Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Здоров’язберігальне середовище школи

О. П. Спашиба, директор ЗОШ І–ІІІ ст. № 10, м. Світловодськ, Кіровоградська обл.

Колектив школи не один рік працює над проблемою «Формування здорової особистості учня та підготовка його до життя за сучасних умов».


Школа — життєвий простір дитини, в якому вона перебуває близько 70 % свого часу. Та безпосередньо зі школою пов’язано низку проблем, від яких залежить здоров’я учнів: проблема гіподинамії, причиною якої є те, що шкільний режим суттєво обмежує природну рухливість дітей; проблема нервових порушень, спровокованих авторитарним стилем педагогічного управління та стресами, які переживають діти у зв’язку з оцінюванням їхніх знань; проблема респіраторних та інфекційних хвороб, зумовлена неможливістю повноцінно забезпечити їх якісну профілактику.
 
Саме тому в загальноосвітній школі І–ІІІ ступенів № 10 м. Світловодська вчителі прагнуть створити здоров’язберігальне середовище. Метою школи є цілісний розвиток особистості учнів, досягнення ними високого рівня освіченості та культури щодо збереження та зміцнення здоров’я; виховання їх у дусі відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточення як найвищої індивідуальної та суспільної цінності.
 
Проблемою здоров’я і формуванням здоров’язберігальних компетентностей охоплено всі структурні підрозділи школи.
 
У школі створено координаційну раду «Школи здоров’я», збагачені новими функціями психологічну та медичну служби школи, сформовано творчі групи класних керівників і вчителів-предметників, активізовано діяльність комісії «Здоров’я» шкільної мерії як форма учнівського самоврядування. Ми запровадили паспорт здоров’я кожного класу, який змальовує цілісну картину стану здоров’я учнів і профілактичної роботи з ними.
 
У закладі реалізуємо розроблений заступником директора з виховної роботи Т. М. Вінніковою загальношкільний проект «Школа здоров’я», який має такі розділи:
І розділ — «Вчимося бути здоровим»;
ІІ розділ — «Моніторинг здоров’я»;
ІІІ розділ — «Здоровий спосіб життя»;
ІV розділ — «Попередження нещасних випадків і травматизму»;
V розділ — «Масові заходи»;
VІ розділ — «Від здорового вчителя до здорової дитини»;
VІІ розділ — «Наочна агітація. Періодичні видання. Реклама»;
VІІІ розділ — «Створення матеріальної бази школи».
 
До здоров’язберігальної діяльності активно залучено вчителів, учнів і батьків. У школі розроблено проект «Ці загадкові «Е»-добавки», збірник дидактичних матеріалів оздоровчого спрямування, комплекси фізкультхвилинок для кожного уроку. Вчителі школи перебувають у постійному пошуку нових ефективних форм роботи. Товариство «Дивосвіт», курс превентивного виховання «ХОУП», гуртки, проекти, факультативи, що формують здоров’язберігальні компетентності, входять до творчого об’єднання «Гармонія». Метою цього об’єднання є комплексний підхід до формування всіх складових здоров’я: психічного, фізичного, духовного та соціального.
 
Творчий доробок вчителів школи відзначено на обласному ярмарку педагогічних ідей «Освітянські обрії Кіровоградщини — 2013». На Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров’я» у номінації «Літературно-музично-спортивна міні-композиція» в обласному турі наша школа посіла перше місце.
Dounload PDF

Відгуки читачів