Бережіть первоцвіти! (для учнів 1–4-х класів)

О. Д. Плутахіна


Завдання: 1) пропагувати систематичні заняття фізичними вправами та спортом; 2) закріпити рухові навички бігу, стрибків, метання, лазіння; 3) закріпити знання про первоцвіти; 4) формувати відповідальне ставлення до природи; 5) розвивати силу, спритність, швидкість; 6) виховувати культуру спілкування, уважність, дисциплінованість, почуття колективізму, толерантність.

 

Інвентар: комп’ютер із проектором і екраном; аудіозаписи із засобами їх відтворення; картки з літерами (п, е, р, в, о, ц, в, і, т, и); гімнастичні обручі, палиці та лави; столи; стійки; відра; «сміття».

 

Хід заходу

 

Зала прикрашена повітряними кульками, малюнками дітей із зображенням первоцвітів, плакатами «Бережіть первоцвіти!», «Природу слід зберігати не лише тому, що вона кращий захист для людини, але й тому, що вона прекрасна» (Жан Дорст).

 

Ведучий. Здрастуйте, дорогі учасники та глядачі! Сьогодні ви братимете участь у різних естафетах, конкурсах і продемонструвати не лише силу, швидкість, спритність і кмітливість, але й міцну дружбу, взаєморозуміння та взаємовиручку. Стежити за ходом змагань буде журі (ведучий представляє членів журі).

 

  • 1-й конкурс «Представлення команд»

Команди представляють свої емблеми, назви та девізи.

Команда «Кульбаба». Девіз: «Триматися разом, щоб не здуло».

Команда «Бджола». Девіз: «Хоч бджола невелика, але великі її справи».

Ведучий. Щоб визначити тему змагань, вам слід правильно скласти слово та прочитати його.

 

  • 2-й конкурс «Склади слово»

Команди шикуються в колону по одному. Попереду кожної команди на відстані 7–9 м — стіл із переверненими картками. За сигналом учасники по черзі, добігаючи до столу, розставляють картки з літерами так, щоб утворилося слово. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

 

Ведучий. Прочитайте слово та назвіть тему наших сьогоднішніх змагань. На уроках навколишнього світу ми говорили про первоцвіти, на уроках образотворчого мистецтва малювали перші квіти, на уроках читання читали та розповідали про них. Що головне ви дізналися про первоцвіти?

 

Діти відповідають, що первоцвіти — це перші весняні квіти, що зацвітають практично одразу після сходження снігу. Багато їх видів стали рідкими та їх слід берегти.

 

Ведучий. Ми вирушаємо в ліс, щоб помилуватися першими квітами. Щоб там нам було світло й тепло, ми «намалюємо» сонечко.

 

  • 3-й конкурс «Намалюй сонечко»

У кожного гравця команди — гімнастична палиця, попереду кожної команди на відстані 7–9 м — обруч. За сигналом учасники мають розкласти палиці променями навколо свого обруча («намалювати сонечко»). Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

 

Ведучий. По дорозі в ліс нам зустрівся місток, що слід подолати.

 

  • 4-й конкурс «Переправа по мосту»

Попереду кожної команди на відстані 2–3 м — лава. За сигналом учасники мають пробігти (або проповзти) по лаві-«мосту» (або під нею). Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

 

Ведучий. У лісі багато дерев, чагарників і квітів. Ми прогуляємося, не зачіпаючи та не ламаючи їх.

 

  • 5-й конкурс «Прогулянка лісом»

Учасники кожної команди шикуються в колону по двоє. Попереду команди на відстані 2–3 м одне від одного — «дерева» (стійки). За сигналом пари учасників мають оббігти «дерева», не розчепивши рук. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

 

Ведучий. Ми в лісі серед прекрасних перших квітів. Посидимо, помилуємося на них.

 

Музична пауза. Дівчинки виконують «Танець квітів».

 

Ведучий. Щоб не пом’яти первоцвіти, ми перейдемо проталинами, де квіти відсутні.

 

  • 6-й конкурс «Стрибки по проталинам»

Учасники команд шикуються в колону по одному. Попереду команди на однаковій відстані одне від одного — «проталини» (обручі). За сигналом учасник має пробігти, перестрибуючи з «проталини» в «проталину», не наступаючи на «первоцвіти». Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

 

Ведучий. Настав час повертатися. Ідучи, ми маємо забрати за собою все сміття.

 

  • 7-й конкурс «Збирання сміття»

Попереду команди на відстані 8–9 м — порожнє відро, на ділянці перед ним на різній відстані прикріплені до підлоги невеликі клаптики паперу («сміття»). За сигналом учасники мають зібрати все «сміття» у відро. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

 

Ведучий. Відгадайте загадки про первоцвіти.

 

Що за чудо-квітка —

Ніжно-біла пелюстка.

З вітерцем вона грає,

Діброву прикрашає. (Вітрогонка дібровна)

 

Ой, квіточка золота,

Чиста та блискуча.

Умивається росою

І водичкою дощовою. (Чистяк весняний)

 

Він посмішкою ніжною

Опромінив цілий світ.

Всім навколо шле привіт

Золотистий… (первоцвіт).

 

Ведучий. Діти! Вам сподобалися змагання? Про що ми маємо пам’ятати, спілкуючись із природою? (Про дбайливе ставлення до природи)

 

Змагалися ви на славу.

Переможці всі по праву

Похвал гідні й нагороди.

І ми призи вручити вам раді!

 

Журі підбиває підсумки, нагороджує команди грамотами та призами.

Dounload PDF

Відгуки читачів