Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Святковий ранок до Дня бібліотеки

І. В. Коротун, учитель вищої категорії, старший учитель, ЗОШ І–ІІІ ст. № 10,

м. Слов’янськ, Донецька обл.

Тема. Дружба з книгою — це свято

Мета: ознайомити учнів із процесом появи книжок, з професіями людей, які працюють над книгами; розвивати пізнавальний інтерес до читання, творчу активність; виховувати доброту, дбайливе ставлення до книг.


Святковий ранок до Дня бібліотеки

І. В. Коротун, учитель вищої категорії, старший учитель, ЗОШ І–ІІІ ст. № 10,

м. Слов’янськ, Донецька обл.

Тема. Дружба з книгою — це свято

Мета: ознайомити учнів із процесом появи книжок, з професіями людей, які працюють над книгами; розвивати пізнавальний інтерес до читання, творчу активність; виховувати доброту, дбайливе ставлення до книг.

Обладнання: таблиці: «Як до нас прийшла книга»; виставка малюнків «Мій улюблений книжковий герой»; виставка дитячих книг, «Дитяча енциклопедія», плакати.

Хід свята

Бібліотекар. Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайне свято. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі людей, які люблять книги. У книгах зібрані всі знання, що надбані людством за часи його існування. Без книг не можна ніким стати, набути професію. Книга допомагає в навчанні, самовихованні, пробуджує мрію та фантазію, без книг і відпочинку немає. Недарма твори улюблених письменників брали з собою бійці на фронт, космонавти — в космос.

Усі учні нашого класу — читачі шкільної бібліотеки. Ми послухаємо, як вони дружать із книгами.

1-й учень

Коли умієш сам читати —

Не треба мамі докучати,

І до бабусі теж не треба йти:

«Ну, прочитай, мовляв, хоч ти!»

Сестру упрошувать не треба,

Щоб прочитала щось для тебе.

Ані благати, ні чекати,

А просто взяти й прочитати.

2-й учень

Існує книг багато на землі

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Енциклопедію читає, вона така повчальна!

Енциклопедія. Привіт усім! Рада всіх вас бачити на цьому святі! Ви любите читати? Так, із книг ви дізнаєтесь багато нового, цікавого. Я — енциклопедія, книга, в якій є відповіді на всі ваші запитання. Про себе я заспіваю:

Всем, всем, всем и каждому скажу,

Я, я, я секретов не держу.

Я, я, — не шкаф и не музей —

Хранить секреты от друзей.

Вы, вы, вы найдете у меня

Про, про крокодила и слона,

И, и, и про север, и про юг,

И как чертить квадрат и круг.

Припев:

Ля-ля-ля, жу-жу-жу (2 раза) —

По секрету всему свету,

Что случилось, расскажу.

Жу-жу-жу.

— Відгадайте мої загадки:

  Бачить — не бачить, чути — не чує.

    Мовчки говорить, добре мудрує.

    Кривду соромить, правди навчає,

    Часом жартує, смішки справляє. (Книга)

  Маленький, чепурненький, крізь землю пройшов,

    Червону шапочку знайшов. (Гриб)

  В білій одежині цілий рік ходила,

    Навесні зелений волос розпустила,

    Кучері вмивала чистою росою

    Та й розвеселяла білою красою. (Береза)

  Росте хлопчик гарненький на городі,

    Чорні очі, жовті вії, капелюх — зелений. (Соняшник)

  Біленька корзинка, а дно золотисте,

    В корзинці — росинки і сонечко чисте. (Ромашка)

  Я труд поважаю: все літо у полі, до гаю літаю,

    Збираю медок із різних квіток;

    Кого не люблю, то жалом колю. (Бджола)

  То зів’ється у клубок,

    То розправить спинку,

    Ніс — як чорний п’ятачок,

    Очі — намистинки. (Їжак)

  Поясок ясний зіткала,

    Небо все обперезала.

    Після дощику з’явилась —

    Ніжнобарвно заіскрилась. (Веселка)

  Носатий Микита, дерев’яна свита,

    Де носом проведе, там доріжку прокладе. (Олівець)

— Молодці, діти, правильно відгадали загадки! А ви знаєте вірші про книги? Прочитайте, будь ласка! (Див. додаток)

Ведуча. Гайда до бібліотеки, візьмемо книжку із цікавими казками!

Ведучий

Прийшла, нарешті, довгождана мить:

Герої казки нас усіх вітають.

І знову пісня радісно дзвенить,

І казка на екрані оживає.

Діти співають пісню «Казкарята».

Ми — малі слов’янські казкарята,

Фантазери хлопчики й дівчата.

Про все на світі хочеш знати,

В незвичайній казці побувати.

Приспів:

Казочко, казочко, ти приходь до нас.

Завжди в усміхнений наш зелений клас.

Нам шепоче казочку листочок,

Ми складемо казку про дубочок,

Нам шепоче казочку стеблинка,

Ми складемо казку про травинку.

Приспів.

У нашій школі голубі віконця,

Наша школа завжди повна сонця.

У ній живуть квітки й пташенята,

І бджілки, й малесенькі звірята.

Приспів.

Все у нашій школі оживає.

А чому — лиш казкарі те знають.

Будь із нами, казочко, чарівна,

Ти — природи таємниць царівна.

3-й учень

Казка — це світ чарівний та незвичний,

Казка — це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку, це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

4-й учень

У казці звірі мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку діти всі.

5-й учень

В країну казок підем я і ти,

У казці всім цікаво побувати.

Там вірних друзів можемо знайти,

І з ними можемо потанцювати.

(Танок казкових героїв.)

Ведучий

Сьогодні ми казку сюди запросили,

Щоб бачити казочку, слухать гуртом,

А казка в завії десь там заблудила.

Давайте її погукаєм разом!

Ведуча. Де ти, казко? Книжко з казками, де ти?

Всі (хором). Казко, казко приходь до нас!

(На сцену виходить дівчинка в костюмі Білосніжки з кошиком у руках.)

Казка. Добрий день, діти! Відгадайте, якої казки я до вас прийшла? Дякую, що ви запросили мене на свято Книги. Я приготувала для вас вікторину «Чарівний кошик». У моєму кошику знаходяться речі з казок. Я буду по черзі діставати якусь річ, а ви говоритимете, в якій казці вона зустрічається.

  Бинт («Лікар Айболить»)

  Яйце («Курочка Ряба»)

  Горошина («Котигорошко»)

  Ключ («Золотий ключик»)

  Тарілка («Лисиця і Журавель»)

  Солома («Солом’яний бичок»)

  Пір’я («Кривенька качечка»)

  Рукавиця («Рукавичка»)

  Черевичок («Три горішки для Попелюшки»)

  Яблуко («Срібне блюдечко і наливне яблучко»)

  Цибулина («Цибулино»)

  Дзеркало («Білосніжка і семеро гномів»)

— Молодці, казки знаєте!

Ведуча. Діти, ви знаєте пісні з мультфільмів? Об’єднайтеся у команди і по черзі будете співати дитячі пісні казкових героїв. (Підбивається підсумок цього завдання.)

Ведучий. А що це за книжка така сумна на нашому святі?

Книжка

Книжка скаржилась Мар’яні:

— Я у тебе не в пошані.

Звідкіля це на мені

Плями жирні та масні?

Подивися — от сторінка,

Намальована хатинка,

Під хатинкою — маля,

І написано: «Це я».

А за дві сторінки далі —

Різні звірі небувалі,

Сірі, жовті та рябі.

Що наснилося тобі?

Люди кажуть: «Ой, чия ти?

Як тебе тепер читати?

Скільки ми читали книг

Та не бачили таких».

Ведучий. Люба книжечко, ходімо до книжкової лікарні, там тобі допоможуть.

Ведуча

Є в новому домі двері заповітні,

Ще не всім відомі та до всіх привітні.

В книжковій лікарні, у новім будинку

Щодня працює лікар не одну годинку.

Лікар

Я — лікар книжковий, я книги лікую,

Я хворі сторінки їм ремонтую.

Мої пацієнти — брудні і з дірками.

Кому з вас погано — ходімо із нами!

Я дам вам сорочку з паперу і клею,

Щоб книгу зцілити — в лікарні усе є!

Бібліотекар. Якщо не дбати про книгу, вона, може «померти». «Хіба вона жива?» — запитаєте ви. Так, жива! Один лише вирваний аркуш із книжки зводить нанівець працю багатьох людей. Книжка вже ніколи не відкриє таємницю, дива не станеться.

А ось люди, які працюють над книгою, над її змістом, малюнками та оформленням. (Знайомить з таблицями «Як до нас прийшла книга».) По-перше, це автор або декілька авторів, у редакціях — це редактор, художник, художній редактор, коректор, у друкарні — наборщик, печатник, палітурник. Ось скільки людей працюють над тим, щоб книга була такою красивою та розумною.

Діти, дружіть з книгою і бережіть її, як друга!

Книжка

Я — книга, я — товариш твій,

Користуватись мною вмій.

Я чиста, гарна і приємна,

Тож, друже, будь зі мною чемний.

Погані звички забувай,

Мене не рви, не ображай.

І пальці, прошу, не слини,

Коли гортаєш сторінки.

Я, друже,— твій найкращий друг,

Та тільки для чистеньких рук!

6-й учень

Скільки в небі зірочок,

Скільки в лісі квіточок,

Скільки крапель у Дніпрі,

Стільки книг є на Землі!

7-й учень

Дружба з книгою — це свято,

Не було б його у нас,

Ми не знали б так багато

Про новий і давній час.

Діти співають пісню «Тиждень книжки».

На майдані зазвучало:

«Тиждень книжки!», як сигнал.

За годину місто стало,

Мов один читальний зал.

Приспів:

Всі читають урочисто —

І безвусі, й усачі.

Скільки мешканців у місті,

Стільки в ньому й читачів.

У тролейбусах читають,

Щось мугикають під ніс.

Сторінки перегортають

Під ритмічний стук коліс.

Приспів:

За той тиждень розмаїті

Так сподобались книжки,

Що кладуть донині діти

На ніч їх під подушки.

8-й учень

Ми прощаємось із вами.

Ви частіш до нас ходіть.

Просим, чистими руками

Наші книжки ви беріть.

Сторінок не загинайте,

Олівців не закладайте!

9-й учень

Наша книжка дитяча —

Вірна подруга дітей.

Сторінки її чекають

Нових читачів-гостей.

(Танок книжок.)

Бібліотекар. Дорогі діти! Приходьте до шкільної бібліотеки. Вас чекають багато цікавих і повчальних книжок!

Відгуки читачів