Поговоримо про Любов і золоте серце. Корекційне заняття у старшій групі

О. Ю. Землянуха, спеціаліст І категорії, вихователь-методист, ДНЗ № 1 «Ластівка», м. Кремінна, Луганська обл.


Мета: формувати у дітей старшого віку вміння диференціювати основні емоції; розвивати здатність виразно проявляти свої почуття; ознайомити з поняттями «любов», «золоте серце», їх величчю і значенням у житті людини; учити зв’язно, послідовно висловлювати свою думку, виявляти толерантність, емпатію, здатність співчувати і співрадіти, ініціювати допомогу та підтримання іншого; розвивати почуття ніжності й любові до навколишнього світу та людей; учити бачити красу людських відносин; виховувати почуття доброзичливості, поваги до оточуючих.
 
Матеріал: запис музики Е. Ґріґа «Вальс»; картки з казковими героями; крижане серце; золоте серце (зроблене з парчової тканини та наповнене піском або сіллю, щоб можна було його нагріти); пазл «Серце».
 
Хід заняття
 
Діти розташовуються на килимі. Звучить «Вальс» Е. Ґріґа.
 
Вихователь . Діти, сьогодні ми поговоримо про почуття, без якого неможливе наше життя. Це любов, що обіймає тепло, лагідно весь світ. У любові багато граней. Друзі, а як ви розумієте слово «любов»? (Відповіді дітей.)
 
— Любов вбирає в себе і ніжність, і радість, і співчуття, бажання допомагати, ділитися, бути доб рим. Недаремно кажуть: «Любов зігріває серця».
 
Стукіт у двері. Входить дівчинка, яка щось шукає.
 
Вихователь . Добрий день, дівчинко! Ти хто і що тут шукаєш?
 
Дівчинка . Здрастуйте! Мене звуть Оленка. Я прийшла просити у вас допомоги. У мене сталося лихо.
 
Вихователь . Розповідай!
 
Оленка. Сьогодні день розпочався погано. Я так добре спала, аж раптом промінь сонця мене розбудив. Я розсердилася, тому що не люблю, коли мене будять. Потім почали голосно співати пташки за вікном, я його зачинила, адже не люблю, коли мені заважають. Кішка Мурка залізла до мене на коліна, коли я читала, я прогнала її. Чого вона лізе? Не люблю цього. Мама попросила поприбирати в кімнаті, а я не люблю на це витрачати час. Як змовилися всі! А тут ще бабуся сказала якісь незрозумілі слова. Може, ви підкажете, що вона мала на увазі? Каже: «Оленко, ти загубила найдорожчий скарб, я сподіваюся, що ти його швидко знайдеш!». Ось я і шукаю, а що — і сама не знаю.
 
Вихователь . Так, дійсно, сумна історія. Діти, як ви гадаєте, що загубила Оленка? (Відповіді дітей.)
 
— Разом спробуймо все виправити. Приєднуйся до нас, Оленко! Діти, ви праві, без почуття любові все стає сумним, похмурим. До кого або до чого можна відчувати любов? (До мами, до рідних, до друзів, до природи, до тварин, до рідного краю тощо)
 
— Як можна виразити любов? Показати, що ви любите? (Посмішкою, поглядом, теплими словами, обіймами, гарними вчинками)
 
 
Психологічна вправа на вираження емоцій «Я люблю!»
 
— Діти, заплющіть очі та уявіть найріднішу, найулюбленішу людину на світі. Покажіть, як ви її любите. А тепер покажіть, що ви відчуваєте, коли її нема є поруч. А як радієте, коли знову зустрічаєтеся. (Діти виконують.)
 
— Молодці. Почуття любові завжди породжує тепло в серці й спонукає говорити слова ніжності, ласки, добра. Ці слова слід уміти знаходити. Не варто соромитися їх говорити. Не забувайте зайвий раз погладити долонькою травичку, квіточку, дерево, посміхнутися сонечку, тваринці — вони відчують вашу любов. Діти, саме зараз подаруймо наше тепло і любов, і ти, Оленко, також спробуй! Знайдіть у групі об’єкт, що вам подобається,— це може бути іграшка, мешканець живого куточку, рослина, а також ваш товариш. Підійдіть і тихенько з ніжністю скажіть, як ви їх любите і чому. Я почну першою.
 
  • Вправа «Спасибі, що ти є»
— Любі діти, я дуже вас люблю! Ви добрі й веселі, з вами затишно і цікаво. Спасибі, що ви у мене такі є!
 
Діти обирають об’єкт та виказують слова вдячності.
 
  • Фізкультхвилинка-психоетюд
Просимо у сонця тепла і добра.
Сонячний дощ уявіть, дітвора.
Промінчики сонця в долоньки візьміть,
В голівки, в сердечка їх поселіть.
Гаряче тепло розлилося по тілу,
Тепер нам під силу будь-яке діло.
Свій настрій і силу друзям дамо,
Щоб в нашім садочку все гарно було.
 
— Діти, що означають слова «золоте серце»?
 
Діти висловлюють свої думки.
 
— Ви, мабуть, помічали, що коли нам добре, радість відчувається в грудях у серці, коли нам зле — кажуть: «Серце болить». Коли людина добра, ніжна, про неї кажуть: «Людина із золотим серцем», від неї мене сердечне тепло, а коли людина зла, кажуть: «У неї “крижане серце”».
 
Вихователь дістає зі скриньки два сердечка: одне крижане, інше золоте.
 
— Діти, що це таке? Утворіть коло, заплющте очі й підставте свої долоньки, я дам кожному по черзі сердечка, а ви потім мені скажете, що відчули.
 
  • Кріотерапія
Вихователь по колу передає спочатку крижане серце, потім — золоте.
 
Вихователь. Розплющте очі. Що ви відчули спочатку?
 
Діти. Серце холодне, тверде, мокре, слизьке...
 
Вихователь. А що відчули потім?
 
Діти. Серце тепле, приємне, м’яке, гладеньке...
 
Вихователь . Отже, так можна сказати і про людські характери, якості: є люди приємні, теплі, а є холодні.
 
— Як ви гадаєте, чи можна розтопити крижане серце? Як? (Відповіді дітей.)
 
— Ми спробуємо своїм теплом рук, теплими словами розтопити цю крижинку.
 
Діти, торкаючись крижинки, говорять приємні, добрі слова. Крижинка тане.
 
— Зараз ми пограємо. У вас на столах є картки з казковими героями. Ми разом спробуємо відгадати, яке серце у кожного з них. Я показую серце, а ви мені — героя казки і кажете, чому ви так вирішили.
 
  • Гра «Крижане чи золоте?»
— Діти, яких героїв більше: із золотим серцем чи з крижаним? (Із золотим)
 
— Так, дуже важливо, щоб на землі добрих, гарних людей було більше, щоб добро і любов завжди перемагали. Я сподіваюся, у своєму житті ви зробите багато гарного і вас з гордістю можна буде назвати «людиною із золотим серцем».
 
Оленка . Погляньте, я щось знайшла! (Дівчинка дістає конверт із золотими шматочками.)
 
— Я, здається, зрозуміла, про що говорила бабуся, та це зовсім не схоже на золоте серце.
 
Вихователь . Не сумуй, Оленко, діти допоможуть тобі, адже щоб воно було цілим, потрібно доповнити його гарними вчинками. Якщо ти все зрозуміла, Оленко, то починай!
 
  • Гра-пазл «Збери сердечко»
Діти за допомогою вихователя збирають на килимі золоте серце, озвучуючи кожен шматочок гарним вчинком.
 
Оленка. Дякую, діти, ви допомогли мені, я дійсно знайшла неоціненний скарб. Піду додому і виправлю всі свої помилки. До побачення!
 
Вихователь. Діти, чому серце називають золотим? На що воно схоже? (На сонце)
 
  • Психоетюд «Я — сонце»
— Друзі, сьогодні ми говорили про любов, ніжність, а також дізналися, що таке «золоте серце». Мені дуже сподобалося, як ви допомогли Оленці знайти її скарб. Ви були дуже чуйними, доброзичливими та уважними. Дякую вам за це!
   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 4949
 
Догори