БІБЛІОПОДОРОЖ (для учнів 1–2-х класів)

 

А. М. Близнюк, завідувачка бібліотеки ліцею № 4, м. Лозова, Харківська обл.


Цілі: сформувати в учнів-ліцеїстів загальне уявлення про бібліотеку, багатство та різноманітність її книжкового світу; ознайомити з основними правилами користування бібліотекою та книгою, порядком розташування книг (на прикладі відкритого доступу), книжковими виставками; зацікавити ліцеїстів читанням як захоплюючим процесом поповнення знань. 
 
Обладнання: стенди в бібліотеці, книжкові виставки, поробки дітей, відгуки про книги, малюнки читачів до прочитаних книжок, магнітофон.
 
ХІД УРОКУ
 
Бібліотекар. Доброго дня, наші любі хлопчики й дівчатка. Ми раді привітати вас у нашій шкільній бібліотеці. Сьогодні ми пропонуємо здійснити невелику бібліоподорож.
 
Мабуть, ви дуже любите казки. Чи не так? У такому разі нескладно уявити, що столики, за якими ви сидите, — це вагончики, які всі разом перетворяться на поїзд. Чи готові ви до подорожі? Тоді вирушаймо в дорогу!
 
Але постривайте! А квитки на проїзд у вас є?
 
Діти. Немає!
 
Бібліотекар. Тоді я загадаю вам три загадки. Якщо відгадаєте їх, буде вам зелене світло.
 
ЗАГАДКИ
1. Хто мовчки вчить? (Книга)
2. Не кущ, а з листочка, не сорочка, а зшита, не людина, а навчає. (Книга)
3. Країна, в якій живуть книги. (Бібліотека)
 
Бібліотекар. Добре, ви заслуговуєте на право побувати в країні за назвою Бібліотека.
 
Поїзд «тихою ходою» (у бібліотеці не можна шуміти) рушає в подорож. За «вікнами» минають стелажі, каталожна шафа, читальна зала. І ось ми на першій зупинці. До кого ж ми прибули?
 
Діти. До Міккі-Мауса, лікаря Айболитя.
 
Бібліотекар. Так. Тільки наш Міккі-Маус відрізняється від того, який у мультфільмі. Чим саме?
 
Діти. У бібліотечного Міккі-Мауса в руках книжка!
 
Бібліотекар. А що ж це за книга?
 
Діти. Казки.
 
Бібліотекар. А у вас, діти, є улюблені казки?
 
Діти називають їх; згадуємо, чи є у казок автор.
 
Бібліотекар. Ми продовжуємо нашу подорож. А що це тут нас зустрічає: така добра цікава, чиста?
 
Діти. Книга!
 
Бібліотекар. Послухайте, діти, як вона до вас звертається.
 
Старшокласниця виконує роль Книги.
 
Книга. Любий друже, я впевнена, що ви станете моїми друзями! Я — Книга... Збирачка й берегиня мудрості, добрий порадник і надійний помічник протягом багатьох століть. Віднині я буду поряд із тобою, Читачу! А щоб я слугувала якомога довше, прошу тебе ставитися до мне бережно (правила збереження книг). Бо якщо я стану зручною, потріпаною, мені соромно буде перейти до рук читачів! Допоможіть мені залишатися чистою, охайною, красивою, а я допоможу тобі дізнатися багато нового й цікавого!
 
Бібліотекар. Дякую, Книго! А нам треба поспішати. Бо на нас дуже чекає — не дочекається... Хто, діти?
 
Діти. Лікар Айболить.
 
Зупинка біля вітража із зображенням лікаря Айболитя.
 
Бібліотекар. Ой, лікар Айболить якийсь незвичайний. Ви тільки подивіться на нього: замість шприцу та ліків узяв до рук клей і пензлик, а в загрубу кишеню поклав ножиці! Що це з ним?
 
Діти. Це книжковий «лікар».
 
Діти пояснюють, що лікар «лікує» книги.
 
Лікар. Скажу вам, діти, що Айболить хоче, щоб у кожнім класі відкрили відділення швидкої допомоги книгам. Ви згодні? Тоді кожен із вас буде відповідати за своє «книжкове відділення» в портфелі й на книжковій полиці, у класі й удома. А головним лікарем ми призначимо вашу вчительку Любов Олександрівну. Згодні? Я впевнений, що у бібліотечного лікаря Айболитя (цебто в мене) будуть надійні помічники.
 
Бібліотекар. Ми ненадовго розстанемося з чудовим лікарем і вирушимо до нашої кінцевої зупинки — п’ятиповерхових будиночків, у яких живуть наші друзі-книги. А поки ми їдемо в нашому поїзді, помилуємося чудовими квітами бібліотеки, яких тут багато завдяки Королеві Флори — Поліні Федорівні Алімовій і дітям-активістам бібліотеки, які разом зі мною дбають про них. Ми вже біля стелажа з книгами, які ви, діточки, можете брати та читати. Як бачите, тут на кожному поверсі живуть книги. Верхні «поверхи» займають доробки дітей, нижні — різні за змістом книги. Поверхом нижче (діти читають) — роздільник «Улюблені вірші», далі «Рідна природа», а на найнижчій полиці (діти читають) — «Чарівний світ казок». Але що це ми чуємо, діти? Хтось співає…
(Лунає пісня про книгу.)
 
Літературні герої чекають на вас, любі діти (старшокласники в костюмах літературних героїв).
 
Попелюшка (з мікрофоном (метод «Інтерв›ю»)). Чи не підкажете мені, з якої я казки?
 
Хто автор? Як мене звати? А чому я завітала до бібліотеки? А що в мене в пакеті? (Книги) Так, бо люблю читати книжки.
Ой! А це хто?
 
Гаррі Поттер. А мене ви, звичайно, ще не знаєте, але незабаром підростете, навчитеся добре читати, прочитаєте багато книжок, зокрема й про мої пригоди. Я — Гаррі Потер, улюблений герой сучасних дітей.
 
Грайтеся, дітки, забавляйтеся та книжки читайте. Бо здавна люди кажуть: хто книжки не читає, того щастя обминає. А читання книжки — це великий труд, який необхідний кожній людині, бо з неї можна дізнатися про все, здобути нову інформацію.
 
Книжка розвиває твоє мислення.
 
Бібліотекар. Ми дуже раді, що такі веселі та розумні друзі будуть у книги. Ласкаво просимо до вашого «Книжкового будинку» — бібліотеки Лозівського ліцею № 4.
 
До зустрічі! Чекаємо завжди.
Dounload PDF

Відгуки читачів