Проект концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років: структура і зміст середньої освіти

Шановні читачі! Запрошуємо Вас до обговорення проекту нової Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років. Цей документ викликав неоднозначну оцінку педагогів, на відміну від інших аналогічних програм і концепцій широко обговорюється серед учителів і вихователів, викладачів вишів, управлінців в галузі освіти. Висловлюються сумніви щодо його реалістичності, готовності більшості освітян до таких кардинальних змін тощо. Але безумовно позитивним є той факт, що майже всі освітяни небайдужі до проблем, висвітлених у новій концепції. Отже, пропонуємо Вашій увазі окремі витяги з цього документу і запрошуємо до їх обговорення.


СТРУКТУРА ОСВІТИ. СЕРЕДНЯ ОСВІТА
 
1.2.1. Узгодити з типовими європейськими нормами загальну тривалість навчання в школі (12 років) і тривалість навчального року.
 
1.2.2. Перехід з одного рівня освіти на інший має здійснюватися лише із застосуванням зовнішнього незалежного оцінювання. Результати ЗНО при переході з І на ІІ ступінь освіти враховуються лише для моніторингу якості, з ІІ на ІІІ ступінь — для диференціації подальшої освітньої траєкторії: професійна школа (забезпечення виходу особи на ринок праці), професійний ліцей (здобуття професійної освіти), академічний ліцей, гімназія та нові типи навчальних закладів (підготовка до вищої освіти). Гарантувати можливість доступу до вищої освіти для осіб, які отримали професійну освіту.
 
1.2.3. Передбачити з 2017 року повний перехід старшої школи на профільну підготовку, а також створення навчальних закладів ІІІ ступеня нових типів. Поступово виокремити ІІІ ступінь і заснувати окремі навчальні заклади, за винятком мистецьких, спортивних та кількох інших.
 
1.2.4. Забезпечити здобуття освіти І ступеня за місцем проживання, використовуючи різні форми, зокрема сімейну, індивідуальну тощо.
 
 
ЗМІСТ ОСВІТИ
 
  • Стандарти
2.1.3. Забезпечити освітні цілі (розвиток і навчання) дітей у сферах соціального, емоційного, когнітивного й фізичного розвитку, розвитку мови й мовлення, розвитку творчих здібностей, розуміння навколишнього світу, навчання здорового способу життя (health education).
 
2.1.4. Розробити і запровадити протягом 2015–2017 років національний сurriculum для 12-річної школи.
 
2.1.5. Запровадити єдині стандарти/індикатори знань, умінь і навичок у галузі ІКТ для учнів і викладачів, співмірних із міжнародними показниками (PISA in computer skills, індустріальні міжнародні тести Microsoft Certified Educator тощо).
 
  • Програми. Середня освіта
2.2.2.1. Відновити у 2015–2020 роках лабораторну й практичну частину природничої підготовки (фізика, хімія, біологія, географія) у загальноосвітніх навчальних закладах, передбачити обладнання їх новітніми лабораторними комплексами та витратними матеріалами.
 
2.2.2.2. На доповнення до академічної складової забезпечити практичну орієнтацію основних предметів середньої школи в процесі розробляння національного сurriculum у 2015–2017 роках.
 
2.2.2.3. Запровадити з 2018 року обов’язкову національну багаторівневу сертифікацію випускників старшої школи і закладів професійної освіти з іноземних мов та комп’ютерних компетенцій.
 
Чи згодні Ви з такими шляхами розвитку освіти?
 
Чи готові Ви до таких змін у структурі та змісті середньої освіти?
 
Чи зможуть реалізувати такі інновації ваші навчальні заклади?
Dounload PDF

Відгуки читачів

  • Наталья

    16 січня 2016

    КЗ СЗОШ № 62 Обговорення проекту«Концепції розвитку освіти в Україні на період 2015-2025 років» Пропозиції вчителів початкових класів 1) Якщо питання впровадження ЗНО є черговою формою перевірки рівня знань учнів при переході їх в середню ланку освіти, то для цього достатньо уже існуючих засобів (контрольні роботи , ДПА). Введення ж ЗНО в початковій школі додасть зайвого навантаження на психо-фізичний стан дітей. Пропонуємоі надалі проводити їх у формі ДПА, а ЗНО залишати для випускників шкіл. 2) Залишити тривалість навчального року без змін. 3) Вибір форм та методів навчання - виключно прерогатива вчителя. 4) Вербальне оцінювання в 2-3 класах - виключно негативне явище. 5) Пункт 5.1.2 Погоджуємосяз тим, щоб чітко визначитио бсяг контрольно – звітної та інших видів документації для вчителів та класних керівників, звести її кількість до мінімума.