Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Чарівний світ бабусиної світлиці. Комбіноване заняття з народознавства з використанням елементів аплікування і малювання

Н. С. Нестер, вихователь, спеціаліст ІІ категорії, ДНЗ (ясла-садок) № 133, м. Львів


Мета: формувати у дітей знання про Батьківщину, про український національний побут, про народні традиції, що пов’язують людей однієї країни; спонукати до розповіді про рідний край, українську хату; продовжувати вчити відповідати на запитання дорослого; поглиблювати знання дітей про усну народну творчість, читаючи забавлянки, колискові пісні; спонукати виразно розповідати вірш; розвивати вміння творчо мислити, практично втілювати свій задум; розвивати музичний слух, фантазію під час декорування квітів; вправляти в рухових імпровізаціях дій дорослих; удосконалювати координацію рухів; формувати елементарні навички спілкування з дорослими; виховувати інтерес до національних традицій.

 

Хід заняття
 
І. Організаційний момент
 
Психогімнастика «Лелеки повертаються додому»
 
Вихователь пропонує дітям уявити, що вони є птахи — лелеки, які повертаються з далекого краю на рідну землю. Діти уважно слухають текст і за допомогою рухів, жестів, міміки показують відчуття птахів.
 
— Лелека піднявся на свої довгі ноги, розправив крила, витягнув ще довшу шию, адже він готувався до польоту. Лелека залишив чужі землі й повертається в рідну Україну... Ще раз птах озирнувся на всі боки, змахнув крилами і полетів високовисоко у небо до рідної землі.
 
Діти сідають на свої місця.
 
ІІ. Вступна бесіда
 
— Сьогодні ми поговоримо про наш рідний
край, нашу рідну землю, на якій ми живемо.
— Що таке Батьківщина? (Відповіді дітей.)
 
1-ша дитина
 
Батьківщина — це пісенька щира,
Це струмок, що біжить до Дніпра,
Це містечко ріднесеньке, миле,
Я бажаю йому лиш добра.
 
— Наша Батьківщина — це велика держава, це країна, у якій ми живемо.
— Як називається наша країна? (Україною)
— Якщо ми живемо в Україні, то хто ми? (Українці)
 
2 - га дитина
 
Україна — це ліс і долина,
Це широкі, квітучі поля.
Це маленька, щаслива дитина
І найкраща матуся моя!
 
ІІІ. Гра-подорож «До бабусиної світлиці»
 
— А зараз я запрошую вас у невеличкий куточок нашої рідної країни. Ми завітаємо до бабусиної хатинки. (Діти підходять до хатинки.)
— Чи подобається вам зовні ця чепурна, охайна хатинка? (Так)
 
— Хатинка справді гарна і, напевно, вона така не лише зовні, а й у середині. Зайдімо до неї! (Діти та вихователь заходять.)
— Бачите, яка тиха, затишна та світла ця хатинка, тому називається світлицею. Бабусина світлиця прибрана, ніби й чекала на нас. Усе в ній чарівне і, якщо бути дуже уважним, можна почути багато цікавого, бо кожна річ тут уміє говорити.
— Ось на цьому столі є багато старовинного посуду, у якому готували та подавали їжу: миска, горщик, глечик, кухоль. Бабуся полюбляла варити узвар (компот із сушених яблучок, слив та груш) та наливати в кухоль. А у цьому горщику готувала смачний український борщик та наливала у миски. У глечику бабуся тримала молоко.
— Подивіться на стіл. Що ви бачите? (Вишитий рушник)
— Так, вишитим рушником накривали стіл, коли до хати приходили гості.
 
Чути плач дитини.
 
— А хто це плаче? Ходімо заспокоїмо малятко, яке лежить у дерев’яній колисочці, та розкажемо йому забавлянки. (Діти підходять до колиски і забавляють ляльку, розповідаючи забавлянки: «Кую, кую чобіток», «Киця Мура, де ти була?».)
— А щоб малятко гарно заснуло, потрібно колискову заспівати та колисочку поколисати. (Дівчатка колишуть колиску під музичний супровід. Звучить колискова «Котику сіренький, котику біленький».)
— Дитина заснула, а ми тихенько вийдемо зі світлиці, на подвір’я біля хати. (Діти виходять з хатинки.)
 
 
Фізкультхвилинка
 
ІV. Огляд подвір’я
 
— Як добре стало, коли ми сонечко закликали на подвір’я до бабусиної світлиці!
— Чи ростуть біля хатинки квіти? Як вони називаються? (Соняшники, ромашки, чорнобривці, мальви)
— Так — це мальви, квіти, що можна побачити майже біля кожної української хати. Вони мають високі стебла, тому їх видно здалеку, а квіти в них червоного та рожевого кольору. А щоб і ця хатинка була, як у квітковому віночку, ми виготовимо для бабусі в подарунок красиві, чарівні мальви.
 
 
V. Виготовлення мальв
 
1. Демонстрування зразка
— Які у мене красиві квіти! Чим вони прикрашені? (Червоними нитками)
— Пригадаймо, як ми це робили. (Вихователь демонструє.)
 
2. Розглядання зразка роботи
— Сьогодні ми навчимося красиво виготовляти українські квіти-мальви. Погляньте на них. З яких частин складаються ці квіти? (Пишні голівки, міцне стебло та широкі листочки)
— Отже, на вже готові форми наклеюватимемо нитки червоного кольору, а стебло та листочки домалюємо зеленою фарбою. Наші квіти оживуть і стануть справжньою прикрасою нашої групи.
 
3. Пояснення техніки виконання роботи вихователем 
 
Вихователь виконує роботу, а діти уважно спостерігають.
 
4. Пальчикова гімнастика
Один, два, три, чотири, п’ять —
вийшли пальчики гулять.
Один, два, три, чотири, п’ять —
вже в будиночку сидять.
(По черзі згинають та розгинають пальці обох рук.)
 
5. Самостійна робота дітей
Під музичний супровід, індивідуальна допомога, за потреби.
 
6. Підсумок заняття
— Сьогодні ми говорили про нашу Батьківщину, про країну, у якій ми живемо,— Україну, про українську хату — чарівну бабусину світлицю. 
 
А ще потурбувалися про те, щоб хатинка була прикрашена чарівними квітами. Далі будемо дізнаватися багато цікавого та нового на наших заняттях.
 
— Молодці, діти, ви сьогодні гарно відповідали і були дуже старанними.
 
— Хочу завершити заняття словами відомого українського поета Дмитра Павличка: «Виростай, дитино, й пам’ятай: Батьківщина — то найкращий край!».
Dounload PDF

Відгуки читачів