Сценарій конкурсу молодих учителів «Надія школи – 2013»

І. К. Ліпунова, заступник директора з навчально-виховної роботи Каховської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 3, Херсонська обл.


Ведучий. Добрий день, шановні колегі та гості. Цього року наша рідна школа святкує свій черговий ювілей — 35 років. Чимало подій відбулося за ці часи, змінювалося життя, разом із ним змінювалась і школа, але всі покоління педагогів, які працювали та працюють, завжди прагнули розвивати наші найкращі традиції. Можно сказати: «Від традиційної школи до школи з традиціями» (презентація фоторяду з історії школи).

 

Необхідною умовою розвитку школи є наступність поколінь педагогів. Так склалося, що декілька років до нас не приходили молоді вчителі. А ось за останні 2 роки ми прийняли на роботу одразу декілька педагогів-початківців. Усі вони наполегливо працювали в клубі «Пошук» разом зі своїми наставниками, брали активну участь у методичній роботі протягом року. А підсумком цієї роботи став тиждень молодого вчителя, у рамках якого були проведені відкриті уроки та сьогоднішній конкурс молодих учителів «Надія школи – 2013».

 

Метою й завданнями нашого конкурсу є:

  • виявлення та підтримка талановитих педагогів;
  • ознайомлення членів колективу з роботою молодих учителів;
  • стимулювання педагогічної творчості;
  • поширення інновацій;
  • формування педагогічного мислення.

 

Конкурсна програма складається з таких конкурсів:

  • презентація системи роботи;
  • конкурс ораторського мистецтва «Учителю, ти — Цицерон»;
  • розв’язування педагогічних ситуацій «Зігзаги педагогічного спілкування;
  • групове завдання «Командний ігрок»;
  • домашнє завдання.

 

Отже, зустрічаємо наших молодих, талановитих, творчихконкурсантів.

 

Представлення конкурсантів. Бліц-інтерв’ю.

 

Питання для бліц-інтерв’ю

  1. Як ви сприйняли пропозицію взяти участь у конкурсі?
  2. Що хвилювало вас більше за все?
  3. Як сприйняли новину про участь у конкурсі ваші близькі?
  4. Чи відчуваєте ви підтримку колег?
  5. Ваші сподівання від конкурсу?

 

Представлення журі (до журі запрошують ветеранів педагогічної праці).

 

Ведучий. Переходимо до конкурсної програми. У першому конкурсі вчителям було запропоновано представити систему своєї роботи з теми самоосвіти. Практичним психологом школи було проведено діагностику кожного конкурсанта.

 

Психолог коротко знайомить присутніх із результатами під час представлення конкурсантів.

 

Ведучий. Із часів Давньої Греції всім відома сила ораторського мистецтва. Давні філософи могли вести за собою людей тільки силою слова, а публічний виступ вважали дуже почесним. «Погано розмовляти так само непристойно, як не вміти читати», — вважав Цицерон. Сьогодні майстерністю красномовства можуть похвалитися лише небагато людей, більшість із яких скоріше побоюються, аніж бажають виступати перед публікою. При цьому всі ясно розуміють, що така навчика визначає успіх людини в будь-якій діяльності, а в професії вчителя ця навичка є просто необхідною. Тому за принципом Дейла Карнегі, який сказав: «Якщо вас лякають публічні виступи, то намагайтеся якнайбільше виступати», — ми пропонуємо нашим конкурсантам взяти участь у конкурсі ораторського мистецтва «Учителю, ти — Цицерон!». Зараз ви отримаєте завдання, а через 2 хвилини ви маєте виступити із промовою на педагогічну тему. Тривалість виступу — 1 хвилина. Темами для промов будуть відомі вислови, пов’язані з педагогікою.

 

Ведучий представляє теми промов.

 

Теми промов

  • «Даруй себе дітям!» (Ш. Амонашвілі);
  • «Знання — діти здивування й цікавості» (Л. де Бройль);
  • «Хто не знає, до якої гавані він пливе, для того не існує попутного вітру» (Сенека);
  • «Поганий учитель підносить істину, хороший — вчить її знаходити» (А. Дістервег);
  • «Дитина — невизнаний геній серед буденно сірих людей» (М. Волошин).

 

Під час оцінювання конкурсу враховують розкриття змісту теми, логічність виступу, оригінальність, техніку й образність мовлення.

 

Ведучий.Професія вчителя дійсно багатогранна: він і дидактик, і оратор, і психолог. Щодня внас виникають різноманітні ситуації, які потребують негайного розв’язання. У наступному конкурсі ми побачимо, як молоді вчителі на практиці вміють застосувати теоретичні знання з психології та педагогіки.Тож починаємо конкурс «Зигзаги педагогічного спілкування».

 

Педагогічні ситуації

 

Ситуація № 1. «Згадав!»

Скінчилися уроки, учні розбігаються по домівках. Раптом учитель згадує, що ще три дні тому директор переконливо просив забезпечити явку двох учнів на конференцію наукового товариства. У дверях випадково затрималися останні два учня. Учителю необхідно переконати учнів бути представниками школи на конференції.

 

Ситуація № 2. «Після уроків»

Під час занять зазвичай дисциплінована учениця відмовилася виконувати завдання біля дошки. У відповідь на наполегливу вимогу вчителя вона розлютилася, розплакалась і вибігла із класу. Учитель зустрічається з нею після уроків, для того щоб провести розмову.

 

Ситуація № 3. «Адміністративна контрольна робота»

У класі має бути проведена адміністративна контрольна робота. Учитель попередив учнів, щоб ті підготувалися як слід. Школярі налякані. Найслабші вчителі просять дати їм готові завдання. Їхні аргументи: без підказки вони нічого не зроблять і тільки підведуть свого педагога. Що робити?

 

Ситуація № 4. «Новий учень»

У класі новий учень, який до цього навчався в ліцеї. У хлопчика різко завищена самооцінка, він агресивний, істеричний, ображає однокласників, грубий з учителями. Діти новачка не приймають, він же рветься в лідери. У класі плутанина. Що робити?

 

Ситуація № 5. «Репетитор»

У вашому класі є учень, який додатково бере уроки в репетитора з вашого предмету. Він не дуже уважний на уроках, але приходить з ідеальним домашнім завданням. Постійно демонструє, що кваліфікація його репетитора вище за вашу, і репетитор, нібито, пояснює доступніше та зрозуміліше. Ваші дії?

 

Після проведення конкурсу психолог коментує кожну ситуацію та запропонований вихід із неї.

 

Ведучий. Учителі й учні сучасної школи — це єдина велика команда, яка вирішує спільні завдання. Уміння збирати команду та працювати в ній є дуже важливими для підвищення ефективності роботи кожного вчителя. Наступний конкурс дасть змогу перевірити, як ви можете працювати групою. Його назва — «Командний ігрок».

 

Молодим учителям пропонують об’єднатись у команди й виконати запропоноване завдання: скласти «Шкільну абетку» на кожну букву алфавіту. На підготовку відводять 5 хвилин. Після цього група має представити абетку на розсуд журі.

 

Ведучий. Останній конкурс — «Домашнє завдання». Учителям було запропоновано в довільній формі представити свої роздуми про професію вчителя, своє покликання — есе, твір, реклама тощо.

 

Учасники конкурсу представляють свої домашні завдання. Після цього журі підводить підсумки й нагороджує переможців.

 

Додаток

Поради молодому вчителеві

  • Не забувайте: у педагогіці вирішальне значення має пер­ший момент входу в клас, перші уроки, перше знайомство із учнями — усе перше.
  • Застосовуйте правило контрастів: якщо ви спочатку дасте учням волю, а потім пригорнете, вони вас не любитимуть; якщо навпаки спочатку пригорнете, а потім відпустите — вони вам будуть вдячні.
  • Пам’ятайте: ваша головна справа — це спілкування із учня­ми. Умійте відчувати радість від зустрічі з ними. Сумовитих діти тихо ненавидять.
  • Не стовбичте на очах у дітей без справи.
  • Давайте своє тепло, доброзичливість не тим, хто на них на­прошується або хто вам подобається, а тим, кому це особливо необхідно.
  • Якщо ви сумніваєтеся, як вчинити, краще не кваптеся: «сум­ніваєшся — утримайся».
  • З перших днів виховуйте себе. Учитель повинен бути завжди у формі, завжди підтягнутим, завжди у гарному настрої. Користуйтеся правилом Карнегі: «Якщо хочеш бути щасли­вим — будь ним!».
  • Навчіться вітатися із дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите просто «доброго дня», теж можна виховувати.
  • Постарайтеся усіма можливими засобами довідатися про ва­ших учнів усі таємниці: як вони навчалися, як жили, якими були раніше буквально із пелюшок. Це потім обов’язково допоможе вам робити педагогічний аналіз.
  • Не бентежтеся своїм помилкам. Учні, на відміну від дорос­лих, завжди вибачають нам наші помилки. Діти дуже по­блажливі до дорослого. А, крім того, якщо вам не вдалося виховати ваших учнів, отже, їм вдалося виховати вас.
Dounload PDF

Відгуки читачів