Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Шопінг по-чоловічому

Аліна Басовa

Для багатьох сімей це болюча тема. У дружини: «Як затягнути чоловіка до крамниці?», у чоловіка: «Як вберегтися від цього?» Або ж навпаки: у чоловіка: «Як вмовити дружну купити подарунок для всієї сім’ї комп’ютер?», а в жінки: «Як затягнути його до бутика, щоб приміряти й продемонструвати пару суконь?» Знаючи психологічні особливості поведінки чоловіків і жінок під час шопінгу, можна уникнути тих чи інших гострих ситуацій.


Шопінг по-чоловічому

Аліна Басовa

Для багатьох сімей це болюча тема. У дружини: «Як затягнути чоловіка до крамниці?», у чоловіка: «Як вберегтися від цього?» Або ж навпаки: у чоловіка: «Як вмовити дружну купити подарунок для всієї сім’ї комп’ютер?», а в жінки: «Як затягнути його до бутика, щоб приміряти й продемонструвати пару суконь?» Знаючи психологічні особливості поведінки чоловіків і жінок під час шопінгу, можна уникнути тих чи інших гострих ситуацій.

Розпочався передноворічний ажіотаж. Усе частіше ми замислюємося над тим, як відсвяткувати Новий рік. Де, як і з ким? Але не це головне: є гарна родина, друзі, родичі, отже, компанія знайдеться. А от з подарунками важче. Вже болить голова: що б таке придбати, щоб було практично, гарно, оригінально і, головне, із сюрпризом? Але не переймайтеся, любі жінки, адже питання «Що подарувати?» хвилює чоловіків не менше ніж вас. Чудово, коли доводиться здійснювати похід по крамницях усією сім’єю. Запах ялинкових свічок і блиск кульок, різнокольорові ліхтарики й малюнки на склі, яскраві гірлянди і продавці в костюмах снігуроньок налаштовують на новорічний лад і дарують відчуття близького свята. Сезон новорічних покупок великий, оскільки розрахований на різних покупців. Хтось іще на початку листопада почав обмірковувати святкові презенти, заздалегідь приглядаючись, вибираючи, купляючи, загортаючи в подарункову упаковку й ретельно ховаючи в шафі. А дехто залишає цю проблему на 28 грудня. Незалежно від цього подарунки купляють усі.

Але в чому ж різниця між покупцями чоловіками й жінками? Прийнято вважати, що чоловіки не полюбляють ходити по крамницях. І вирушають туди, лише одержавши від дружини чіткий перелік. Насправді, як свідчать дослідження соціологів, останнім часом ця тенденція не підтверджується. Це пов’язано з багатьма факторами. Жінки працюють нарівні з чоловіками, тому часу мають не більше ніж останні, товари стали більш доступними й зосереджені в одному магазині — супермаркеті. Тепер жінкам не потрібно креслити маршрутний лист, щоб чоловік придбав усе необхідне в продуктових, промтоварних і господарчих крамницях мікрорайону. Та й збільшення кількості холостяків примушує їх займатися побутом самостійно.

Не будемо приховувати, що жінкам справді більше подобається здійснювати покупки, не поспішаючи пройтися крамницею, вивчити асортимент, зупинитися, щоб роздивитися щось новеньке, зіставити якість і ціну, дізнатися думку продавців і нарешті улюблене: приміряти й оплатити. Чоловіки ж, особливо в інтер’єрі супермаркету, зазвичай рухаються рішуче, ніби на біговій доріжці, не зупиняючись біля яскравих етикеток і незнайомих товарів, прямуючи чітко від точки до точки, а точніше, від полиці до полиці по необхідне. У розмові з нашим кореспондентом директор мережі магазинів назвав головну особливість, що відрізняє покупців-жінок від покупців-чоловіків. Якщо чоловік рішуче зайшов до крамниці, він чітко знає, що йому потрібно, і навряд чи загострюватиме увагу на тому, що він зовсім не збирався купляти. А жінка, навпаки, може прийти за соковижималкою, а, побачивши повідомлення про акцію, рекламу, новинку абощо, купить м’ясорубку. Що ж стосується одягу, то якщо чоловік узяв річ приміряти, то не купить її лише з однієї причини: якщо вона не його розміру. Але це правило абсолютно не стосується жінок. Якщо річ ідеально пасує за розміром, кольором і стилем, це ще не означає, що леді зупинить свій вибір саме на ній. Деякі дослідження дали такі результати: 67 % чоловіків, які зайшли до примірочної, купляли вибрані речі, а покупців протилежної статі 23 %. Легко простежити різницю в поведінці покупців різної статі в супермаркеті. Незважаючи на наведену вище дисциплінованість чоловіків, їхню поведінку в супермаркеті з ніг на голову можуть поставити присутність дітей або коханої дружини. Їх легше переконати та розслабити, вони легше йдуть на поступки своїм дітям і коханим. Саме у випадку вибору подарунків їх більше приваблюють яскраві упаковки. Ще одна відмітна риса чоловічого шопінга. Він хоче одержати інформацію про товар з перших рук (етикетка, інструкція, керівництво з експлуатації), тоді як жінка питає поради в продавця, довірившись його «рекомендую».

Скільки часу проводять чоловік і жінка в магазині, сказати важко, оскільки це залежить від компанії, якою вони оточені. А жінка в компанії чоловіка знаходиться в стінах торгового комплексу набагато менше, ніж якби вона пішла туди з подругою або дочкою, адже в цьому разі шопінг можна супроводити розмовами, взаємними консультаціями та розгляданням різноманітних новинок, які, можливо, колись знадобляться. А якщо попросити коханого чоловіка просто зазирнути до нових відділів (біжутерії, білизни, дитячих іграшок і канцтоварів), він через п’ять хвилин захоче запалити цигарку, подихати свіжим повітрям або посидіти в машині. Тож слід погодитися    зі статистикою.

Жінка в крамниці з подругою 20 хвилин.

Жінка з дітьми 10 хвилин.

Жінка в крамниці одна 5,5 хвилин.

Жінка в крамниці з чоловіком 4 хвилини 21 секунда.

Чоловік у крамниці один 3040 хвилин (але лише в комп’ютерному чи магазині мобільних систем, у крайньому випадку, в продуктовому, якщо там відбувається акція дегустації пива).

Звичайно, добре, коли менеджери магазинів заздалегідь планують розташування відділів, де цікаво обом, наприклад радіоелектроніка навпроти відділу вечірніх суконь. Але якщо такого немає, то в разі здійснення серйозної сімейної покупки, під час якої без чоловіка вам не обійтись, спробуйте забезпечити останнього тим, що його цікавить. Вибираємо меблі? Нехай представник фірми-виробника пояснить чоловікові якість дерева і метод складання, технологію виробництва і правила гарантійного строку, а ви в цей час роздивитесь варіанти оббивки і фурнітури на туалетний столик.

Добре, якщо вибір подарунків до Нового року передбачає сюрприз, а отже, купляти подарунки вам доведеться поодинці. А якщо догоджати дітям і родичам вам доведеться разом, не забувайте, що чоловіки й жінки відрізняються майже в усьому. То чому ж вони не можуть по-різному робити покупки?

 

Відгуки читачів