Вересневі зустрічі (круглий стіл для молодих учителів)

Л. В. Білецька, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Нижньосірогозький районний методичний кабінет» Нижньосірогозької районної ради Херсонської обл.


1-а ведуча. Добрий день, дорогі друзі! Найтепліші, найщиріші вітання педагогам, людям з палким серцем, ласкавою усмішкою, мудрістю й щирістю.
 
2-а ведуча. Кожна людина неповторна. Це істина. Тому педагогіка є найбільш складною й суперечливою формою людської діяльності. Тому й неможливо педагога навчити педагогіки. Педагогіки необхідно вчитися все життя. Недарма говорять: «Учитель живе до тих пір, поки він учиться, перестає бути вчителем той, хто перестає бути учнем».
 
1-а ведуча. З кожним роком на освітянському обрії загальноосвітніх навчальних закладів нашого району з’являються нові імена молодих учителів, які вирішили присвятити своє життя дітям.
 
2-а ведуча
Відчуваючи в серці бентежну тривогу
І принадну заграву ясної мети,
Вийшов ти, молодий, на широку дорогу,
Щоб по ній вихованців сміливо вести.
Десь, можливо, зустрінеш круті перекати
І вітрів громовите шалене виття,
Але будеш, як Данко, вперед крокувати,
Освячувати дітям шляхи в майбуття.
Вручення медалей.
 
1-а ведуча. Молодий учитель… Молодий спеціаліст… Романтика… Мрії… Найгарніші задуми… Ідучи працювати в школу, молодий спеціаліст ще глибоко не осмислює ті великі й відповідальні завдання, які покладені на вчителя, усю ту складність професії педагога. Адже батьки, держава довірять йому найцінніший скарб світу — дитину, людину, свою надію, своє майбутнє. Сьогоднішній учитель-початківець навчатиме й виховуватиме кілька поколінь учнів. А це вимагатиме творчості, невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості й, найголовніше, любові до дітей.
 
3-я ведуча. Учитель — професія унікальна. Подібної у світі не існує. Усі професії починаються від учителя. Педагог своїм серцем, розумом формує завтрашній день: людину, суспільство. З приводу цього в Івана Драча є такі поетичні рядки.
 
1-а ведуча
Нема жахливішої роботи, ніж учительська,
Нема виснажливішої роботи від учительської,
Де нерви паляться, мов хмиз сухий,
Де серце рветься в клекоті і чаді.
Але нема найщасливішої долі,
Коли Людина з Твоїх рук, учителю,
Іде у світ — на краплю світ людніє.
 
4-а ведуча. То чи зможе гідно впоратися молодий педагог із великими і відповідальними завданнями, адже він ще далеко не педагог-майстер?
 
5-а ведуча. Звичайно, чимало залежить від самого молодого спеціаліста, але не все. Не лише належна професійна підготовка й особисті якості визначають результат праці.
 
4-а ведуча. Як стверджував А. С. Макаренко, «справжнім учителем-вихователем можна стати після роботи в хорошому педагогічному колективі через кілька років».
 
5-а ведуча. Таку ж думку мав і Василь Сухомлинський: «Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу й учнівського».
 
4-а ведуча. На шлях творчого вчительського злету стали сьогодні 5 молодих учителів району. Тож давайте познайомимось. 
 
Вправа «Знайомство»
 
6-а ведуча. Початок трудової діяльності — найбільш відповідальний і важливий крок у професійному становленні вчителя. Не випадково досвідчені колеги вважають перші кроки педагогічної діяльності головною школою особистого професійного виховання.
 
2-а ведуча. Тому до Вашої уваги притча про мудрого вчителя.
 
Був учитель немічний і худий. Жилисті були руки його, і сумна мережа зморшок зборознила високе чоло. Але очі вчителя, коли він говорив, блищали світло і чисто, сила випромінювалася з них. Коли говорив учитель, неначе стіна розсувалася перед людьми, і хід сонця розумів його, і спів пташок, і ярість тварин, і життя будь-якої тварини на землі. І були в нього три учні. Молоді вони були, любили життя. Усе, що знав, передавав їм учитель.
 
Коли прийшов час їм іти, він сказав: «Я навчав вас багато років. Ось шлях. Він веде до селища. Я вже старий і не піду з вами. До того ж я знаю кожний камінь цього шляху. Через три доби ви повернетесь до мене і розкажете, що саме знайшли в кінці шляху».
 
Пройшло три доби. Прийшов перший учень. «Мене ласкаво зустріли,— сказав він,— називали мене вчителем, дивувалися моїм знанням, щедро пригощали в кожній хаті». «А якого кольору очі в дітей цього селища?» — спитав учитель. «Не знаю,— відповів учень,— бо в перший день я випив стільки духмяного вина, що всі очі здавалися мені однаковими». «Повертайся в селище,— сказав старий,— ти ще зможеш оволодіти ремеслами, але вчителем ти не станеш ніколи».
 
Повернувся до вчителя другий учень. «Я був уражений красою жінок у селищі,— промовив він,— проте є там одна краща за всіх у світі, я готовий до будь-якої жертви заради неї». І сказав тоді йому вчитель: «Ти будеш люблячим чоловіком, можливо, ти станеш гідним батьком, але вчителем ти не станеш ніколи».
 
І побачивши третього учня, спокійно дивився на нього вчитель, як дивляться люди, які вже дізналися про каміння шляху великого, на тих, хто лише вступає на цю путь. «Я дізнався, що діти бувають голодні,— вимовив юнак ледве чутно.— Я дізнався, як вони плачуть і як важко розкрити їхні серця. Біль і тривога оселилися в моїй душі. Я нічого не знаю. Я знову твій учень».
 
Але, обійнявши юнака, учитель сказав: «Ти вже не учень. Ти — учитель!»
 
1-а ведуча. Учитель не робить кар’єри... Він приходить у школу вчителем і йде в тому ж званні. Він артист, але його глядачі та слухачі не аплодують йому, він лікар, але його пацієнти не завжди хочуть лікуватися. То де йому взяти сили для щоденного натхнення? Тільки в усвідомленні величі своєї справи. Адже, як писав Василь Сухомлинський, «давні філософи стверджували: «У глибині моря — сіль, але тільки течія викриває її; давні філософи писали: яйце жайворонка несе в собі ембріон співака, але пісня пролунає після впливу життя. У кожній дитині — образ Творця, але Творцю необхідний помічник, який побачить у ній цей образ. Без вихователя дитина людиною не стане, бо виховувати саму себе не зможе. Дитина і поруч дорослий — це фундаментальна основа суттєво необхідного в освіті».
 
2-а ведуча. Стати справжнім учителем — справа нелегка. Сьогодні школа відчуває брак молодих, творчих учителів, готових працювати по-новому. Допомогти становленню особистості, реалізації творчого потенціалу молодого спеціаліста — таку мету ставить перед собою районний методичний кабінет. Дозвольте представити вам, молоді, тих, хто завжди готовий простягнути вам руку допомоги — працівників комунальної установи «Нижньосірогозький районний методичний кабінет».
 
Ведуча представляє співробітників методичного кабінету. Після цього слово надає методистам (анкетування молодих учителів).
 
2-а ведуча. Шановні педагоги, пам’ятайте, що праця вчителя найважча, але водночас найблагородніша, бо він творить найбільше диво на землі — Людину!
 
3-я ведуча. Ритуал посвячення молодих учителів у дійсні члени Педагогів розпочати!
 
Ведучі (по черзі):
  • за те, щоб щоденні краплини вашої душі зволожували учнівську ниву;
  • за те, щоби ви поєднували сердечність із мудрістю;
  • за те, щоб намагалися зробити слово вчителя провідною зіркою учня;
  • вірили в те, що «щастя — це самореалізація»;
  • за те, щоб ви прагнули бути «моральним компасом» для учнів;
  • за те, щоб ви любили, творили, примножували славу району…
 
1-а ведуча. Приймаємо в дійсні члени Педагогів (вручення посвідчень).
 
2-а ведуча. Юні колеги, нехай не лякають Вас будні. Хай щоденна робота і манить, і радує, і тішить. Хай Вам друзями добрими стануть допитливі учні. Хай у майбутнє дороги Вам стеляться якнайсвітліші.
 
3-я ведуча
Так багато життя нам дає вчителів —
І терплячих, й вимогливих, й щирих,
Зачарованих словом і мудрістю книг,
Тих, хто вірить в добро і надію.
Не згасає вогонь у розумних очах
І з роками ясніш пломеніє…
Ти тримаєш дитячі серця у руках.
Ти тримаєш планети надію!
Хай для вас розквітає земля навесні,
Вашим успіхам щиро радіє,
Хай лунають для вас щонайкращі пісні
І здійсняться усі ваші мрії!
Dounload PDF

Відгуки читачів