Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Вправи на розвиток емпатії

Укладач Л. В. Туріщева, канд. психол. наук, ХНПУ ім. Г. Сковороди


Вправа "Рожеві окуляри"

Мета: розвиток приємних відчуттів, створення позитивних емоцій, розвиток умінь знаходити позитивні враження в повсякденній взаємодії.
 
Вік учасників: з 12 років.
 
Форма гри: індивідуальна.
 
Обладнання: окуляри з рожевими скельцями (або в рожевій оправі).
 
Психолог пропонує учням по черзі надягати рожеві окуляри, які пропускають тільки позитивні враження, і розповісти про...
  • розмову із другом (подругою);
  • відвідуванні кінотеатру (театру);
  • заняття спортом;
  • свою кімнату;
  • себе самого (саму).
 
Рекомендації. Психолог повинен суворо стежити за тим, щоб розповідь була тільки позитивною за характером. Заохочується гумор.
 
 
Вправа "Три бажання"
 
Мета: розвиток оптимістичного світосприймання, підвищення емоційного тонусу.
 
Вік: з 10 років.
 
Форма гри: індивідуальна.
 
Кожний учень перед групою робить коротке повідомлення за темою: «Якби в мене була в руках золота рибка, які бажання я б попросив її виконати?»
 
Рекомендації. Психолог може за необхідності (залежно від поставлених завдань) ставити запитання:
  • Чи може ваші бажання виконати хтось інший чи це нездійсненна мрія?
  • Чи залежить від вас виконання бажання?
  • Чи важко було вибрати бажання? (У вас їх більше або менше?)
 
Вправа "Кольоровий настрій"
 
Мета: розвиток приємних відчуттів, оптимістичних емоцій.
 
Вік: з 8 років.
 
Форма гри: індивідуальна.
 
Обладнання: кольорові олівці або кольорові предмети (наприклад, жовтогарячий апельсин, жовтий нарцис, зелена ялинка й т. ін.)
 
Дітям пропонують подивитися на різні предмети (можна одночасно використати й різнобарвні олівці і яскраві предмети) і вибрати кольори, що їм подобаються в цей момент.
 
Під час бесіди психолог ставить запитання:
  • З якими образами у вас було пов’язане сприйняття цих кольорів?
  • Як би ви назвали кольори обраного вами предмета?
  • Чи можна сказати, що ваш настрій зараз відповідає цим кольорам?
  • У яких випадках у вас буває настрій цих кольорів? і т. ін.
 
Рекомендації. Оскільки кольори яскраві (не рекомендовано використовувати предмети темних тонів), то важливо, щоб учасники концентрувалися на приємних емоціях і відчуттях.
Dounload PDF

Відгуки читачів