Трудимось — навчаючись, повторюємо — граючись

Н. О. Лукьянчук, Олеська ЗОШ, Любомльський р-н, Волинська обл.


Закінчується навчальний рік, діти відчувають втому, і тому уроки повторення повинні бути нестандартними, із використанням здоров’язбережувальних технологій.

 

З досвіду своєї роботи пропоную вправи на повторення в 6 класі. Це може бути передостанній чи останній урок у навчальному році.

 

Урок проводиться на свіжому повітрі.

1. Усі учні вишикувались в одну шеренгу. Порахувались.

 

Запитання

1) Яку множину чисел ми утворили?

2) Чи є найменше натуральне число?

3) Чи є найбільше натуральне число?

4) Чи належить до цієї множини число 0?

5) Які числа діляться на 2?

6) Які числа діляться на 5?

7) Які числа діляться на 3?

8) Які числа діляться на 9?

9) Які числа діляться на 10?

 

2. «Парні числа», крок вперед.

Запитання

1) Які числа називають парними?

2) Назвіть найменше парне число.

3) Назвіть найбільше парне число.

4) Як ще називають парні числа?

5) Які числа називають складеними?

6) Які числа називають простими?

7) Чи є серед парних чисел прості?

8) Яке це число?

9) Назвіть усі прості числа до 20.

 

3. Ряд «парних чисел» повернувся до ряду «непарних чисел».

Запитання

1) Які дві прямі утворились?

2) Які прямі називають паралельними?

3) Що ви знаєте про пряму?

4) Як позначають пряму?

 

4. Утворіть дві перпендикулярні прямі.

Запитання

1) Які дві прямі називають перпендикулярними?

2) Який кут утворюють перпендикулярні прямі?

3) Який кут називають прямим?

4) Як позначають кут?

5) Як читають позначення кута?

 

5. Утворіть будь-який гострий кут.

Запитання

1) Який кут називають гострим?

2) Кут 95° — це гострий кут?

3) Кут 5° — це гострий кут?

6. Утворіть тупий кут.

 

6. Утворіть тупий кут.

Запитання

1) Який кут називають тупим?

2) Кут 89° — це тупий кут?

3) Кут 179° — це тупий кут?

4) Як називають кут 180°?

 

7. Утворіть прямокутник.

Запитання

1) Яку фігуру називають прямокутником?

2) Знайдіть периметр утвореного прямокутника.

3) Якою буквою позначають периметр?

4) Якою буквою позначають площу?

5) Знайдіть площу утвореного прямокутника.

 

8. Утворіть трикутник.

Запитання

1) Який трикутник ви утворили?

2) Який трикутник називають тупокутним?

3) Який трикутник називають гострокутним?

4) Який трикутник називають прямокутним?

5) Знайдіть периметр утвореного трикутника.

 

9. Утворіть коло.

Запитання

1) Яку фігуру називають колом?

2) Що таке центр кола?

3) Який відрізок називають радіусом кола? Утворіть радіус.

4) Який відрізок називають хордою кола? Утворіть хорду.

5) Який відрізок називають діаметром кола? Утворіть діаметр.

6) Чому дорівнює діаметр?

 

10. Посередині кола лежить мішок з написом «Раціональні числа».

Кожен учень дістає з мішка модель певного раціонального числа.

Запитання

1) Множина раціональних чисел — це…

2) Множину раціональних чисел позначають буквою…

3) Множина натуральних чисел — це…

4) Множину натуральних чисел позначають буквою…

5) Множина цілих чисел — це…

6) Множину цілих чисел позначають буквою…

 

11. Двоє учнів з моделями раціональних чисел, які вони витягли з мішка, стають у центр кола.

Запитання

1) Знайдіть суму цих чисел.

2) Як додати два числа з різними (однаковими) знаками?

3) Знайдіть різницю цих чисел.

4) Як знайти різницю двох чисел з різними (однаковими) знаками?

5) Знайдіть добуток цих чисел.

6) Як знайти добуток двох чисел з різними (однаковими) знаками?

7) Знайдіть модуль кожного з цих чисел.

8) Порівняйте ці числа.

9) Яке з двох раціональних чисел більше?

 

Цю вправу можна повторювати з рештою учнів. 

Dounload PDF

Відгуки читачів

  • Людмила Кузьмініч

    28 серпня 2014

    Дуже цікавий матеріал.Дякую