Заняття з мовленнєвого спілкування в старшій групі

С. Г. Харченко

СТВОРЕННЯ НОВОГО ЗАКІНЧЕННЯ КАЗКИ «СНІГУРОНЬКА»

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей придумувати кінець казки по-новому на основі знайомих дітям казок; збагачувати словник дітей прикметами, загадками, образними висловами; формувати вміння знаходити та формулювати властивості, дії та явища; використовуючи розвивальні ігри; вчити дітей бачити суперечність; розвивати зв’язне мовлення, уміння логічно та послідовно будувати розповідь без повторів і довгих пауз; розвивати творчий потенціал кожної дитини шляхом складання казок та малювання; спонукати дітей до доброти, до добрих дій.


Заняття з мовленнєвого спілкування в старшій групі

С. Г. Харченко

СТВОРЕННЯ НОВОГО ЗАКІНЧЕННЯ КАЗКИ «СНІГУРОНЬКА»

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей придумувати кінець казки по-новому на основі знайомих дітям казок; збагачувати словник дітей прикметами, загадками, образними висловами; формувати вміння знаходити та формулювати властивості, дії та явища; використовуючи розвивальні ігри; вчити дітей бачити суперечність; розвивати зв’язне мовлення, уміння логічно та послідовно будувати розповідь без повторів і довгих пауз; розвивати творчий потенціал кожної дитини шляхом складання казок та малювання; спонукати дітей до доброти, до добрих дій.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Діти, Зима нас запросила до лісу. Як тут красиво! Ялинки прикрашені снігом. Їй допомагали прикрашати ліс її сини-місяці. Які ж це місяці? (Грудень, січень, лютий) Який місяць зараз господарює в лісі? (Січень)

Подивіться, як багато снігу він нагорнув під ялинки. Це, мабуть, і вогник на галявинці він розпалив, щоб нам було затишно і тепло. Давайте присядемо та погріємося біля нього. (Діти сідають навколо «вогника».)

Які ви знаєте прикмети зими?

   Взимку без вітру шумить ліс бути хуртовині.

   Сильно рипить під ногами сніг буде мороз.

   Глибокий сніг узимку на дощове літо.

   Багато снігу багато хліба.

   Горобці ховаються в затишок на мороз і заметіль.

Хто загадає загадки про зимові явища?

   Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг)

   Хто фарбує без пензля? (Мороз)

   Не сніг, не лід, а сріблом дерева прикрасить. (Іній)

Зима багата на морози, завірюхи, сніг. Якими словами можна сказати про сніг? (Білий, м’який, пухнастий, мокрий, холодний, срібний)

Проводиться дидактична гра «Гарно — погано» з поняттям сніг.

Які ви знаєте казки, де пригоди відбуваються взимку? («Рукавичка», «Снігова королева», «Снігуронька», «Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат»)

В кожного з вас є своя улюблена казка. А мені найбільше подобається казка про Снігуроньку. Пам’ятаєте цю казку?

Хто зліпив Снігуроньку?

Із чого зліпили Снігуроньку?

  Діти, здогадайтеся, чому мені подобається Снігуронька?

Чому Снігуронька весною «зажурилася»? Продемонструйте це виразом свого обличчя.

Що трапилося зі Снігуронькою?

Чи шкода вам її?

Як ви гадаєте, чи можна зробити так, щоб Снігуронька не розтанула?

Зараз ми з вами станемо чарівниками, і кожен із вас придумає свій щасливий кінець казки. (Діти протягом 2 хвилин під легку музику придумують кінець казки. Вихователь викликає 56 дітей для розповіді. Робота в парах.)

У кожного з вас був свій цікавий кінець казки. А зараз я вам пропоную повернутися до дитячого садочка і намалювати щасливий кінець своєї казки «Снігуронька», або кінець казки, який вам найбільше сподобався.

Відгуки читачів