Здоров’язберігальне середовище школи

О. П. Спашиба, директор ЗОШ І–ІІІ ст. № 10, м. Світловодськ, Кіровоградська обл.

Колектив школи не один рік працює над проблемою «Формування здорової особистості учня та підготовка його до життя за сучасних умов».


Школа — життєвий простір дитини, в якому вона перебуває близько 70 % свого часу. Та безпосередньо зі школою пов’язано низку проблем, від яких залежить здоров’я учнів: проблема гіподинамії, причиною якої є те, що шкільний режим суттєво обмежує природну рухливість дітей; проблема нервових порушень, спровокованих авторитарним стилем педагогічного управління та стресами, які переживають діти у зв’язку з оцінюванням їхніх знань; проблема респіраторних та інфекційних хвороб, зумовлена неможливістю повноцінно забезпечити їх якісну профілактику.
 
Саме тому в загальноосвітній школі І–ІІІ ступенів № 10 м. Світловодська вчителі прагнуть створити здоров’язберігальне середовище. Метою школи є цілісний розвиток особистості учнів, досягнення ними високого рівня освіченості та культури щодо збереження та зміцнення здоров’я; виховання їх у дусі відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточення як найвищої індивідуальної та суспільної цінності.
 
Проблемою здоров’я і формуванням здоров’язберігальних компетентностей охоплено всі структурні підрозділи школи.
 
У школі створено координаційну раду «Школи здоров’я», збагачені новими функціями психологічну та медичну служби школи, сформовано творчі групи класних керівників і вчителів-предметників, активізовано діяльність комісії «Здоров’я» шкільної мерії як форма учнівського самоврядування. Ми запровадили паспорт здоров’я кожного класу, який змальовує цілісну картину стану здоров’я учнів і профілактичної роботи з ними.
 
У закладі реалізуємо розроблений заступником директора з виховної роботи Т. М. Вінніковою загальношкільний проект «Школа здоров’я», який має такі розділи:
І розділ — «Вчимося бути здоровим»;
ІІ розділ — «Моніторинг здоров’я»;
ІІІ розділ — «Здоровий спосіб життя»;
ІV розділ — «Попередження нещасних випадків і травматизму»;
V розділ — «Масові заходи»;
VІ розділ — «Від здорового вчителя до здорової дитини»;
VІІ розділ — «Наочна агітація. Періодичні видання. Реклама»;
VІІІ розділ — «Створення матеріальної бази школи».
 
До здоров’язберігальної діяльності активно залучено вчителів, учнів і батьків. У школі розроблено проект «Ці загадкові «Е»-добавки», збірник дидактичних матеріалів оздоровчого спрямування, комплекси фізкультхвилинок для кожного уроку. Вчителі школи перебувають у постійному пошуку нових ефективних форм роботи. Товариство «Дивосвіт», курс превентивного виховання «ХОУП», гуртки, проекти, факультативи, що формують здоров’язберігальні компетентності, входять до творчого об’єднання «Гармонія». Метою цього об’єднання є комплексний підхід до формування всіх складових здоров’я: психічного, фізичного, духовного та соціального.
 
Творчий доробок вчителів школи відзначено на обласному ярмарку педагогічних ідей «Освітянські обрії Кіровоградщини — 2013». На Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров’я» у номінації «Літературно-музично-спортивна міні-композиція» в обласному турі наша школа посіла перше місце.
Dounload PDF

Відгуки читачів