Ти — пішохід. Тренінг

Н. Г. Малета, учитель початкових класів, спеціаліст І категорії, старший учитель, Кіровська ЗОШ І–ІІ ст., Білозерський р-н, Херсонська обл.


Мета: нагадати учням правила безпечного переходу дороги; відпрацьовувати життєві навички аналізу дорожньої ситуації; розвивати вміння ухвалювати відповідальне рішення про перехід дороги, упевнену поведінку та навички відмови від небезпечних пропозицій.
 
Обладнання і матеріали: мультфільм «Пішохідний перехід»; плакат «Дорожнє перехрестя».
 
Хід заходу
 
I. Організаційний момент
 
Аутотренінг
Щоб заняття розпочати,
Треба вголос проказати:
«Я уважний, я серйозний,
Хоч іще малого зросту.
Впевнений, кмітливий я,
Прагну здобувати знання».
 
II. Вступна частина
 
1. Знайомство
— Ми сьогодні прийшли на заняття. Хто дістався пішки? Коли ви йшли по тротуару, як називалися? (Відповіді учнів.)
 
— А кого сьогодні тато чи мама привезли на машині? Як називати тата чи маму, які їхали у машині за кермом? (Відповіді учнів.)
 
— Отже, всі ми — і пішоходи, і пасажири, і водії — є учасниками дорожньо-транспортного руху.
 
Тому повинні знати правила дорожнього руху.
 
2. Повідомлення теми і мети заняття
 
3. Вправа «Мозковий штурм»
Усі мають пам’ятати,
Що на дорозі не слід жартувати.
 
Тренер пропонує кожному назвати своє ім’я і продовжити фразу «Я вважаю, що дорога — це...»
 
Тренер записує на дошці асоціації, наприклад: швидкість, обгін, рух, транспортний засіб, гальмівний шлях, пішохід, ДТП, пішохідний перехід тощо.
 
Підвести до висновку: «Дорога вимагає особливої уваги і визначених знань!»
На дорозі небезпечно,
Тож обачним бути доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди —
Скрізь тоді порядок буде!
 
4. Вправа «Очікування»
На плакаті перехрестя позначено пішохідні переходи. Кожний з учасників тренінгу отримує зображення чоловічка і висловлює свої очікування. Фігурки розташовують на пішохідних переходах. Тренер звертає увагу дітей на те, що пішохідні переходи — найбезпечніші місця для пішоходів під час переходу проїжджої частини.
 
5. Нагадування правил спілкування
— Для того щоб наше спілкування було результативним, нам необхідно дотримувати визначених правил. Нагадайте їх.
 
1. Бути тут і зараз.
2. Бути позитивним.
3. Говорити по черзі.
4. Бути доброзичливим.
5. С лухати та говорити.
6. Бути активним.
7. Говорити по одному.
 
ІІ . Основна частина
 
1. Інформаційний блок
У дороги зліва й справа
Є асфальтова оправа.
Тут не їздять, тільки ходять,
Пішоходи верховодять.
Леся Вознюк
 
— Хто є учасником дорожнього руху? (Відповіді учнів.)
 
— Сьогодні ми розглянемо все, що стосується пішохода.
 
Пішохід — особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу.
 
— Як ви вважаєте, чи мають пішоходи свої права та обов’язки? (Відповіді учнів.)
 
2. Розминка
Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують —
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки — ... (пішоходи).
 
3. Перегляд мультфільму «Пішохідний перехід»
 
Інтернет-ресурс: 
www/youtube/com/watch?v=asPBSsCdBIA.
 
4. Вправа «Пішоходи та водії»
Учасники об’єднуються у дві групи: «пішоходи» та «водії». Практично відтворюють правила переходу дороги по «зебрі».
 
5. Робота за малюнком «Пішохідний перехід»
 
1) Слово тренера.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
 
2) В иконання завдань.
  • ??Розглянути на малюнку складові дороги.
  • ??Визначити тротуар, проїжджу частину, пішохідний перехід.
  • ??Ознайомитися зі знаком «Пішохідний перехід».
 
6. Гра «Не плутай сторони!»
— Діти, ви, мабуть, стомилися. Трішечки пограймо у гру «Не плутай сторони».
 
Усі учасники тренінгу стоять. Тренер подає команди: «Підняти ліву (праву) руку!», «Поглянути праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, сідає на місце. Перемагає той, хто не припустився помилок.
 
7. Вправа «Ухвали рішення»
На дошці чи на макеті перехрестя зображено певну дорожню ситуацію за участю пішохода. Дітям необхідно ухвалити рішення, як діяти в подібній ситуації.
 
8. Вправа «Провокація»
Діти об’єднуються у дві команди і по черзі провокують одне одного на порушення правила поводження на дорозі.
 
9. Зворотний зв’язок
Вправа «Мікрофон»
Діти одне за одним говорять: «Дорога — мій кращий друг, тому що я знаю, що...» (називають те правило, що стосується пішохода).
 
IV. Прощання
Учасники тренінгу по черзі беруть сусіда за руку і продовжують фразу: «Бажаю, щоб у своєму житті ти не потрапляв у дорожньо-транспортні пригоди, тому що...».
 
Діти беруться за руки і хором одне одному бажають щасливої дороги.
Dounload PDF

Відгуки читачів