Орієнтовний план проведення предметного тижня художньо-естетичного циклу

Н. М. Палієнко, учитель трудового навчання, образотворчого мистецтва та художньої культури II категорії спеціалізованої школи № 194 «Перспектива» з поглибленим вивченням природничих дисциплін, Оболонський р-н, м. Київ


Одним із видів діяльності з трудового навчання є проведення в школі предметних тижнів. За традицією, тиждень трудового навчання, образотворчого мистецтва, художньої культури щорічно проводять у цікавій і доступній формі для учнів різних класів і вікових груп. Проведення такого заходу викликає в учнів велику зацікавленість, тому що детальніше знайомить їх із сучасною технікою, виробництвом і технічними досягненнями в різних галузях: сільському господарстві, промисловості, збройних силах та ін. Також це дає можливість кожному учневі випробувати себе, познайомитися більш детально зі спеціальною літературою, фото- і відеоматеріалами, представити і презентувати свої вироби на виставках тощо.
 
  • День перший — інформаційний
Девіз: «Пізнання починається зі здивування» (Арістотель).
  1. Усний журнал про значення праці в житті людини, ознайомлення з планом тижня. (Проводять члени самоврядування школи.)
  2. Бесіди по класах. (Проводять класні керівники.)
 
  • День другий — творчий
Девіз: «Землю прикрашає сонце, а людину — праця».
  1. Виставка стіннівок, присвячених праці, образотворчому мистецтву.
  2. Усний журнал на тему: «Що таке мистецтво».
  3. Виставка-фотоконкурс «Професія моїх батьків — моїми очима».
 
  • День третій — навчально-пошуковий
Девіз: «Знання складаються з дрібних крихт щоденного досвіду» (Д. Писарєв).
  1. Проведення нетрадиційних уроків.
  2. Загальношкільна операція «Пошук». (Учні школи проводять дослідження — «Квест» на тему: «У чому сенс роботи вчителя? Значення цієї професії для людства».)
 
  • День четвертий — ігровий
Девіз: «Гра — це та чарівна паличка, яка навіть нудне заняття вмить перетворює на цікаве і захопливе».
  1. Ігри. (У класах проводять класоводи та класні керівники.)
  2. Конкурси, вікторини.
 
  • День п’ятий — святковий
Девіз: «Хто перший у праці, тому слава скрізь».
  1. Свято праці і бережливості. (Конкурс команд КВК.)
  2. Підсумки тижня.
 
  • Гра «Брейн-ринг »
Вікова група: учні 10-х класів.
 
Мета:
  •  перевірити здобуті учнями знання з предметів:
    • трудове навчання;
    • образотворче мистецтво та художня культура;
    • музичне мистецтво;
  • навчити творчо вирішувати різні види завдань;
  • розвивати логічне мислення та вміння працювати в команді.
 
І тур — «Трудове навчання»
 
1. Як називають тканину, яку знято з ткацького верстата? (Сурова)
2. Як називають витрати підприємства на виробництво одиниці товару? (Собівартість)
3. Якими спицями в’яжуть шкарпетки, рукавиці, шапки без швів? (Кільцевими)
4. Під яким кутом потрібно тримати лобзик під час роботи? (90 градусів)
5. Назвіть виробничий документ, у якому вказано послідовність виробу, обладнання й інструменти. (Технологічна картка)
6. Який конструкційний матеріал виготовляють зі стружки? (ДВП)
7. Які волокна мають найбільшу теплозахисність? (З вовни)
8. Укажіть, що символізує в українській вишивці мотив «Дерево життя» (Безперервність людського роду)
9. Продовжте визначення — «Зооморфний орнамент — це… (орнамент, складений із стилізованих зображень тварин, птахів)».
10. Який вид ткацького переплетення утворює блискучу поверхню тканини (Атласне)
 
 
ІІ тур — «Образотворче мистецтво»
 
1. Назвіть види образотворчого мистецтва. (Живопис, графіка, скульптура, художня графіка)
2. Із чого починається картина? (Робота над картиною починається з вибору формату)
3. Як називають зображення художника, яке він виконав сам? (Автопортрет)
4. Що таке драпіровка? (Будь-яка вільно розташована тканина, зображена на картині)
5. Основна мова графіки? (Крапка, штрих, лінія)
6. Назвіть основний принцип розташування лінії горизонту. (Лінія горизонту завжди знаходиться на рівні очей того, хто малює (висота точки зору — горизонт))
7. Назвіть модуль, яким вимірюють зріст людини на малюнку, та скільки разів він вміщається у людину середнього зросту. (Модуль — голова;
для людини середнього зросту вміст у зріст — 7,5 рази)
8. Назвіть відомого російського художника, який зробив великий внесок у розвиток теорії формальної композиції. (Кандинський В. В.)
9. Назвіть найвідомішу роботу Леонардо да Вінчі, яку він створив із використанням пропорцій «золотого перетину». («Вітруанська людина»)
10. Що таке проспект? (Яскраво оформлена друкована реклама, що інформує споживачів про основні якості товару й покликана зацікавити і привабити потенційних покупців)
 
 
ІІІ тур — «Художня культура»
 
1. Що таке оперета? (Музично-сценічна вистави, переважно розважального змісту, з вокальними і танцювальними сценами в супроводі оркестру та чергуванням розмовних епізодів)
2. Назвіть види театрального мистецтва. (Драматичний театр, музичний театр, пантоміма, театр ляльок)
3. Назвіть види хореографічного мистецтва. (Побутовий танець, сценічний танець)
4. Які види екранного мистецтва ви знаєте? (Кіно, телебачення, відео)
5. Назвіть видатного коміка французького кінематографу. (Люї де Фінес)
6. Назвіть найвідоміші осередки українського кінематографу. (Київська кіностудія ім. О. Довженка, Одеська кіностудія)
7. Назвіть великі європейські стилі в культурі людства. (Античність, романський, готика, ренесанс)
8. Назвіть основні відмінності між стилями Ренесанс та Відродження. (Відмінностей немає, це одна й та сама епоха)
9. Що таке дизайн? (Творча діяльність з формування предметного середовища)
10. Що є основою українського народного костюма? (Вишиванка)
 
Відповіді на питання оцінюють в один бал. Перемагає команда, яка отримала найбільше балів.
Dounload PDF

Відгуки читачів