Італія. 10 клас

І. В. Колєснікова, Козіївська ЗШ, Краснокутський р-н, Харківська обл.


Мета:

-сформувати в учнів систему знань про особливості ЕГП Італії, населення, господарство; визначити вплив ЕГП на розвиток господарства, територіальні відмінності у структурі господарства країни;

-розвивати практичні уміння працювати з матеріалом підручника, картами атласу, комп’ютером, удосконалювати вміння оформлювати отримані знання у вигляді презентації; виховувати повагу до опонента під час обговорювання запропонованої проблеми, вміння висловлювати власні думки, знаходити вихід із різних ситуацій.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
 
Обладнання та наочність: атласи, карти, комп’ютери, мультимедійне обладнання.
 
 
ХІД УРОКУ
 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
 
Урок проводять у кабінеті інформатики.
 
Клас поділяється на групи — експерти учасників симпозіуму:
  • експерти з питань ЕГП
  • експерти — демографи
  • експерти — економісти
  • експерти — аграрії
  • експерти з питань транспортної системи
  • експерти з питань зовнішньоекономічних зв’язків
 
 
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
 
  • Прийом «Допуск»
Ведуча. Шановні учасники симпозіуму! Для того щоб отримати право на участь у нашому заході, ви повинні дати правильні відповіді на мої запитання. Я ставитиму вам запитання, а ви даватимете на них відповіді. Той, хто дає правильну відповідь, не встає зі свого місця, хто дав неправильну відповідь, — піднімається. Сісти на своє місце він отримує право лише в разі, коли відповість правильно. Закликаю всіх учнів класу — не залишайте в біді своїх товаришів, поставте їм додаткове запитання таке, на яке, на вашу думку, він дасть відповідь.
 
  • ???? Що ви знаєте про історію Давнього Риму?
  • ???? Якими є особливості клімату Південної Європи?
  • ???? Чому її ще називають середземноморською?
  • ???? Що ви знаєте про католицьку релігію?
  • ???? Що таке піца?
  • ???? Про що говорять назви Армані, Гуччі, Валентино?
  • ???? Яку мафію називають всюдисущою і кровожерливою?
  • ???? Яка країна за формою території нагадує чобіт?
  • ???? Куди ведуть всі шляхи світу?
  • ???? Назвіть країни «великої сімки».
  • ???? Що таке ООН?
  • ???? Що таке урбанізація?
  • ???? Яке населення називається ЕАН?
  • ???? Що таке природній приріст?
  • ???? Чим характеризується 1-й тип відтворення населення?
 
 
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
 
Учитель. На сьогоднішньому уроці-симпозіумі ми розглянемо особливості ЕГП, населення, господарства Італії, визначимо територіальні відмінності в розвитку господарства Італії.
???? Виступ експертів з ЕГП (показ та захист своєї презентації)
 
Завдання. Виправити помилку в розповіді вчителя.
 
Італія — це країна північної Європи, територія якої витягнута з півночі на південь. На її території не існує природних бар’єрів для транспортного сполучення та розвитку економічних зв’язків. Сусіди Італії — це країни з низьким рівнем економічного розвитку. Італія добре забезпечена орними землями. Найбільша рівнина — Паданська, розташована на сході країни. Кліматичні умови Італії несприятливі для розвитку сільського господарства. Італія бідна на історико-культурні та архітектурні пам’ятки.
 
  • Виступ експертів-демографів (показ та захист своєї презентації)
Завдання. Нанести на контурну карту найбільші міста країни. Показати їх на карті біля дошки.
 
  • Виступ експертів-економістів (показ та захист своєї презентації)
Завдання. Скласти порівняльну характеристику промисловості Італії та Великої Британії.
 
  • Виступ експертів-аграріїв (показ та захист своєї презентації)
Завдання. Скласти сенкани з теми.
 
  • Виступ експертів із питань транспорту (показ та захист своєї презентації)
Завдання. Нанести на контурну карту «Автостраду Сонця», позначити міста, якими вона проходить.
 
  • Виступ експертів із питань зовнішньоекономічних зв’язків (показ та захист своєї презентації)
Завдання. Робота з підручником «Читання з позначками». 
Знайома
інформація
Нова
інформація
Суперечлива
інформація
Недостатня
інформація
+ V ?
 
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
 
  • Прийом «Поштова скринька»
Учням роздають чисті аркуші паперу, на яких вони записують головні особливості ЕГП, населення, промисловості, транспорту, зовнішньоекономічних зв’язків Італії, ніде не згадуючи назв своїх експертних груп. Кожна група намагається якнайшвидше вкинути свій «лист» у поштову скриньку (окрему коробку). Далі з кожної групи визначають поштаря, який правильно «рознесе пошту» в кожну скриню (демографи, економісти, аграрії, транспортники…).
 
Перемагає той учень, котрий правильно рознесе «листи» з особливостями, характерними для країни, яку вивчають.
 
 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати відповідний параграф.
 
 
ЛІТЕРАТУРА
1. Корнєєв В. П. Форми навчання географії в школі: Посібник для вчителя. — Кам’янець-Подільський: Абетка-Нова, 2004.
2. Понурова Г. А. Проблемный подход в обучении географии в средней школе. — М. : Просвещение, 1991.
3. Освітні технології: Навчально-методичний посібник / за ред. О. М. Пєхоти. — К. : А. С. К., 2003.
Dounload PDF

Відгуки читачів