Фізичні тіла й фізичні явища. 7 клас

Н. І. Крутова, завідувач кабінету інформаційних освітніх технологій;Б. В. Свінтозельський, учитель фізики та інформатики Клеванської ЗОШ № 2, Рівненський р-н, Рівненська обл.


Цілі уроку: сформувати основні поняття фізичних явищ; ознайомити учнів із фізикою як одним із предметів, що вивчає явища й закони природи; формувати допитливість та інтерес до предмета, ознайомити з основними поняттями та явищами, що відбуваються в природі.
 
Обладнання: комп’ютер, підключений до  Інтернету, проектор, екран, звукова система.
 
Тип уроку: формування нових знань, умінь і навичок.
 
Хід уроку
 
І. Організаціійний момент
Ознайомлення учнів з обладнанням уроку. Організація класу для співпраці.
 
ІІ. Актуалізація опорних знань
 
ІІІ. Вивчвчення нового матеріалу
Учитель. Природа — це весь матеріальний світ. Як результат вивчення природи людиною виникла наука, що об’єднала всі наявні на той час знання. Цю науку називали по-різному, зокрема натурфілософією. Згодом унаслідок розширення та поглиблення наукових знань виділилися окремі науки, що вивчають певні групи явищ.
 
Фізика вивчає загальні закономірності явищ природи, властивості та будову матерії, закони її руху.
 
У перекладі з грецької слово «фізика» означає «природа». Цю назву використовував ще Аристотель у IV ст. до н. е.
 
Учням пропонують переглянути перший фрагмент уроку (режим доступу: http://video.i.ua/user/924530/22178/105781/).
 
Робота з підручником
Прочитати визначення фізичних явищ.
 
Явищами природи називають усе, що закономірно відбувається в природі.
 
Пояснити явище — значить вказати на його причини; наприклад, зміна дня та ночі пояснюється обертанням Землі навколо своєї осі; зміна пір року — рухом Землі по орбіті навколо Сонця; виникнення вітру пов’язане з різним нагріванням повітря в шарах атмосфери в різних місцях планети.
 
Явища природи, вивченням яких займається фізика, називаються фізичними. Усі явища можна умовно поділити на такі групи:
1) механічні (падіння каменя, кочення кульки, рух Землі навколо Сонця);
2) теплові (кипіння води, танення льоду, утворення хмар);
3) електричні (блискавка, нагрівання провідника струмом);
4) магнітні (притягання залізних предметів до магніту, взаємодія магнітів);
5) світлові (світіння лампи або полум’я, отримання зображень за допомогою лінзи або дзеркала).
 
Фізичні явища: механічні, теплові, електричні, магнітні, світлові. 
 
Перегляд другого відеофрагмента.
 
Вивчення електричних і магнітних явищ дало можливість широко впровадити електричну енергію в побут, використовувати її на заводах і фабриках.
 
ІV. Закріплення вивчвченого матеріалу
Закріплення вивченого матеріалу відбувається шляхом перегляду третьої частини відеофрагмента, під час якого учні закріплюють основні поняття, з якими ознайомилися на уроці.
 
Бесіда за запитаннями
1. Що таке природа?
2. Що називають явищами природи? Які явища природи вивчає фізика? Наведіть приклади.
3. Що таке фізика?
4. Що називають фізичним тілом, речовиною? Наведіть приклади.
5. Що нам відомо про матерію?
6. Які звичні для нас сьогодні в побуті прилади з’явилися протягом останніх десятиріч завдяки досягненням фізики?
7. Які досконалі сучасні прилади фізики використовують сьогодні у своїх дослідженнях?
8. Яких ще видатних українських фізиків ви можете назвати?
 
V. Підбиття підсумків уроку
Учитель аналізує роботу учнів, сприйняття ними навчального матеріалу, виставляє оцінки.
 
VІ. Домашнє завдання
Виписати в зошит основні поняття. Відповідати на запитання. Прочитати § 1, 2 (Божинова Ф. Я. Фізика. 7 клас: Підручник / Ф. Я. Божинова, М. М. Кірюхін, О. О. Кірюхіна. — Х.: Ранок, 2007).
   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 1621
 
Догори