Учімося висловлювати власне ставлення до прочитаного. Урок читання в 1-му класі

Н. М. Дідковська, спеціаліст вищої категорії, Потіївська ЗОШ І–ІІІ ст., Радомишльский р-н, Житомирська обл.


Тема. Учімося висловлювати власне ставлення до прочитаного! Михайло Яснов «Жива природа»

 

Мета: учити дітейвисловлювати власне ставлення до прочитаного, виразно читати вірші, аналізувати поведінку дійових осіб; формувати уявлення про правильну поведінку в групі однокласників; розвивати інтерес до читання, пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати бажання наслідувати кращі зразки поведінки.

 

Обладнання: мультимедійна дошка; підручники; індивідуальні картки з прислів’ями; м’ячик; записи на дошці; український віночок з кольоровими стрічками.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

1. Робота в парах. Гра «Одне до одного»

Учитель. Потисніть руку сусідові по парті. Привітайтеся ліктем до ліктя, плечем до плеча. Усміхніться одне одному.

— Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Вправа «Очікування»

— Що ви очікуєтевід уроку?

— Навіщонам потрібно вдосконалювати навички читати?

 

2. Повідомлення теми і мети

— Сьогодні на уроці ми прочитаємо вірш «Жива природа». Навчимося висловлювати власне ставлення до описаного. На прикладах героїв навчимось правильно поводитися в подібних ситуаціях.

— Хто до нас стукає?

До класу заходить Весняночка.

 

3. Зацікавлення роботою

 

Весняночка

Добридень, добридень, шановні діти!

Знову я рада усіх вас зустріти

І запросити у дружнє коло,

Щоб посмішки й щастя цвіли довкола,

Щоб співались чарівні пісні,

А зло не підкралось навіть у сні.

Щоб мали ми право у мирі всі жити,

Щоб вміли любити і вміли дружити.

 

Учитель. Весняночко,чому ти до нас завітала на урок?

 

Весняночка. Я прийшла до вас за допомогою. У мене трапилась біда. На моєму чарівному віночку порозв’язувалися всі стрічечки, а вони оберігали моє волосся від чужих очей. А зав’язати їх можна лише тоді, коли першокласники виконають завдання.

Учитель. Діти, допоможемо Весняночці? (Відповіді дітей.)

 

ІІІ. Основний зміст роботи

  • 1-ше завдання. Фонетична розминка

(Завдання — на мультимедійній дошці. Показ 1–4 слайдів.)

 

1. Вдихніть повітря, а на видих вимовте:а, о, у, и.

2. Погляньте на цю чудову троянду. Уявіть, що ця квітка у вас у руках. Понюхайте її. А на видих скажіть: «Як пахне!»

— На квіточку прилетіла бджілка: дз-дз-дз-дз!

— На квіточку прилетіла джміль: дж-дж -дж -дж!

— На квіточку прилетів метелик: (діти махають руками).

— Біля квіточки проповзла змія: с-с-с-с!

— Зашелестіли листочки: ш-ш-ш-ш!

 

3. Чистомовка

1) Читає вчитель.

— Про що йдеться в цій чистомовці?(Відповіді дітей.)

2) Читання мовчки.

3) Читання вголос.

Ас-ас-ас— в нас чудовий клас!

Зі-зі-зі— усі ми друзі!

Ем-ем-ем — нікого не підведем!

Ім-ім-ім — нам весело усім!

 

4. Прочитатиприслів’я на одному диханні

Краще друзі хороші, ніж у кишені гроші.

— Прочитайте прислів’я мовчки.

— Про кого йдеться у прислів’ї?

— Прочитайте прислів’я на одному диханні.

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з першим завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати першу стрічечку синього кольору. Вона символізує небо і воду.

 

  • 2-гезавдання. Опрацювання вірша «Як вітаємось...»

 

1. Гра «Чарівний м’ячик»

(Учитель кидає м’ячик учневі, а той називає чарівне слово.)

 

2. Бесіда про «чарівні» слова

— Як потрібно вимовляти такі слова?

— Ці слова вимовляйте ніжно, чарівно, щоб вони робили дива. Дружіть з«чарівними» словами!

 

3. Словникова робота

Добридень— добрий день.

Удячні— це люди, які почуваються зобов’язаними за зроблене добро, які також хочуть їм віддячити тим самим.

 

4. Читання вірша вчителем

 

5. Перевірка первинного сприймання

— Про які слова йдеться у вірші? (Відповіді учнів.)

 

6. Читання «ланцюжком» по одному рядку

 

7. Вибірковечитання

— Знайдіть у вірші та прочитайте «чарівні» слова. (Учні зачитують.)

 

8. Виразнечитання вірша

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з другим завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати другу стрічечку жовтого кольору. Вона символізує сонце.

 

  • Фізкультхвилинка

І-і-і!І-і-і!

Посміхнуся я тобі.

Я до тебе повернуся

І тобі теж посміхнуся.

Ми пограємось з тобою

І присядемо обоє.

Вгору руки підніматимемо

І тихенько опускатимемо.

Відпочили ручки-ніжки?

Знов сідаємо до книжки.

 

  • 3-тє завдання. Робота над віршем «Жива природа» (Слайд 5)

1. Робота над заголовком

— Прочитайте назву вірша. Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?

— Діти, пригадаймо з уроків природознавства, що належить до живої природи? (Відповіді дітей.)

 

2. Словникова робота. (Слова — на інтерактивній дошці.(Слайд 6))

  • В пеналі пасеться— бере гумку, олівець у чужому пеналі.
  • Не заборониш— не дозволятимеш робити що-небудь.
  • Не шкода— не жаль давати що-небудь.
  • Живність— живі маленькі тваринки.
  • Удієш— вчиниш, зробиш.
  • Сердься— гніватися, злитися.

 

3. Читання вірша «Жива природа» вчителем

 

4. Перевірка первинного сприймання

Бесіда

— Про кого йдеться у вірші? (Про хлопчика і сусідку по парті Петрову.)

— Чим не сподобалася хлопчикові поведінка Петрової? (Тим, що дівчинка без дозволу брала гумку, олівець у хлопчиковому пеналі.)

— Як би ви вчинили на місці Петрової? (Потрібно сказати «чарівне» слово будь ласка і попросити гумку чи олівця.)

 

5. Демонстрування слайдів про поведінку дітей у школі (Слайди 7–12)

 

6. Читання «ланцюжком» по два рядочки

— Як хлопчик вирішив провчити Петрову? Чи правильно вчинив хлопчик?(Відповіді учнів.)

— Як можна було б вчинити інакше? (Хлопчикові потрібно було сказати: «Пробач, Петрова, але я не можу більше тобі давати гумку і олівець. Перед тим, як брати щось у чужому пеналі, слід питати дозволу».)

 

7. Розглядання слайдівпро дітей(Слайди 13–14)

— Спробуйте «прочитати» в очах дітей їхні думки й переживання.

 

8. Виразнечитання віршам

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з третім завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати третю стрічечку коричневого кольору. Вона символізує землю-годувальницю.

 

  • 4-те завдання. Робота в парах

— Діти, придумайте діалог з сусідом по парті. Попросіть у нього ручку, не забувайте про «чарівні» слова. (Діти виконують.)

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з четвертим завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати четверту стрічечку зеленого кольору. Вона символізує красу і молодість.

 

  • 5-те завдання. Робота в групах

— З’єднайте прислів’я!

Друга шукай, а...

за золото.

Дружба дорожча...

а знайдеш— тримай.

Дружба  — ...

і вогонь не спалить,

Міцну дружбу...

велика сила.

Без вірного друга ...

пізнаються в біді.

Друзі...

велика туга.

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з п’ятим завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати стрічечку рожевого кольору. Вона символізує благополуччя.

 

IV. Підсумок уроку

Бесіда

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Чи сподобався вам урок?

   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 9010
 
Догори