Кабінет — надійний помічник учителя

Л. І. Марющенко, учитель основ здоров’я II категорії Валківського ліцею імені Олександра Масельського, Харківська обл.


Предмет «Основи здоров’я» формує в дітей знання та вміння, які допомагають зберігати здоров’я, гармонійно розвиватися й у майбутньому стати успішними людьми. Нові організаційні форми навчання, а саме здоров’язберігаючі технології, головний принцип яких — «Даючи знання, не забирай здоров’я!», підвищують ефективність навчально-пізнавальної діяльності учнів, сприяють отриманню знань без шкоди для здоров’я, виховують культуру дітей.

 

Цього можна досягти завдяки створенню сучасного кабінету. У нашому ліцеї він спеціально обладнаний для інтерактивної роботи на уроці, учні можуть легко пересуватися під час роботи в малих групах, виконувати оздоровчі вправи, брати участь у рольових іграх, тренінгах, дебатах, дискусіях тощо.

 

Комп’ютер і телевізор є засобами інтерактивного навчання, за допомогою яких учні активізують пізнавальну діяльність, збільшують обсяг індивідуальної, групової, самостійної роботи. Завдяки цьому ми економимо час на уроці. Для досягнення максимального ефекту учні отримують завдання заздалегідь найти інформацію до уроку. Презентації на уроках учні проводять самостійно. За допомогою програвача діти мають змогу виконувати оздоровчі вправи під музику. Крім цього, у кабінеті створена картотека для швидкого пошуку матеріалу з додаткових джерел.

 

Усі учні, прийшовши на урок, одержують бейджики (окремо — для кожного класу). Це значно полегшує спілкування вчителя з учнями на уроці. А)

 

Починаючи з п’ятого класу учні ведуть папку під назвою «Учимося вести здоровий спосіб життя, яка містить усі проекти, матеріали та малюнки, виконані класом за весь період навчання.

 

Ми вже зібрали чимало дисків із записами фільмів, презентацій, мультфільмів з теми збереження та зміцнення здоров’я, що були самостійно підготовлені учнями. На стенді «Учимося жити в безпеці» розміщені фотографії учнів, які моделюють певні життєві ситуації та вихід із них (допомога утопаючому, людині, яку вразило електричним струмом, тощо).

 

Створено папки «Дорожній рух», «Пожежна безпека», «Шкідливі звички», «Надзвичайні ситуації та захист населення від НС», у яких зібрано додатковий матеріал до уроків. Існує окрема папка «На допомогу вчителю основ здоров’я», яка містить рекомендації щодо проведення сучасних уроків, досвід педагогів-новаторів, джерела науково-методичної інформації тощо. Є окремі для кожного класу папки «Додатковий матеріал для учнів 5 (6, 7, 8, 9) класу», де зібрано цікаві розробки уроків.

 

Дуже допомагають у роботі матеріали з папок «Правила безпеки життєдіяльності», «Виховні заходи, конкурси, вікторини, проекти, предметні тижні з безпеки життєдіяльності», «Їжа — джерело енергії й тепла», «Малюнки учнів», «Матеріали для оцінювання досягнень учнів на уроках з основ здоров’я», «Чорнобильська трагедія» та ін.

 

Для уроків-тренінгів, інтерактивного навчання в кабінеті зібрана велика кількість роздавального матеріалу.

 

Куточок «Проблема ВІЛ/СНІДу стосується кожного» допомагає учням дізнатися більше про цю глобальну проблему людства.

 

Як свідчить мій власний досвід, інформативне, сучасне методичне наповнення кабінету є запорукою ефективної роботи вчителя та учнів на уроці.

Dounload PDF

Відгуки читачів