Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Осінні подарунки

Л. Б. Верещак, м. Бердичів, Житомирська обл.


ЗАНЯТТЯ З ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНИХ КАТЕГОРІЙ МОВЛЕННЯ
 
Мета:
  • закріпити знання про пори року, характерні ознаки осені, назви дерев, листків, плодів; формувати вміння диференціювати кількість предметів, їхні розміри; учити правильно вживати антоніми;
  • розвивати дрібну моторику, тактильні відчуття, емоційно-вольову сферу, загальні психічні процеси, просторову орієнтацію;
  • викликати відчуття задоволення від правильно виконаного завдання;
  • виховувати бажання говорити правильно.
 
Матеріал: гра «Пори року», папка «Дерева і квіти», «Чарівна торбинка», горіхи, каштани, шишки, листя клену, дуба, берези.
 
 
ХІД ЗАНЯТТЯ
 
I. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА АКТИВІЗАЦІЯ УВАГИ. НАЛАШТУВАННЯ НА ПОЗИТИВ
 
  • Гра «Навпаки»
Вимикається світло.
 
Учитель-логопед. Як зараз у кабінеті?
 
Діти. Темно.
 
Вмикається світло.
 
Учитель-логопед. А зараз?
 
Діти. Світло.
 
Учитель-логопед. На дворі як?
 
Діти. Холодно.
 
Учитель-логопед. А тут, у кабінеті?
 
Діти. Тепло.
 
Учитель-логопед. Коли сонечко не світить, нам як?
 
 
Діти. Сумно.
 
Учитель-логопед. А коли сонечко визирне з-за хмаринки, нам як?
 
Діти. Весело і радісно!
 
 
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА1.
 
  • Гра «Пори року»
Зима — осінь — весна — літо Учитель-логопед. На якому малюнку зображена осінь? Як ви здогадалися?
 
— Так, восени йде дощ. Як накрапає дощ?
 
Діти. Д-д-д. (Звуконаслідування)
 
Учитель-логопед. Восени опадає листя. І до нас вітерець завіяв осінні листочки! Візьміть листочки та спробуйте подмухати на них легеньким вітерцем, а тепер — сильним вітром. (Дихальні вправи)
??
  • 2. Гра «З якого дерева листочок?»
Діти розглядають на картинах дерева й називають їх. (Дуб, береза, клен)
 
Учитель-логопед. А ось вітер навіяв нам листочків. Давайте відшукаємо, з якого дерева впав кожен листочок.
 
З берези — березовий, схожий на зігнуту долоньку; з дуба — дубовий, схожий на розпрямлену долоньку із зібраними прямими пальчиками; з клена — кленовий, схожий на зірку. (Розвиток дрібної моторики, уяви)
 
  • 3. Фізкультхвилинка «У лісі»
Ми — листочки, ми кружляємо,
Тихо на землю лягаємо.
Вліво-вправо літаємо
І знову з вітром кружляємо!
Вгору піднімаємось, вниз опускаємось
І знову із вітром кружляємо!
 
  • 4. Пальчикові вправи
Учитель-логопед. А хто це заховався в лісі під кущиком?
 
Діти. Зайчик!
 
Учитель-логопед. А хто заховався під листочком і фуркає: ф-ф-ф?
 
Діти. Їжачок.
 
Зайчик
Сірий зайчик вранці встав
І у поле пострибав.
Вирвав там гарненьку
Моркву солоденьку!
 
Їжачок
Я маленький їжачок, маю купу голочок.
Ось такі маленькі, ось такі гостренькі!
 
  • 5. Гра «Чарівна торбинка»
Учитель-логопед. Дізнаймося про інші подарунки осені та впізнаймо їх на дотик у чарівній торбинці!
 
Діти по черзі впізнають на дотик предмети в мішечку й називають їх. Потім показують усім.
 
Учитель-логопед. Це каштани, горіхи, шишки.6. Масаж долоньок шишками (каштанами, горіхами)
 
Учитель-логопед. Шишка на дотик яка?
 
Діти. Колюча.
 
Учитель-логопед. Каштан на дотик який?
 
Діти. Гладенький.
 
Учитель-логопед. Горіх на дотик який?
 
Діти. Шершавий.7. Гра «Один — багато»
 
Плоди розкладаються на столі.
 
Діти викладають сигнальну картку відповідного номеру й називають, один чи багато.
 
Учитель-логопед
Де каштан один? — А де багато?
Де шишок багато? — А де одна?
Тут горіхів скільки? — А тут?
Тут шишок скільки? — А тут?
Тут каштанів скільки? — А тут?
Тут каштанів багато? — А тут?
Тут шишка одна? — А тут?
 
  • 8. Гра «Чого немає?»
Діти уважно розглядають усі предмети й запам’ятовують їх.
 
Учитель-логопед. Ви заплющите очки, а я сховаю який-небудь плід. А ви скажете мені потім, чого немає!
 
Наступним ховає плід той, хто першим здогадається, чого не стало.
 
Учитель-логопед. Чого немає?
 
Діти. Немає каштана, горіха, шишки...
 
  • 9. Гра «Облаштуємо хатинку для їжачка»
Учитель-логопед. На кого схожа наша колюча шишка?
 
Діти. На їжачка.
 
Учитель-логопед. Де живе їжачок? Так, під листочками!
 
— Давайте побудуємо йому хатинку з наших осінніх листочків. Спочатку візьмемо найменший листочок — березовий — і накриємо нашого «їжачка». Потім візьмемо листочок трохи більший — дубовий — і покладемо його на березовий листочок. І нарешті ми візьмемо найбільший листочок — кленовий — і покладемо його зверху.
 
Що в нас із вами вийшло?
 
Діти. Хатиночка для їжачка!
 
Учитель-логопед. Тепер йому буде тепло, сухо й затишно!
 
Ми чудово попрацювали — поаплодуємо собі!!!
 
 
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Учитель-логопед. Ось які цікаві подарунки принесла нам ОСІНЬ!
Dounload PDF

Відгуки читачів