На честь прекрасного кохання (розважальна програма до Дня закоханих)

А. В. Кордонська, М. В. Риженко, викладачі Могилів-Подільського технолого-економічного коледжу Вінницького національного аграрного університету, Вінницька обл.


Те, що ми відчуваємо, коли буваємо закоханими, мабуть, є нормальним станом. Закоханість вказує людині, якою вона має бути.

А. Чехов

 

 

Мета заходу: усвідомити та відчути силу чистого та зворушливого кохання, яке облагороджує душу, кличе на подвиги; виховувати в учнів почуття кохання, вірності, взаємоповагу, щирість, сердечність, шляхетність у стосунках, правдивість; розвивати художній смак, удосконалювати навички виразного декламування; формувати почуття людської гідності.

 

Обладнання: плакати, буклети, валентинки, квіти, мультимедійна презентація.

 

Хід проведення

 

Звучить лірична мелодія.

 

1-й ведучий. Доброго вечора, дорогі друзі!

 

2-й ведучий. Доброго вечора! Правда, ця фраза чудова?

 

1-й ведучий. Вона одразу нас зближує з вами.

 

2-й ведучий. Упоравшись зі справами, сьогодні будемо насолоджуватись мелодійною піснею, романтичним танцем, ніжною поезією, вдихати аромати закоханості.

 

1-й ведучий

Життя без кохання,
Життя без любові —
То небо без сонця,
То небо беззоре.

 

2-й ведучий

Життя неможливе,
Воно не існує,
Коли наше серце
Любові не чує.

 

Учні танцюють вальс.

 

Найбільша трагедія життя не в тому, що люди смертні, а в тому, що вони не вміють кохати.

С. Моем

 

3-й ведучий. І знову лютий. Але про який холод йдеться, коли обличчя усміхнене, у ваших руках сердечка-символи із коротким зізнанням в коханні?

 

4-й ведучий. Тож вечір наш присвячений коханню. Саме йому — коханню!

 

3-й ведучий. Неспокійному і спокійному!

 

4-й ведучий. Підступному і відданому!

 

3-й ведучий. Нерозділеному і взаємному!

 

4-й ведучий. Гіркому і солодкому!

 

3-й ведучий. Вічному коханню! Про це йдеться у пісні про кохання у виконанні студентки нашого коледжу ________.

 

Звучить пісня «I love you» (вик. С. Вандер).

 

1-й ведучий. Ось уже 120 років це свято є одним із найулюбленіших на Заході й у нашій країні. Його святкують дорослі і діти, сім’ями і в колі друзів.

 

2-й ведучий. А прийшло воно до нас із Франції, де святий Валентин є покровителем святих. А зараз — трішки легенди.

 

На фоні музики звучить легенда.

 

Велика таємниця злиття двох люблячих душ: кожна бере від іншої найкраще, але лише щоб потім повернути цей дарунок, прикрашений любов’ю.

Р. Ролан

 

У III ст. нашої ери римський імператор Клавдій ІІ проголосив указ, який забороняв одружуватись. Він уважав, що шлюб утримує чоловіків по домівках, а їхнє покликання — бути хорошими солдатами та захищати Рим.

 

Молодий християнський священик Валентин не послухав наказу й таємно вінчав юних закоханих. Довідавшись про «антидержавність» одруження, імператор велів заточити порушника закону до в’язниці і потім стратити.

 

У в’язниці Валентин, не маючи священних книг, різноманітив своє небажане дозвілля тим, що писав листи доньці тюремника. Листи були такими ж прекрасними, як і донька. Молоді люди покохали одне одного.

 

Перед стратою, 14 лютого 270 року, він відправив дівчині прощальну листівку із короткою фразою: «Від Валентина».

 

3-й ведучий

Любов підносить серце над землею
І робить дивовижні чудеса.
Стає людина зовсім інша з нею,
Тоді в її душі живе краса.

 

4-й ведучий

Тоді в душі троянда розцвітає,
Співає у душі тоді весна!
Любов людська велику силу має,
Зцілити може й оживить вона.

 

Ведучі запрошують до вітального слова керівника навчального закладу.

Після привітання звучить пісня «По долині річка».

 

3-й ведучий. Зустрічайте учня школи ______ з піснею «Варто чи ні?» (вик. О. Пономарьов).

 

Юнак виконує пісню.

 

4-й ведучий. А зараз до вашої уваги романтична поезія Ліни Костенко «Пустелі сизих вечорів» у виконанні ________________.

 

4-й ведучий

Любов — не кара, але і не гра,
Вона не квітка, що зів’яне живо.
Любов — це дар, і Бог сам вибира,
Хто заслужив оце пізнати диво.

 

3-й ведучий

Тебе співець підніс аж понад зорі
Та ще й безсмертним світлом оточив.
Тебе, одвічна музико любові,
Що в майбуття іде крізь плин віків.

 

Інколи легше стерпіти оману того, кого любиш, ніж почути від нього всю правду.

Ларошфуко

 

4-й ведучий. Зустрічайте гучними оплесками ученицю ________ із піснею «Буду я любить тебя всегда» (вик. О. Сєров).

 

1-й ведучий. Давним-давно, в ті часи, коли наша Земля була ще зовсім не такою, як тепер, і трималася на трьох китах, з’явилося кохання.

 

2-й ведучий. Від самої появи на світ кохання було суперечливим почуттям, мінливим. Воно залишалося завжди юним, прекрасним, завжди новим і несподіваним.

 

1-й ведучий. Що ж таке кохання?

 

2-й ведучий. Давайте послухаємо, що думають про це почуття викладачі нашого коледжу.

 

Інтерв’ю з викладачами (його можна продемонструвати як заздалегідь зняте відео або провести тут же в залі).

 

1-й ведучий. Дякуємо нашим викладачам за те, що поділилися з нами своїми думками про вічне почуття, а зараз пропонуємо послухати пісню «Любовь настала» у виконанні ______________.

 

3-й ведучий. І знову лунає лірична музика. Зустрічайте учня _________з піснею «Музыки свет».

 

4-й ведучий. Як чудово: романтичний настрій і пісня під гітару. Пропонуємо вашій увазі виступ _________.

 

3-й ведучий. Чудово поєднуються людські почуття та ніжна мелодія гітари. Вони ніби доповнюють одне одного.

 

4-й ведучий. А які ще ми знаємо символи Дня всіх закоханих? Давайте спробуємо їх відгадати і вони стануть вашим подарунком на згадку про сьогоднішнє свято.

 

3-й ведучий. Отже, оголошуємо конкурс «Таємна скринька». У скриньці знаходяться справжні символи кохання. Вам потрібно їх відгадати і тоді вони будуть вашими.

 

4-й ведучий. Вона є квітковою емблемою свята святого Валентина. Стверджують, що початок цієї традиції поклав Людовік XVI, який подарував її цього дня Марії Антуанетті. (Червона троянда.)

 

3-й ведучий. Уперше її було написано 1415 року. В той час герцога Чарльза Орлеанського було заточений в Тауері і він, нудьгуючи за дружиною, надсилав їй короткі листи, сповнені ніжності та любові. Одна з цих речей збереглася і знаходиться зараз в Британському музеї. Їх робили з кольорового паперу і підписували кольоровим чорнилом. Що ж це за річ? (Валентинка.)

 

4-ведучий. Про таке кохання йдеться у пісні учениці _______ «Сердце в 1000 свечей» (вик. Ф. Кіркоров).

 

Виконання пісні.

 

4-й ведучий. Продовжуємо далі наш конкурс. Це бешкетне янголятко — герой римської міфології — яке завжди при собі тримає пару десятків чарівних стріл і дуже влучно стріляє. Ті люди і боги, в яких влучає його стріла, закохуються. Відгадали, хто ж це? (Купідон.)

 

3-й ведучий. Історія солодощів розпочалася ще 4000 років тому з єгипетських десертів. А от його історія розпочалася з моменту, коли давні племена Майя і Ацтеків виявили чудові властивості какао. Отже, це вишуканий десерт, який піднімає настрій, дарує задоволення та неймовірну насолоду. (Шоколад.)

 

3-й ведучий. Учень школи _____ запрошує нас закружляти своїм соло на акордеоні «Каруселі».

 

1-й ведучий. Продовжує тему музики та кохання у своїй пісні «Музика» _________.

 

2-й ведучий. А зараз давайте підемо на побачення разом зі студентами монтажно-економічного коледжу _____ та _____. Зустрічайте їх.

 

Увазі глядачів пропонують інсценівку на тему кохання.

 

Найбільше щастя в житті — це впевненість, що тебе люблять.

В. Гюго

 

1-й ведучий. Хочеться продовжити наше свято на такій романтичній ноті, і на сцену для цього запросимо двох охочих: юнака та дівчину.

 

2-й ведучий. Зустрічаймо! Давайте з вами познайомимося ближче. (Хлопець і дівчина вітаються.)

 

1-й ведучий. Зараз між вами проведемо «Аукціон ніжних слів», бо яке ж свято без них.

 

2-й ведучий. Перед вами валентинки, на яких потрібно написати ніжні слова, з якими ви маєте звернутися одне до одного. Ви маєте три хвилини на виконання цього завдання.

 

1-й ведучий. Поки наші конкурсанти працюють, ми послухаємо пісню «Boyand girl» у виконанні дуету ___________.

 

2-й ведучий. Цікаво, скільки ж ви згадали ніжних слів? Давайте перевіримо та дізнаємося, хто став переможцем.

 

1-й ведучий. Нагородою нашим учасникам будуть ці дві валентинки, які вони подарують своїм коханим.

 

Підбиття підсумків конкурсу.

 

2-й ведучий. Олександре, ти знаєш, що не лише за допомогою ліричної музики можна розповісти про кохання?

 

1-й ведучий. Знаю, тому що _____,студент монтажно-економічного коледжу, прочитає нам свій авторський реп.

 

1-й ведучий. А зараз на сцені зустрічайте ученицю школи _____з піснею «Свей».

 

2-й ведучий. Після такої запальної пісні послухаймо читців ________.

 

4-й ведучий. Іх лібе діх, жютем, ай лав ю.

 

3-й ведучий. Віка, про що це ти?

 

4-й ведучий. Я освідчуюсь в коханні. Правда, гарно звучить?

 

3-й ведучий. Дійсно, про кохання можна говорити не лише рідною мовою.

 

4-й ведучий. А зараз прийміть вітання до Дня святого Валентина від учня _______. Пісня «Therapy».

 

1-й ведучий. Запрошуємо на сцену для нагородження представників навчальних закладів нашого міста.

 

Нагородження учасників.

 

1-й ведучий. Але ж закохуються лише навесні.

 

2-й ведучий. Неправда.

 

3-й ведучий. Закохуються лише для насолоди.

 

4-й ведучий. Не завжди.

 

1-й ведучий. Закохуються лише юні.

 

2-й ведучий. Не вірю.

 

3-й ведучий. Закохуються всі!

 

4-й ведучий. Погоджуюсь.

 

1-й ведучий. Отже, із Днем святого Валентина всіх вас! Із днем юності та кохання, молодості та краси! Кохайте і будьте коханими, адже це і є щастя!

 

2-й ведучий. І в дарунок прийміть від нас на завершення вечора ось цю пісню, яка є символом сьогоднішнього свята.

 

Гуртом виконують пісню «Валетинов день».

 

Календар

 

Як відзначають День закоханих у різних країнах

 

Валентинів день в Англії та Шотландії в старовину супроводжував такий звичай. Хлопці клали до мішечка відповідну їм кількість квитків із позначеними на них іменами молодих дівчат. Потім кожен виймав один такий квиток. Дівчина, ім’я якої діставав таким чином хлопець, ставала наступного року його «Валентиною», а він — її «Валентином». Це передбачало на цілий рік взаємини між молодими людьми, подібні до тих, які за описом середньовічних романів були між лицарем і його дамою серця (скрізь супроводжував її, складав їй сонети, грав на лютні тощо). В Англії існувало повір’я, за яким перший чоловік, якого зустрічала дівчина 14 лютого, мав стати її Валентином — хоче вона цього чи ні. Але дівчата знайшли вихід із ситуації: цього дня вони гуляли із зав’язаними очима.

 

Італійці в День святого Валентина вважають своїм обов’язком дарувати коханим солодощі. В Італії цей день так і називають — «солодкий».

 

Поляки цього дня відвідують Познань. Там, за повір’ям, лежать мощі святого Валентина, а над головним престолом висить його чудодійна ікона. Поляки вірять, що проща до неї допомагає в любовних справах.

 

Німці вважають Валентина покровителем психічно хворих, прикрашають цього дня всі лікарні червоними стрічками, а в каплицях проводять спеціальне богослужіння.

 

В Японії на День святого Валентина жінки та дівчата дарують чоловікам і хлопцям солодощі, переважно шоколад. Хоча це «свято закоханих», подарунки отримують не лише кохані, але й начальники чоловічої статі від підлеглих статі жіночої. Загалом, святкування не відрізняється від аналогічних у Європі чи Америці. День святого Валентина особливо поширений серед молоді. Літнє покоління сприймає його як чудернацьку примху «погано вихованих дітей та онуків» або як шкідливий імпортований звичай західної цивілізації.

 

Але в деяких країнах існує заборона святкувати цей день, наприклад у Саудівській Аравії, Ірані, Індії.

 

 

Православна альтернатива

Російська Православна Церква католицькому Дню святого Валентина протиставляє свій День закоханих — День Святих Петра та Февронії 8 липня. У ролі заступників подружньої любові та вірності РПЦ шанує святих чудотворців Петра і Февронію.

Романтичну історію кохання цього подружжя докладно змальовано автором XVI ст. Єрмолаєм-Еразмом у «Повісті про Петра та Февронію», що була написана невдовзі після канонізації подружжя. У «Повісті» розповідається історія кохання муромського князя до селянки, які жили щасливо на межі XII та XIII ст., померли в один день і заповіли поховати себе в одній, заздалегідь приготованій домовині. І хоча люди декілька разів ховали їх окремо, їхні тіла щоразу дивом опинялися разом.

 

День Святих Петра та Февронії відзначають не так романтично, як це роблять католики 14 лютого. Цього дня в православній традиції не прийнято робити подарунки у формі сердець або проводити вечори при свічках. Православні в цей день моляться в храмах. У своїх молитвах молоді люди мають просити Бога про велику любов, а представники старшого покоління — про сімейну згоду. Вважають також, що святі Петро та Февронія благословляють тих, хто укладає шлюб.

 

У жіночому монастирі Мурома досі зберігають мощі святих благовірних князів Петра та Февронії, які допомагають  зміцненню та збереженню сім’ї.

   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 3272
 
Догори