А ви вже оформили передплату на 2019 рік?

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Географічне положення Австралії, історія відкриття, рельєф та корисні копалини. 7 клас

Р. А. Помазанко, Оржівський НВК, Рівненський р-н, Рівненська обл.


Цілі: формувати знання про своєрідність географічного положення Австралії, етапи відкриття і дослідження материка, основні форми рельєфу та корисні копалини; вдосконалювати практичні вміння і навички пояснювати особливості географічного положення материка; формувати вміння порівнювати географічне положення Австралії та Африки; з’ясувати вплив ФГП на природу Австралії; опрацювати географічну номенклатуру берегової лінії Австралії; надати короткі відомості про дослідження та освоєння континенту європейцями; сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи; вчити обґрунтовувати свої погляди, робити виснов ки та порівняння; розвивати пізнавальну активність та вміння працювати в групах, додаючи до змісту уроку елементи цікавої географії.
 
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
 
Форма проведення: урок-експедиція.
 
Обладнання: фізична карта світу, ППЗ «Географія материків і океанів» (7 клас), атласи, підручники, роздавальний матеріал.
 
Домашнє завдання
  • Опрацювати параграф підручника.
  • Письмово виконати задачу 114 підручника.
  • Творче завдання: написати листа з Австралії, де описати природу материка і свою діяльність.
 
 
ХІД УРОКУ
 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
 
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
 

Бліцопитування

  • ????Які епітети ви застосували б до материка Африка? Австралія? після його вивчення?
  • ????Що вам відомо про Австралію?
  • ????Чому вивчення будь-якої території доцільно починати з характеристики географічного положення?
  • ????Які особливості природи материка залежать від його географічного положення?
  • ????Пригадайте типовий план вивчення материка.
 
 
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 
Учитель. Отже, ми з вами переміщуємося до п’ятого континенту. Щоби пройти шлях від Києва до Австралії, потрібно повернути глобус на півоберта. Мандрівнику, який задумав подолати цю відстань сто-двісті років тому, потрібно було б витратити від семи місяців до одного року. У наш час відстань від Києва до Сіднея можна подолати за 20 годин.
 
Австралійці дуже люблять свою країну. Як тільки іноземці сходять з трапа літака, їх запитують: «Чи подобається вам Австралія?» Трохи пізніше їм вже не ставлять подібних запитань, а просто говорять: «Австралія — найкраща країна у світі!»
 
На вивчення материка Австралія у нас відведено чотири уроки з виконанням практичної роботи. Отже, часу в нас небагато, тому ми об’єднаємося у групи та здійснимо заочну екскурсію цим унікальним материком. Групи в нас динамічні. Наприкінці уроку підпишемо на контурній карті номенклатуру, опрацьовану на уроці.
 
 
  • Організація роботи учнів
Групи: географи, історики, геоморфологи.
 
Учні визначають ролі членів групи, роздають пам’ятки.
 
У зошитах школярі роблять коротенькі записи під час виступів учасників експедиції.
 
З метою виявлення творчих можливостей учнів оголошують конкурс на найкращий лист до родичів, друзів з Австралії. У листі слід описати природу материка та свою наукову діяльність.
 
 
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
 

Робота в групах

  • 1-ша група - географи
 
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ГЕОГРАФІВ
 
1. Положення материка:
щодо екватора;
щодо початкового меридіана.
 
2. Крайні точки материка та їхні координати:
північна — …
південна — …
західна — …
східна — …
 
3. Визначити протяжність материка:
з півночі на південь за 142° сх. д.;
із заходу на схід за 26° пд. ш. (1° — 100 км).
 
4. У яких кліматичних поясах розташований материк?
 
5. Положення материка відносно океанів, характер берегової лінії.
 
6. Положення материка відносно інших материків.
 
7. Порівняйте ФГП Австралії та Африки.
 
 
  • 2-га група - історики
 
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ІСТОРИКІВ
???? Віллем Янсзон.
???? Абель Тасман.
???? Джеймс Кук.
???? Метью Фліндерс.
 
  • 3-тя група - геоморфологи
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ГЕОМОРФОЛОГІВ
 
1. За тектонічною картою з’ясуйте, в межах якої тектонічної плити розміщена Австралія.
 
2. На які дві частини можна поділити Австралію за тектонічною будовою?
 
3. Які тектонічні структури лежать в основі західної частини материка, які — східної?
 
4. Зіставте тектонічну й фізичну карти та з’ясуйте, які форми рельєфу Австралії відповідають різним тектонічним структурам.
 
5. Характеристика великих форм рельєфу: низовин, рівнин.
 
6. Сейсмічні райони, вулкани.
 
7. Знаючи будову земної кори Австралії, поясніть, у яких частинах материка слід шукати родовища магматичних, а в яких — осадових корисних копалин.
 
 
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
 
????Прийом «Роблю висновок»
  • Ми старалися...
  • Ми вивчили...
  • Ми дізналися...
  • Ми сподіваємося застосувати ці знання...
 
Тести
Використання ППЗ.
 
Прийом «Картографічний практикум»
Нанести на контурну карту географічні об’єкти Австралії (практична робота № 8).
 
 
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
 
Прийом «Формула Австралії»
  • Найменший материк. Площа — 7,6 млн км2.
  • Посередині перетинає Південний тропік.
  • Відкриття — В. Янсзон, Дж. Кук, М. Фліндерс.
  • Немає активних вулканів, льодовиків.
Dounload PDF

Відгуки читачів