Подорож з Колобком. Заняття у середній групі

Л. Я. Лугова, вихователь-методист, Краснопавлівський НВК, Лозівський р-н, Харківська обл.


Програмовий зміст:учити дітей застосовувати набуті знання в умовах предметно-практичної, ігрової діяльності; емоційно реагувати на зустріч з казковими героями; закріпити вміння лічити до п’яти, порівнювати предмети, що різняться заввишки, закріплювати знання про геометричні фігури, частини доби; розвивати вміння узгоджувати числівники з іменниками; прагнути до чіткого математичного мовлення; підтримувати прагнення поводитися гідно та коректно; допомагати тим, хто цього потребує; залучати дітей до виконання ігрових рухових вправ, удосконалювати координацію та цілеспрямованість імітаційних рухів; виховувати сприйнятливість до добрих учинків.

 

Попередня робота:читання казки «Колосок»; перегляд настільного театру казки «Ріпка»; спостереження в природі за пшеничними колосками.

 

Хід заняття

 

Вихователь з дітьми заходять до групи і вітаються з гостями.

 

  • Пальчикова гра

Ми вітаємо новий день,

Хай щасливим буде.

Ми вітаємо гостей,

«Добрий день вам, люди!»

Одне одного вітаємо,

І здоров’я всім бажаємо!

 

Під час промовляння вірша діти тримають прямі пальці, долоньки докупи. Однойменні пальці торкаються один одного.

 

Вихователь. Діти, до нас поспішає ще один гість. Хто це?

 

Через поле, через ліс

Хтось співаючи котивсь,

Перед вовком не дрімав,

Від ведмедя утікав,

Потрапив лисичці на зубок.

Хто це діти... (Колобок).

 

 

Стукіт у вікно. Діти бачать на підвіконні Колобка. Вихователь дістає його крізь вікно. Колобок вітається.

 

Колобок

Я — веселий колобок

Докотився в дитсадок.

Добрий день, малята! А чи не хочете зі мною подорожувати?

 

Діти погоджуються. Вихователь попереджує, що в дорозі можуть траплятися труднощі.

 

— Чи не боїтеся ви труднощів?

 

— Ми вирушаємо у подорож. На шляху — у нас перепона.

 

— Це річка, а через річку є два містки. Один широкий, а другий вузенький. Яким місточком буде зручніше перейти річку?

 

Діти обирають широкий. Хлопчики допомагають дівчаткам «перейти річку».

 

Колобок запрошує дітей завітати до будиночка, але, щоб дізнатися, хто там мешкає, потрібно відгадати загадку.

 

Прокидаюсь я раненько

Та співаю голосненько,

Зранку двір позамітаю,

Пиріжків на випікаю,

Друзі в мене є сіренькі,

Обоє дуже веселенькі.

Люблять бігати, стрибати

Аби тільки не допомагати. (Півник та мишенята — герої казки «Колосок».)

 

 

Вихователь.Діти, біля будиночка ростуть колоски. Порівняймо заввишки. Діти порівнюють. Мишки показують дітям зерна пшениці, що дав їм півник, і просять допомоги у дітей.

 

  • Дидактична гра «Що з чого?»

Пшениця — паросток, стебло, колосок, зерно пшениці, борошно, хліб, печиво.

 

Вихователь.Ви гарно допомогли мишенятам, подорожуймо далі. Колобок привів нас до іншої казки. Яка це казочка? («Ріпка»)

 

— Порахуймо героїв казки по порядку.

 

 

— Вирушаймо далі! Колобок покотився, доженемо його. Колобок докотився до ялинки. Яка гарна ялинка! На ній висять шишки. Колобок просить, щоб ми допомогли йому їх порахувати. (П’ять) На цю ялинку вітерець заніс листочки. Скільки їх? (Чотири) Діти, а чого більше — шишок чи листочків? На скільки більше? Що потрібно зробити, щоб листочків було порівну?

 

Колобок. Діти, я запрошую вас до своїх друзів у Лісову Школу.

 

Діти розвішують яблука на яблуні з відповідними цифрами.

 

  • Фізкультхвилинка «Доба»

Діти вчать ведмедика, що заснув на уроці, частин доби.

Ранок — умиваються.

День — стрибають.

Вечір — чистять зубки.

Ніч — сплять.

 

 

  • Дидактична гра «Рамки і втулки» (методика Монтесорі)

Діти допомагають зайчикові закріпити віконця, щоб він зміг заховатися від лисички.

 

 

Вихователь.Діти, ми допомогли звірятам, а тепер нам час повертатися до дитячого садка. Це хто? (На дереві сидить Каркуша.)

 

 

Каркуша. Я не випущу вас з лісу, якщо ви не виконаєте моє завдання.

 

Вихователь.Діти, виконаємо завдання Каркуші?

 

Логічні запитання

1) У зайця хвіст довгий?

2) Лід гарячий?

3) Молоко рідке?

4) Після осені настане літо?

5) Ви розумні діти?

 

Каркуша дякує дітям і прощається з ними. Діти повертаються до групи.

 

Колобок. Діти, мені час повертатися. Я хочу подарувати вам Плескачика.

Колобок прощається і котиться з групи.

Діти розглядають Плескачика.

Вихователь пригощає дітей солодощами.

Dounload PDF

Відгуки читачів