А ви вже оформили передплату на 2019 рік?

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Інноваційні форми роботи районного методичного кабінету

І. С. Босенко,

Луганська обл.

Суттєва роль в організації методичної роботи в школі належить районному методичному кабінету. Саме методисти райво повинні бути ініціаторами і організаторами впровадження нових цікавих форм методичної роботи. Зі своїм досвідом щодо активізації методичної роботи вас знайомить методична служба Марківського району Луганської області.


 

Інноваційні форми роботи районного методичного кабінету

І. С. Босенко,

Луганська обл.

Суттєва роль в організації методичної роботи в школі належить районному методичному кабінету. Саме методисти райво повинні бути ініціаторами і організаторами впровадження нових цікавих форм методичної роботи. Зі своїм досвідом щодо активізації методичної роботи вас знайомить методична служба Марківського району Луганської області.

Методичний кабінет відділу освіти забезпечує системний підхід до організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, яка спрямована на всебічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагога, на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічних колективів у цілому, а в остаточному підсумку — на досягнення оптимальних результатів навчально-виховної роботи. Форми та методи науково-методичного супроводу постійно удосконалюються.

З метою створення, запровадження та адаптації нових педагогічних технологій, спрямованих на підвищення якості освіти, в школах району організовані творчі педагогічні майстерні (ТПМ).

Положення про творчу педагогічну майстерню

1. Загальні положення

1.1.    Дане положення визначає зміст і форми діяльності творчої педагогічної майстерні (далі — ТПМ) у кожному навчальному закладі району.

1.2.    ТПМ створюють за наказом директора як структурний підрозділ науково-методичної роботи.

1.3.    ТПМ — інноваційна форма науково-методичної роботи в школі.

1.4.    Мета діяльності ТПМ — підвищення якості освіти в школі.

1.5.    До пріоритетних напрямків діяльності ТПМ належать:

    створення, апробація і впровадження гуманістичної моделі освіти в школі;

    удосконалення змісту і форм навчально-виховного процесу в школі;

    створення та запровадження нових технологій навчання та виховання.

1.6.    ТПМ діє під патронатом директора школи та заступника з навчально-виховної роботи.

2. Організація та структура діяльності ТПМ

2.1.    ТПМ очолює координаційна рада, до якої входять директор школи, заступник директора з НВР, керівники шкільних методоб’єднань чи творчих груп.

2.2.    Члени координаційної ради визначають актуальну для школи освітню проблему і розробляють науково-методичну програму її вирішення.

2.3.    Директор школи наказом призначає керівника­координатора, керівників творчих груп, здійснює загальне керівництво їхньою діяльністю, морально і матеріально заохочує членів ТПМ.

2.4.    Керівник-координатор ТПМ формує ТДГ (творчі діагностичні групи) за проблемами (або етапами) науково-методичної діяльності, координує їхню діяльність.

2.5.    Кількість ТДГ залежить від чисельного складу педколективу.

2.6.    Кількість членів ТДГ визначає керівник-координатор ТПМ.

2.7.    Координатор ТПМ і керівники ТДГ несуть відповідальність за терміни і якість виконання науково-методичної програми.

2.8.    Координатор ТПМ на засіданні координаційної ради звітує про роботу майстерні наприкінці кожного етапу, визначеного в науково-методичній програмі.

3. Зміст і форми діяльності творчої педагогічної майстерні

3.1.    Зміст і форми діяльності ТПМ визначаються актуальністю науково-методичних проблем і рівнем потреби їх вирішення у загальноосвітньому навчальному закладі.

3.2.    Змістом діяльності ТПМ є: аналіз науково-методичної літератури; аналіз педагогічного досвіду; створення і апробація змісту та форм навчання; виховання і управління; створення, апробація, адаптація інноваційних технологій навчання.

3.3.    Форми діяльності ТПМ: координаційні ради, наради, засідання, практикуми, семінари, «круглі столи», тренінги, моніторинги експериментальної роботи.

3.4.    Результати роботи ТПМ і ТДГ заслуховуються на координаційній раді, педагогічних радах, науково-методичних семінарах, висвітлюються у пресі.

Другий рік поспіль для творчого потенціалу вчителів вищої категорії та вчителів з педагогічними званнями в районі діє салон педагогічних інновацій. Методичний кабінет запровадив цю нову форму роботи з метою активізації та розширення знань з теоретичних основ, обміну творчими ідеями, пропаганди кращого досвіду роботи вчителів району. В салоні демонструються майстер-класи, проекти з навчально-виховної роботи, інноваційні методики науково-методичного супроводу, навчально-виховного процесу.

Двічі на рік проходять у салоні творчі збори, розробляються рекомендації для навчальних закладів. Пропонуємо вашій увазі окремі матеріали з досвіду роботи салону.

Програма творчого зібрання в салоні педагогічних інновацій «Нові підходи до організації виховної роботи у сучасному навчальному закладі»

1. Нові підходи до організації виховної роботи у сучасному навчальному закладі (виступ завідуючої РМК).

2. Роль особистості класного керівника у формуванні творчо-працездатного учнівського колективу сьогодення (власний проект презентує заступник директора з ВР Ліснополянської ЗОШ І–ІІІ ст.).

3. Створення системи громадянського виховання (з досвіду роботи Бондарівської гімназії, презентує вчитель історії та правознавства).

4. Виховні інноваційні технології у навчальних закладах нового типу (з досвіду роботи Марківської гімназії, презентує заступник директора з ВР).

5. Шкільний музей як одна з технологій виховного процесу школи (з досвіду роботи Курячівської ЗОШ І–ІІ ст., презентує директор школи).

6. Виховна система школи як цілісний організм (з досвіду роботи Сичанської ЗОШ І–ІІІ ст., презентує заступник директора з ВР).

7. «Я так думаю…» (обмін думками з даної проблеми).

Рекомендації салону педагогічних інновацій «Нові підходи до організації виховної роботи в сучасному навчальному закладі»

1. Виховну роботу в навчальному закладі будувати на діагностично-корекційній основі.

2. Надати практичної спрямованості діяльності органів учнівського самоврядування.

3. Активізувати систему тісної співпраці з батьками у питанні виховання дітей всіх вікових категорій.

4. Два рази на рік (в кінці кожного семестру) проводити моніторинг виховної діяльності навчального закладу.

Результативною формою роботи методичного кабінету є робота з молодими педагогами. В Клубі молодого вчителя вони мають змогу не тільки отримувати теоретичні знан­ня, а й проходити стажування у майстрів педагогічної праці району.

Для резерву керівників навчальних закладів методичною службою організовано семінари-практикуми, на яких розглядаються моделі компетентності керівника школи.

Цікавими і корисними виявились творчі звіти вчителів, які освоюють Міжнародний проект впровадження технології «Інтел  — навчання для майбутнього».

Пріоритетним напрямком діяльності РМК є організація роботи з творчо обдарованою учнівською молоддю. В районі діє програма «Творча обдарованість Марківщини» (на її основі розроблені відповідні програми в кожному навчальному закладі). Для підготовки учнів до олімпіад при методичному кабінеті створена Школа олімпіадного резерву, заняття в якій проводять керівники районних методоб’єднань та вчителі-майстри. А захист науково-дослідницьких робіт районної філії обласної МАН ми проводимо у формі днів науки.

Ще одним напрямком діяльності методичного кабінету є відродження і підтримка традицій освітян району. Приміром, щорічно 10 березня в районі проходить літературно-мистецьке віче «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття», на якому здійснюється передача естафети від одного навчального закладу іншому відповідно до програми, розробленої до 2014 року.

Програма учасників літературно-мистецького віче «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття» учнівських, педагогічних і громадських колективів Марківського району на 2004–2014 роки

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1

Шевченківське свято в загальноосвітніх навчальних закладах

Щорічно, 9 березня

Керівники шкіл

2

 

Літературно-мистецьке віче «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»

Щорічно, 10 березня

 

РМК

 

3

 

Створення постійно діючих експозицій «Шевченкіана» в шкільних бібліотеках

Постійно

 

Шкільні бібліотекарі

4

 

Проведення в загальноосвітніх школах конкурсів на: кращий учнівський твір, авторський вірш, малюнок

Щорічно, лютий-березень

 

Заступники директорів з ВР, педагоги-організатори

5

 

Участь у Всеукраїнському конкурсі «Ідея соборності України»

Щорічно, жовтень-листопад

РМК, керівники шкіл

6

 

Виставки робіт юних художників, присвячені Великому Кобзарю

Щорічно, 10 березня

 

РМК, педагоги-організатори

7

 

Провести естафету «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»

 

Передача естафети, щорічно, 10 березня за окремим графіком)

Відділ освіти

 

8

 

Керівникам навчальних закладів забезпечити участь в районному конкурсі-змаганні за право носити ім’я Т. Г. Шевченка

2005–2008

 

РМК, керівники навчальних закладів

9

 

Юнкорівцям висвітлювати хід виконання програми в «Юнкорівському віснику» на шпальтах районної газети

Систематично

 

РМК, педагоги-організатори

 

10

 

Порушити клопотання перед обласним управлінням освіти про присвоєння навчальному закладу — переможцю районного конкурсу імені Т. Г. Шевченка

2004

 

Відділ освіти

 

Для дітей, які мають схильність до літературної творчості, методичний кабінет організовує засідання районної поетичної студії «Юні пробують перо» та організовує роботу юнкорівців, які систематично висвітлюють шкільне життя на шпальтах районної газети та в передачі «Юнь Марківщини» місцевого радіо.

Особливого значення сьогодні набуває інформатизація методичної роботи в навчальних закладах району. І хоча ми все більше застосовуємо комп’ютерну техніку, книга залишається важливим чинником впливу на рівень професійної компетентності вчителя. А тому ще одним напрямком роботи методичного кабінету є забезпечення навчальних закладів періодичними фаховими виданнями.

Ми впевнені, що поєднання традиційних форм організації методичної роботи з новими, цікавими і корисними методичними заходами сприятиме не тільки підвищенню професійної майстерності вчителів, але й покращенню якості освіти.

 

Відгуки читачів