Пригоди козенят. Інтегроване заняття для дітей II молодшої групи

Т. І. Гончарук, спеціаліст вищої категорії, Брацлавський ДНЗ «Ромашка», Немирівський р-н, Вінницька обл.


Мета: викликати у дітей емоційний настрій від прослуховування знайомої казки; продовжувати практично ознайомлювати зі способом моделювання за кольором та величиною; закріплювати поняття «менший», «більший», «найбільший», «багато», «один»; ознайомити з властивостями вогню; повторити правила поведінки з вогнем та незнайомцями; закріплювати вміння визначати безпечне та небезпечне в навколишньому середовищі; розвивати вміння орієнтуватися у показниках здорового способу життя та факторах, що загрожують життю та здоров’ю людини; виховувати в дітей потребу в турботі про свою безпеку та самостійність.

 

Обладнання: площинні зображення героїв казки «Вовк та козенята»; фланелеграф; геометричні фігури — замінники; наголівнички для дітей (ролі кози і козенят); сюжетні картинки з безпеки життєдіяльності дітей; кружечки червоного і зеленого кольорів (за кількіс тю дітей); свічка; папір та сірники для досліду.
 
Хід заняття
 
Вихователь
По дорозі бігла мишка
І несла в торбинці книжку,
А в торбинці — казочки,
Ті, що люблять малюки.
Одна казка загубилась,
До садочка прикотилась,
Вранці я її знайшла,
Вам, малята, принесла.
 
— В цій казочці — про вовка і козенят. Ви пам’ятаєте цю казку? (Відповіді дітей.)
 
— Допоможете мені її розповісти? Жила собі коза...
 
— Побудувала вона в лісі... (хатинку). (Розповідь казки супроводжується показом площинних зображень головних героїв, яких послідовно викладають на фланелеграфі.)
 
— Повернулася коза... (додому) і похвалила діток за те, що вовку двері... (не відчинили).
 
— Сподобалася вам казка? Як вона називається? (Відповіді дітей.)
 
— А у моїй торбинці крім казочки ще щось є. Це якісь фігури. Погляньте на них! Як називаються ці фігурки? (Трикутники) Ви здогадалися, що це за трикутники? Кого вони можуть зображати? (Героїв казки) Яка фігура найбільше підходить для козенят? (Маленькі сірі трикутники) Чому? (Козенята сіренькі й маленькі.) (Вихователь виставляє фігури на набірному полотні.) Яку візьмемо фігуру, щоб зобразити мамукозу? (Великий сірий трикутник) Чому? (Коза більша за козенят) Кого буде зображувати найбільший трикутник? (Вовка) Ще раз назвемо наші трикутнички. (Менший, більший, найбільший) Скільки у нас вовків? (Один) А козенят? (Багато)
 
— А чи хочете ви побувати в ролі героїв казки? (Так)
 
— Хто мешкав у лісовій хатинці? (Коза з козенятами.)
(Вихователь надягає дітям наголівнички.)
 
— Що казала мамакоза своїм діткам, коли йшла пастися? (Відповіді дітей.)
 
— Залишилися козенятка самі у хатинці. Спочатку погралися.
 
  • Фізкультхвилинка
Забавлялись козенята,
(Підводяться, руки піднімають вгору.)
Виглядали з лісу маму.
(Руки на поясі,
повертаються праворуч-ліворуч.)
Ось так поплескали.
(Плескають у долоні.)
Ось так пострибали.
Стриб-стриб-стриб!
(Стрибають на місці.)
 
— І раптом вони побачили сірники. А гратися із сірниками можна? (Відповіді дітей.)
 
— Сірниками не можна гратися ніколи, тому що вогнем можна обпектися, може трапитися пожежа. Погляньте, як може загорітися папір навіть тоді, коли я буду тримати його на відстані від вогню. Дослід: невидиме полум’я також небезпечне. Піднести папір до полум’я свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись самого його самого. За кілька секунд аркуш загориться. 
 
— Де найчастіше ми можемо побачити вогонь? (На газовій плиті, в грубці)
 
— Чи можна наближатися до вогню? крутити газові крани? вмикати електроприлади без дорослих? (Підвести дітей до висновку про те, що не можна наближатися до вогню, можна обпектися. Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і завдати шкоди людині, спричинити пожежу і т. ін.)
 
— У які ігри гралися козенятка, коли залишалися в хатинці самі? (Відповіді дітей.)
 
— Я пропоную вам гру «Добре — погано». Кожен візьміть собі картинку (картинки — на столику, перевернуті малюнком донизу) та уважно її розгляньте. Якщо там зображено дії, що можна робити, ставте знак — зелений кружечок, а якщо дія заборонена — червоний. (Діти виконують завдання.)
 
— А тим часом наша мама-коза повернулася і похвалила своїх діток за те, що були слухняними.
 
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 4242
 
Догори