Без сім’ї немає щастя на землі. Батьківські посиденьки

Л. О. Теплова, учитель-дефектолог; Н. П. Лапщук, учитель-дефектолог; Ю. Л. Василенко, практичний психолог, ДНЗ № 23 компенсуючого типу (спеціальний), м. Прилуки, Чернігівська обл.


Мета: урізноманітнювати форми роботи з батьками; залучати батьків до співпраці з колективом дошкільного закладу; підвищувати увагу до потреб своєї дитини; формувати педагогічну свідомість батьків; дати батькам можливість поділитися досвідом сімейного виховання і проаналізувати особистий педагогічний досвід.

 

Обладнання: великий аркуш паперу зі схематично означеною «землею»; фломастери; ручки; пости, вирізані у формі «зернятка»; «дерево змін»; паперове листя жовтого та зеленого кольору.

 

Хід заходу

 

Ведуча. Сім’я — своєрідний центр формування особистості, виховання її характеру, волі, громадської свідомості. Вона є джерелом моральної та духовної підтримки, потрібної для розвитку її членів, засобом збереження і передавання культурних цінностей від покоління до покоління. Сім’я — найвагоміша ланка суспільства.

 

Добрий день, шановні батьки! Приємно бачити вас! Нас об’єднує важлива спільна справа — виховання дітей. Саме це є головним питанням нашого зібрання.

 

Упевнена, що наша зустріч відбудеться в атмосфері гарного настрою та взаєморозуміння. Почнемо зі знайомства.

 

  • Вправа «Знайомство»

Ведуча пропонує батькам по черзі відрекомендуватися і розповісти про свою сім’ю, продовжуючи речення: «Я — ... (ім’я, прізвище). Мою дитину звати... (ім’я). Заслугою нашого сімейного виховання є... У вихованні нашої дитини беруть участь...».

 

  • Методика «Зернятко»

— Напишіть на «зернятках» те, що ви хотіли б отримати від зустрічі та посадіть своє «зернятко» в «землю».

Наприкінці роботи ми визначимо, чи «проросло зерно», наскільки справдилися ваші очікування.

 

  • Вправа «Сімейне фото або подарунок для групового альбому»

— Пропоную вам схематично намалювати на аркуші паперу всіх членів сім’ї на повний зріст та презентувати свою родину. (Малюнки прикріплюють на стіні.)

Ведуча пропонує через діапроектор переглянути фото з сімейних альбомів, що засвідчують добрі стосунки, любов та злагоду.

 

  • Вправа «Три найважливіші події у моєму житті»

— Наше життя — це радісні та сумні події. Важливі та не дуже. Я пропоную вам пригадати три значущі події у вашому житті. (Розповіді батьків.)

— Дякую, ви розповіли багато різних подій: це й перше кохання, й весілля, закінчення інституту. Проте у кожній родині найважливіша подія — народження дитини.

Відомий педагог В. Сухомлинський писав: «Дитина — моє друге серце, моє друге єство».

 

  • Проблемна гра «Дерево змін»

— Що змінилося у вашому житті з народженням дитини? Що ви відчули, вперше побачивши свою дитину?

Потім батьки беруть з таці листочок, що відповідає їхнім почуттям. Жовте листя символізує негативні зміни, зелене — позитивні.

 

Жовте листя:

«Я багато чого не встигаю».

«Я став дратівливим».

«У мене бракує часу на себе».

«Я розчарований».

«Я втомився».

 

Зелене листя:

«Я почав краще розуміти дітей».

«Я почав мудрішим».

«Я не уявляю свого життя без дитини».

«Я став кращим».

«Я прочитав багато книжок про виховання дитини».

«Я готовий піклуватися про дитину щохвилини».

 

— Ми отримали «дерево змін» зеленого кольору — кольору гармонії та позитиву.

 

  • Конкурс-розминка «Казковий»

— Важливу роль у житті дитини відіграє казка, що допомагає дитині пізнати світ, виховує, позитивно виливає на формування та коригує психічні процеси. З раннього дитинства в кожній сім’ї малюкові читають книжки. Чи пам’ятаєте ви персонажів відомих дитячих казок?

· Назвіть героїв казки «Колобок».

· Скільки героїв у казці «Рукавичка»?

· Якими словами починається казка «Рукавичка»?

· Яку казку знають маленькі діти, навіть не вміючи говорити?

· Хто посадив ріпку?

· Завдяки кому вдалося витягнути ріпку?

· Як звати дівчинку в казці «Три ведмеді»?

 

  • Вправа «Заборонені слова»

Психолог. Як часто під час спілкування з дитиною ми вживаємо такі вислови: «Відчепись!», «Не заважай!», «Пограйся сам!» тощо? Ми це можемо говорити настільки автоматично, що навіть не помічаємо, а тим часом відштовхуємо від себе дитину. Зараз кожен з вас візьме аркуш паперу, на якому написаний вислів, і подумає, як можна його перефразувати так, щоб не образити, не відштовхнути дитину, навіть якщо в цей момент ви справді не можете приділити їй уваги.

— Відчепись, не заважай!

— Скільки ти будеш капризувати?

— Схожий на тата.

— Усі діти, як діти, а ти...

— Піди пограйся сам!

— Як ти мені набрид!

— Що ти накоїв!

— Скільки разів тобі казали...

— Ні, я зайнятий!

— Я так і знала, що це буде.

 

  • Діалог з батьками «Культурна сім’я. Яка вона?»

Ведуча. У нашому повсякденному житті ми найчастіше страждаємо від браку культури в людях, і справа навіть не у ввічливості, тому що це — зовнішнє виявлення культури. Ідеться про брак культури внутрішньої. Дивлячись на дитину, легко уявити, які у неї батьки, як і про що вони говорять між собою, який мікроклімат у сім’ї.

— Як можна пояснити поняття «культурна сім’я»?

— У культурній сім’ї ніхто ні на кого не кричить, не підвищує голосу. Крик — ознака знервованості, некультурності людини, особливо сильно він впливає на дитину. Культура дитини зароджується в сім’ї, її не можуть прищепити ані в садку, ані в школі.

 

  • Притча «Крамничка можливостей»

Одного разу чоловікові наснилося, нібито він ішов містом і зайшов до крамнички. Довго ходив чоловік між полицями, де лежали різноманітні екзотичні овочі та фрукти. Вони приголомшили його своїм незвичайним виглядом, яскравими кольорами, вишуканими пахощами.

Але варто було чоловікові взяти з полички плід, як той одразу перетворився на крихітне зернятко. Тоді він вирішив звернутися до продавця:

— Дайте мені, будь ласка, ось той овоч!

Але господар відповів:

— Ми не продаємо плодів, ми торгуємо насінням.

Мораль: з маленької зернини можна виростити гарні плоди, створивши для неї сприятливі умови, оточивши увагою та піклуванням. Так само і виростити хорошу дитину можливо завдяки таким умовам.

 

  • Цікава хвилинка про вашу дитинку

— Я буду називати дату народження наших вихованців, а ви повинні назвати, чия це дитина, під яким знаком зодіаку та в рік якої тварини вона народилася.

 

  • Міні-твір «Портрет моєї дитини»

— Упевнена, що ви добросовісно виконали домашнє завдання, написавши твір «Портрет моєї дитини». Пропоную зачитати їх. (Ведуча коментує твори батьків та доповнює їх.)

— Дорогі батьки, полиньмо у світ дитинства і трішечки пограймося! Для цього ми запросимо наших дітей.

Заходять діти.

 

  • Привітання

Батьки з дітьми створюють спільне коло.

Ведуча промовляє вітання, батьки та діти повторюють за нею: «Добрий день!» та виконують відповідні рухи.

 

Встало сонце, посміхнулось. (Усі посміхаються.)

Добрий день! Добрий день!

Ми до світла потягнулись. (Піднімають руки вгору.)

Добрий день! Добрий день!

Побажаєм всім здоров’я,

Настрою і щастя в домі

Кожний день!

 

— Як ви вважаєте, від чого повіяло теплом? Так, від добрих слів та щирих побажань стало тепліше на душі. Згодні?

 

  • Конкурс «Най-най...»

· Найвеселіший — посміхнутися найкраще;

· найактивніший — потупати і поплескали голосніше, ніж інші;

· найстрибучіший — підстрибнути вище, ніж інші;

· найслухняніший — мовчати і сидіти тихо;

· найлагідніший — обійняти та поцілувати як мама або тато.

 

Діти дарують батькам сердечка з написом «Мамо, я тебе люблю!» — з одного боку, «Тато, я тебе люблю!» — з другого.

 

  • Рефлексія «Чи справдилися очікування?»

— Добігає кінця наша зустріч, і я хочу, щоб ви визначили, чи справдилися ваші сподівання. Якщо так, то скажіть, чи проросло ваше «зерно» і завдяки чому. (Батьки повідомляють результати своїх очікувань.)

 

  • Конкурс «Найоригінальніша канапка»

— Ви добре знаєте, що не завжди діти мають добрий апетит. Щоб стимулювати його, ви повинні проявити творчість, фантазію, оформивши страву так, аби привабити дитину, викликати апетит та бажання покуштувати її. Зараз ми переглянемо ваше домашнє завдання — оригінальні канапки.

Перегляд канапок та визначення кращих.

 

  • Святковий феєрверк

Попередньо у простирадло складають надуті різнокольорові кульки (за кількістю дітей).

Ведуча пропонує дітям заплющити очі, повідомивши, що зараз вони побачать щось незвичайне. Двоє дорослих заносять простирадло з кульками. Діти розплющують очі, а дорослі «запускають салют». Кожна дитина ловить кульку.

 

Ведуча

Час настав кінчати свято.

Бажаєм щастя вам багато,

Щоб діти в злагоді зростали,

Щоб дім ваш лихо обминало.

 

Мами й тата беруть своїх дітей на руки, утворюють півколо і разом виконують приспів пісні «Родина».

 

Свято завершується солодким чаюванням, куштуванням канапок.

   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 9450
 
Догори