Створення та опрацювання текстових об’єктів. Урок з інформатики в 5 класі (за новою програмою)

В. О. Щербак, с. Велика Рублівка, Котелевський р-н, Полтавська обл.


Цілі:

  • навчальна:ознайомити учнів з редактором презентацій та основами роботи з ним; сформувати вміння додавати текст до презентації, редагувати його та форматувати;
  • розвивальна:розвивати пізнавальний інтерес, навички роботи з мишею і клавіатурою, самоконтроль, уміння конспектувати; розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;
  • виховна:виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, посидючість; виховувати в учнів активність, повагу до однокласників.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Обладнання:комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація до уроку.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний етап

Привітання (слайд 1)

 

Всі за парти ми сідаєм,

До роботи приступаєм.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати!

Чуєш дзвоник голосистий?

Ллється голос його чистий.

Всіх скликає на урок

Цей чудовий наш дзвінок.

Ви спокійно всі сідайте,

Працювати починайте.

Щоб урок нам розпочати,

Треба всім нам повторяти:

«Я уважний і серйозний,

Впевнений, кмітливий я,

Здобувати хочу я знання».

 

Оголошення теми «Створення та опрацювання текстових об’єктів» (слайд 2).

Девіз (слайд 3)

 

Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно і швидко.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Опитування учнів по запитаннях параграфа підручника (слайд 4)

 

Фронтальне опитування

  1. Як відредагувати текст у текстовому написі в середовищі графічного редактора?
  2. Як перемістити графічний об’єкт на слайді презентації? Як змінити розміри об’єкта?
  3. Які властивості мають символи текстових написів у графічному редакторі?

 

IІІ. Актуалізація опорних знань

 

Завдання — перевірити правильність тверджень(слайд 5)

  • Створити презентацію можна тільки за допомогою програми PowerPoint.
  • На кожному слайді можна розмістити тільки графічну інформацію.
  • Створену презентацію можна зберегти тільки у форматі .pptx.
  • Презентацію можна застосовувати тільки у школі.
  • Зображення можна вставити в слайд лише один раз.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з використанням мультимедійного проектора

Інструменти для створення текстових об’єктів (слайд 6)

 

Форматування тексту

Учитель пояснює кожен пункт роботи в програмі PowerPoint, демонструючи всі дії на екрані через мультимедійний проектор.

 

Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження (слайд 7)

Хто там, хто вже так стомився

І на парту нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Раз —піднятись, потягнутись,

Два —нагнутись, розігнутись,

Три —в долоні три хлопки,

Головою три кивки.

На чотири —руки ширше,

П’ять —руками помахати,

Шість —на місце дружно будемо сідати,

До навчання вже ставати.

 

V.Удосконалення набутих знань

 

Дайте відповіді на запитання в підручнику.

  1. Текстові об’єкти яких типів можуть міститися на слайдахпрезентації? У чому полягають їхні особливості?
  2. Як вставити текстовий об’єкт на слайд презентації?
  3. Як змінити положення текстового об’єкта на слайді? Якзмінити його розміри?
  4. Як видалити текстовий об’єкт?
  5. Як створити новий абзац у тексті?
  6. Значення яких властивостей символів можна змінити під часформатування текстових об’єктів? Які інструменти дляцього використовують?
  7. Як змінити формат символів одного слова в текстовомуоб’єкті? Як виконати форматування всього тексту в текстовому об’єкті?
  8. Значення яких властивостей абзаців можна змінити під часформатування текстових об’єктів? Які інструменти дляцього використовують?

 

Інструктаж з техніки безпеки (слайд 8)

 

Виконання комплексу вправ длязняття зорової втоми (слайд 9)

 

Практичне завдання (слайд 10)

Завдання за підручником: завдання 1–4 п. 4.4 (с.163–164).

 

1. СТВОРЕННЯ, ПЕРЕМІЩЕННЯ ТА ВИДАЛЕННЯ ТЕКСТОВИХ ОБ’ЄКТІВ

 

1. Відкрийте презентацію, що зберігається у файлі вправа 4.4.1.pptxу папці Розділ 4\Пункт 4.4.

2. Створіть на другому слайді об’єкт WordArtз текстом Синоніми, розмістіть його як заголовок слайда.

 

Для цього:

  1. Зробіть поточним другий слайд.
  2. Виконайте Вставлення → Текст →WordArt.
  3. Виберіть формат символів на ваш смак.
  4. Уведіть текст Синоніми.
  5. Виберіть точку на межі та перетягніть об’єкт у верхню частину слайда.
  6. Виберіть точку поза об’єктом.

 

3. Вставте на другому слайді об’єкт Напис, у якому введіть слово Хуртовина, розмістіть його під рисунком.

Для цього:

  1. Викопайте Вставлення →Текст →Напис.
  2. Виділіть область для розміщення об’єкта на слайді.
  3. Введіть текст Хуртовина.
  4. Виберіть точку поза об’єктом.
  5. Видаліть на третьому слайді написи з тими словами, для яких немає антонімів в інших написах. Для цього визначте напис, який потрібно видалити, виберіть точку на його межі, натисніть клавішу Delete.
  6. Перемістіть написи, що залишилися, так, щоб вони були розміщені поруч із відповідними зображеннями.

 

2. РЕДАГУВАННЯ ТА ФОРМАТУВАННЯ ТЕКСТУ

  1. У тексті вірша на другому слайді розмістіть кожне речення в новому абзаці. Для цього встановіть курсор перед першою літерою першого слова в реченні та натисніть клавішу Enter.
  2. Виправте помилки у словах, виділених червоним кольором. Для видалення символів використовуйте клавіші Backspaceабо Delete. Щоб вставити потрібні символи, встановіть курсор на місце вставляння та введіть їх.
  3. Змініть колір слів, що виділені червоним, на синій.

 

Для змінення кольору:

  1. Установіть курсор всередині слова.
  2. Виконайте Основне → Шрифт.
  3. Відкрийте список кнопки Колір шрифту та виберіть потрібний колір у списку.
  4. На третьому слайді встановіть розмір шрифту 54 для об’єкта WordArt, що є заголовком слайда.

 

3. ФОРМАТУВАННЯ ТЕКСТОВИХ ОБ’ЄКТІВ

  1. На третьому слайді змініть розміри напису з означенням поняття Антоніми так, щоб текст розміщувався у два рядки. Для цього виберіть довільну точку в напису та перетягніть маркери змінення розмірів.

 

4. ФОРМАТУВАННЯ АБЗАЦІВ

  1. На другому слайді в напису з віршем зробіть відступ абзацу з прізвищем автора на 2 см від лівої межі. Для цього встановіть курсор у будь-якому місці рядка та перетягніть на лінійці вправо на 2 см маркер відступу першого рядка.
  2. На третьому слайді вирівняйте текст у напису з означенням поняття Антоніми по центру. Для цього виберіть довільну точку напису та виконайте Основне → Абзац → По центру.
  3. Збережіть презентацію у своїй папці у файлі з іменем вправа 4.4.4.

 

VI. Підсумки уроку

Дайте відповіді на запитання

  • Що сьогодні дізналися нового?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

 

VII. Домашнє завдання

1. Завдання за підручником: проаналізувати п. 4.4 (с. 155–163).

2. Додаткове завдання: підготувати набір фотографій (цифрових) для створення фотоальбому.

 

Література

1. Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В. ІНФОРМАТИКАпідручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. — К. : ???

2. Картинки з мережі інтернет (для вільного використання) pfirst.pp.ua.

Dounload PDF

Відгуки читачів

  • Наталья

    24 квітня 2014

    Мені сподобалося. Як для вчителя то інформація дуже корисна. Дякую.