Я скоро стану п’ятикласником. Заняття-гра

Т. С. Голосова, ЗШ № 18, м. Стаханов, Луганська обл.


Заняття розраховано на учнів 4-х класів, проводять його у кінці навчального року з метою надання психолого-педагогічної підтримки учням під час переходу до 5 класу.
 
Завдання:
  • сприяння зниженню тривожності;
  • виділення якостей учнів, необхідних учням середньої ланки школи;
  • стимулювання фантазії, уяви учнів;
  • сприяння об’єднанню класу, поваги одне до одного і взаєморозуміння;
  • формування навичок взаємодії з іншими людьми.
 
Матеріал: малюнок потяга, вагончики з написом кожної станції (кмітливість, дружба, допитливість, взаєморозуміння, згуртованість, подяка), газети, склеєні скотчем, папір А4 на кожного учасника, різнокольорові олівці, ватман.
 
ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ-ГРИ
 
Ведучий. Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до 5 класу. Подорож у нас чарівна і транспорт теж. Ми поїдемо потягом, але дорогою до нас будуть приєднуватися нові вагони. Вагони не прості, а наповнені вашими кращими якостями, тими, які вам знадобляться у 5 класі. І щоб приєднати новий вагончик, потрібно буде виконати завдання, які будуть запропоновані на кожній станції.
 
Готові? Тоді вперед.
 
  • Перша станція «Акварельна»
Ведучий. Поміркуйте, який вигляд повинен мати п’ятикласник.
 
Намалюйте портрет, підписуючи якості, які йому притаманні. Дівчатка малюють п’ятикласницю, а хлопчики малюють п’ятикласника.
 
Тепер обміняйтеся малюнками і допишіть ті якості, яких, на вашу думку не вистачає.
 
Ви молодці, а яка якість допомогла вам впоратися із завданням? Так, кмітливість.
 
До нашого поїзду приєднався перший вагончик — «Кмітливість».
 
  • Друга станція « Переправа»
Ведучий. На наступній станції вам потрібно переправитися по одному з однієї половини класу до іншої. І кожен з вас має придумати свій спосіб переправи. Вам дають 2 хвилини на обговорення можливих варіантів переправи. Пам’ятайте, що у всіх вони мають бути різними.
 
Діти обговорюють способи переправи, за командою ведучого гра починається.
 
— Що на вашу думку, допомогло вам впоратися із завданням? Так, дружба. До нашого поїзда приєднується ще один вагончик — «Дружба».
 
Наступна зупинка допоможе нам дізнатися, наскільки ви розумні.
 
  • Третя станція «Ерудит»
Ведучий. На станції «Ерудит» вам будуть поставлені запитання з різних навчальних предметів. Якщо ви відповісте правильно, приєднається новий вагончик. Слухайте уважно, відповідайте правильно.
 
Російська мова
  • Скільки голосних звуків є в російській мові? (6)
  • Змінна частина слова. (Закінчення)
  • Іменник, прикметник, дієслово — це... (частини мови).
  • Частина мови, що позначає дію предмета. (Дієслово)
 
Українська мова
  • Які частини має слово? (Закінчення, основа, корінь, суфікс, префікс)
  • Слова, близькі за значенням. (Синоніми)
  • Слова протилежного значення. (Антоніми)
  • Назвіть головні члени речення. (Підмет і присудок)
 
Я і Україна
  • Найменша пташка. (Колібрі)
  • Найвища гора України? (Говерла 2016 м)
  • Якою буває природа. (Живою, неживою)
  • Буває русак, буває біляк. Хто це? (Заєць)
 
Математика
  • Як називаються компоненти під час додавання? (Доданки)
  • Буває таблиця додавання, а ще … (таблиця віднімання, таблиця множення та ділення).
  • На що ділити не можна? (На 0)
  • Як називається число, утворене з двох цифр? (Двозначне число)
 
Ведучий. Ви молодці. А яка якість допомогла вам впоратися із завданням? Так, допитливість. Отже, ви впоралися із завданням, і до нашого поїзду приєднався ще вагончик «Допитливість». Рухаємося далі.
 
  • Четверта станція «Згуртованість»
Ведучий. На станції «Згуртованість» ваше завдання — розміститися на пероні всім класом. Поступово перон буде зменшуватися. Головне, щоб ніхто з ваших друзів не випав.
 
За перон правлять склеєні скотчем газети, які ведучий поступово складає, зменшуючи в такий спосіб перон.
 
Ведучий. Ви молодці. А яка якість допомогла вам впоратися із завданням? Так, згуртованість.
 
До нашого поїзда приєднався вагон «Згуртованість».
 
  • П’ята станція «Зрозумій мене»
Ведучий. Щоб приєднати до нашого потяга ще один вагончик, вам потрібно об’єднатися в четвірки. Візьміть вказівними пальчиками разом із сусідами по парті по ручці. Тримати потрібно так, щоб жодна ручка не впала. Потім за командою ведучого ви будете піднімати руки вгору й опускати вниз. Всі дії потрібно виконувати мовчки, домовлятися можна тільки поглядами. Готові? Вперед.
 
— Яка ж якість допомогла вам впоратися із завданням? Так, взаєморозуміння.
 
До нашого потяга приєднався ще один вагон — «Взаєморозуміння».
 
Рухаємось далі. Нарешті ми доїхали до нашої останньої станції.
 
  • Шоста станція «Подяка»
Ведучий. Впродовж чотирьох років ви були як одна родина і була у вас ваша класна мама, ваша перша вчителька. На знак подяки своєму першому вчителеві я пропоную вам зробити плакат-побажання.
 
На цьому плакаті ви можете написати слова подяки, любові, побажання на майбутнє своїй вчительці.
 
І до нашого потяга приєднався осатанній вагончик — «Подяка».
 
Під час гри ви зуміли до нашого потяга приєднати вагончики «Кмітливість», «Дружба», «Допитливість», «Взаєморозуміння», «Згуртованість», «Подяка». Всі ці якості знадобляться вам і надалі. Попереду у вас середня і старша школа, і ви поступово будете приєднувати нові вагончики з важливими якостями, які будете в собі розвивати.
 
  • Рефлексія
Ведучий. Поділіться враженнями, що вам запам’яталось у нашій грі. Діти діляться враженнями.
 
ЛІТЕРАТУРА
Практикум по психологическим играм с детьми и подростками / Т. В. Азарова, О. И. Барчук, М. Р. Битянова, Е. Г. Королева, О. М. Пяткова; под общ. ред. М. Р. Битяновой.— СПб: Питер, 2005.
Dounload PDF

Відгуки читачів