Фізкультхвилинки для учнів 3–4-х класів

Г. І. Карабаджак, спеціаліст І категорії, учитель початкових класів, Новотроянівський НВК, Болградський р-н, Одеська обл.


Молодші школярі під час навчальної роботи швидко стомлюються. Щоб запобігти цьому, проводять фізкультхвилинки. Невеличкі гімнастичні вправи дають можливість позбавити втоми і відновити працездатність дітей. Фізкультхвилинки мають відповідати віковим особливостям дітей, бути їм відомими й задіювати великі м’язові групи. Можна змінювати комплекси вправ за два-три тижні, а можливо,— тільки окремі вправи. Усе це створює враження новизни.
 
Вправи виконують з різних вихідних положень: сидячи за столом, стоячи за столом, стоячи біля стола. Учні досить часто перебувають у зігнутому положенні, тому варто пропонувати вправи, що запобігають викривленню хребта, зокрема інтенсивне потягування, випрямляння та вигинання хребта на розправлення грудної клітки. Їх виконують водночас з рухами рук. Слід уводити також вправи для ніг. Вони стимулюють кровообіг у нижніх кінцівках та у ділянках тазу й живота дитини.
 
Особливу увагу слід приділяти диханню (дихати слід рівномірно в довільному темпі).
 
Під час проведення фізкультхвилинки потрібно стежити за тим, як діти виконують вправи і робити необхідні зауваження.
 
Під час письмових робіт доцільно проводити скорочені фізкультхвилинки.
 
Доцільно мати відзняті на відео фізкультхвилинки. Наявність такого відео полегшить процес заучування тексту і рухів фізкультхвилинки дітьми.
 
 
Українська мова
 
Українська мова ця —
Орфограми без кінця,
Префікс, суфікс і основа
Й багатозначність слова.
Раптом думки розлилися
Й на галяву понеслися.
Й летять, летять, летять
Не збереш їх, не хотять!
Думки наші посварились
Раптом учні пробудились
Сонечко нас промиває
Вітерець нас вичищає.
Пташки кажуть: «Дітвора,
Вам за парти вже пора!»
 
 
Математика
 
Ми сиділи, рахували,
Математику вивчали.
Але, раптом, ми зморились
І голівоньки схилились.
Стоп! Не можна нам так вчитись,
Ми не зможемо довчитись.
Дружно ми тепер встаємо,
Речі свої не псуємо,
У рядочки дружно встали,
Лінь зі спинок поскидали,
Один — два, один — два,
Ми — весела дітвора.
Три — чотири, три — чотири,
Як зайчатоньки присіли.
П’ять — шість, шість — п’ять,
Треба, зайчики, вставать.
Сім — вісім, сім — вісім,
Раптом сунула гроза,
Розійшлася дітвора.
От прибігли, усміхнулись
Знову встали, потягнулись.
Дев’ять — десять, нам пора,
Закінчилась наша гра.
Літературне читання
 
Ми читаєм, ми читаєм,
Іноді і забуваєм,
Що знаходимось у класі,
Нам, здається, ми у казці.
Казка, наче, нескінченна
Й наша мрія нездійсненна.
Раптом завітав гусак,
Заховайтеся ось так.
Ми до царства там зайдемо,
І травицю пощепнемо.
Там скупнемось у ріці,
Політаєм, як птахи.
Як зайчатки, пострибаєм,
Як лисички, повіляєм,
Як коза, ми забодаєм,
Після знову почитаєм.
 
 
Основи здоров’я
 
Ми — здорові діти
Нашої планети!
Хочемо рости,
Мети щоб досягти.
А мета у нас така:
Збудувати літака,
І оселю височенну,
Мрія наша повсякденна.
Потяг новий і лікарню,
Школу, дитсадок, пекарню,
Щоб там пекар молодий
Булочки для нас робив.
Щоб росли ми, не сварились
Й від омани пробудились.
І здоровими ми були
Й про зарядку не забули.
 
 
Природознавство
 
Природознавство — наука така,
Дуже цікава й навколишня.
Тут є великі, великі рослини,
Наче великі, великі перлини,
Тут є красиві, красиві птахи,
Тут є маленькі, маленькі жуки,
Тут і комахи, тут і мурахи,
Тут павучиська є усілякі.
І земноводні є, є і ссавці,
І звірі великі, і звірі малі.
Хвойні рослини і листяні,
Все це — природні, природні скарби.
Треба нам все це охороняти,
І для нащадків своїх залишати.
 
 
Образотворче мистецтво
 
Ми багато малювали,
Ледве зі стільців ми встали.
Повирівнюєм хребти,
Пострибаєм на нозі,
Потім дуже обережно
Політаєм, як птахи.
Як ведмідь ми у барлозі,
Поспімо на одному боці.
Тихо, тихо пробудимось,
Ніжно, ніжно усміхнемось.
І як малі ведмежата,
Пострибаєм ми, малята.
Але знов урок у нас,
Посідаймо тихо, клас.
 
 
Трудове навчання
 
Праця в нас тут не легка.
— Ми — майстри сьогодні?
— Так!
Ми кроїли, приміряли,
За шаблоном вирізали,
Приставляли, забирали,
Приміряли, одрізали,
І, нарешті, ми сказали:
— Праця ця дуже складна,
Відпочили, вже пора!
Ми на місце тихо сіли
І за справу ухопились.
 
 
Русский язык
 
Русский язык — богат и велик,
Нам его надо вообще изучить.
Сколько в нем много тире, двоеточий,
Сколько в нем много запятых,
многоточий,
Есть и кавычки, и скобки в нем есть
Мы все устали, нам хочется сесть.
Мы очень тихо присядем на стул,
Сразу исчезнет по классу весь гул.
Будем внимательно слушать сейчас,
Мы отдохнули, класс слушает вас!
 
 
Литературное чтение
 
Мы читали, мы читали,
Язычки наши устали.
Мы немножко помолчим,
И минуточку поспим.
А затем опять проснемся,
И друг другу улыбнемся.
Встанем мы по одному,
И не скажем никому,
Что мы дружные ребята,
И умеем мы дружить,
Снова сядем мы за парты,
И стихи будем учить.
Раз-два, раз-два,
Книжки взять уже пора!
Три-четыре, три-четыре,
Физминутку заучили.
Dounload PDF

Відгуки читачів