня в довжину:
а) верхівкова меристема; б) камбій;
в) вставна меристема; г) травматична меристема.
 
11) Назвіть тканину, що забезпечує ріст кореня в товщину:
а) верхівкова меристема; б) камбій;
в) вставна меристема; г) травматична меристема.
 
12) Назвіть тканину, що забезпечує ріст стебла у висоту:
а) перицикл;
б) камбій;
в) епідерма;
г) меристема конуса наростання.
 
Перевір себе: 1 — а; 2 — б; 3 — б; 4 — г; 5 — б; 6 — б, в, г; 7 — а; 8 — б; 9 — а; 10 — а; 11 — б; 12 — г.
 
 
V. Оголошення оцінок
 
 
VI. Домашнє завдання
 
Вивчити § 41 «Тканини і рослини». Замалювати в зошиті схеми будови тканин.
Dounload PDF

Відгуки читачів